recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvor mange GB/t ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvor mange GB/t ?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
NicolaiLNP Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 04-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 13
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvor mange GB/t ?
    Sendt: 15-Februar-2006 kl. 23:01
Vi har lige igår købt en Samsung DVD-HR725. Vi er ved at kunne finde ud af det hele og vil nu begynde at smide gamle familievhs'er over på Harddisken og derefter kopierer dem til DVD-r skiver. Men vi ved bare ikke hvor meget der kan være på en skive.
Der er på optageren kun 4 optage kvaliteter: XP, som den første, derefter SP, LP og EP. Men vi kan ikke finde nogen steder, hvor mange GB/t hver enkelt optagekvalitet optager med. For nogle af vores VHS bånd er der jo helt op til 8 timers optagelse på.
Har prøvet at søge lidt herinde men ved ikke om det er forskelligt fra maskine til maskine.

Redigeret af NicolaiLNP
Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Point: 4056
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2006 kl. 23:41

Hej Nicolai,

Du har vist ikke læst manualen grundigt nok

På side 78 af den danske manual, ses i skemaet at optagekvaliteter svarer til længder på DVD som følger:

• XP = 1 time
  • SP = 2 timer
  • LP = 4 timer
  • EP = 6 eller 8 timer afh. af opsætning (se manual side 34)

Kvalitets-indstillinger og benævnelser er nu ikke så forskellig fra optager til optager, men der kan være forksel på ved hvilket trin der skiftes fra høj til lav opløsning (producenterne kan vælge at vægte MPEG støj - mosquito - over et grovkornet billede). Generelt vil jeg anbefale at holde sig under 2½ time på en DVD - uanset optager. Selvom du måske på nuværende tidspunkt kan leve med kvaliteten af LP eller lavere, kan du blive overrasket hvis du senere skal se dine optagelser på en større skærm.

/Lars

Redigeret af laursen
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2006 kl. 01:01
Ja der kan man bare se, men tak skal du have !
Når vi nu har op til flere VHS-bånd hvor der er 4-8 timers optagelse på, ville det så ikke være en god ide at anskaffe os en DVD-R Dual Layer skive for at få det hele samlet på en skive og er der nogen bagdele ved Dual layer dvd-skiver i forhold til almindelige skiver?
Til top
nbu001 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-August-2004
Sted: CPH, DK
Point: 890
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2006 kl. 07:57

Prisen er uforholdsmæsssigt høj på DL-skiver sammenlignet med SL-skiver! Ellers er der vist ikke nogle videre bagdele .

/Nils

Redigeret af nbu001
           
Til top
Flim Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 16-Oktober-2005
Point: 341
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2006 kl. 09:11

Det tager længere tid at brænde en DL-skive da den vist nok kun brænder ved 2X.

Og som nbu skriver så koster en alm. skive ca 3,- i Tyskland, hvor en DL-skive koster ca. 25-30. Dvs næsten 10 gange så meget for dobbelt plads

DS214play
DVBLink
Så skal der fanme optages og streames!
Til top
henrikkrebs Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-September-2005
Point: 119
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2006 kl. 09:19

Ctrl C + Ctrl V er farligt. Denne meddelelse (1. udgave) var slet ikke hertil. Det jeg ville have sagt var:

Jeg ville aldrig drømme om at brænde 8 timer på en skive. De fleste tv-film er på 1½ time, og selvom der mageligt kunne være to på en skive uden synlige kvalitetsproblemer, så ofrer jeg med 2,50 pr skive hellere end gerne 1 skive pr film. En skive fylder 2 mm i reolen. Det er nemmere at bladre i, når der kun er en titel pr skive. Får du jokket på den, så mister du mindre, jo mindre der er på den. o.s.v.

Firmaforbud i juletiden mod levende lys a.h.t. brandfaren. En af vennerne optog som en gimmic een enkelt scene på VHS med et 8-timers bloklys der brændte ned. Den ville jeg selvf. forsøge at putte på een skive.

Redigeret af henrikkrebs
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2006 kl. 13:14
Men nu er det ikke spillefilm men hjemmevideo derimod, og jeg tror ikke det er specielt smart at have en hjemmevideo fordelt over 4 dvd-r skiver. 
Til top
henrikkrebs Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-September-2005
Point: 119
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2006 kl. 14:05

... nej, og du har aldrig inviteret mig hjem og se 8-timers-videoen med dit barns første skridt, så det afgør du selv.

Jeg gennemgik lige bunken med egne hjemmevideoer (Ferie-film og 'diverse hjemmefra', DVD og S-VCD). Her er de længder jeg har valgt - jeg har dog ikke overspillet gamle VHS'er endnu: 0:02 0:56 0:29 1:04 0:55 0:14 0:31 1:01 1:28 0:26 og 1:25, altså fortrinsvis under 1 time. Alle hjemmevideoer er jo knyttet til en bestemt dato, så denne dato står på samme sted på coveret for alle DVD'er, og de står i reolen i datoorden. Så er det nemt at finde den jeg lige har brug for.

Men det er bare min mening

Tilfreds ejer (siden 12.2005) af JVC DR-MH200
Irriteret bruger (OOS) af STUDIO 9 og tidligere gennem en årrække
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu