recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Indstillinger af TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - +Hvor mange TV på en Antenne?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

+Hvor mange TV på en Antenne?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Michael1979 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 13-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 47
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Michael1979 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: +Hvor mange TV på en Antenne?
    Sendt: 28-Januar-2012 kl. 12:37
Ohøj derude.

Jeg har en antenne til at sidde oppe under spærene på mit hus og et kabel trukket ned til vores tv i stuen som det eneste vi har i huset lige pt. Men jeg vil gerne have trukket antenne kabler til yderligere 4 rum i huset. er det muligt at sådan en antenne som denne her: http://www.expert.dk/da/TvVideo/DVB_modtagere/maximum/maximum_ufh10_dvb_t_antenne/5706998021588.aspx
Vil kunne levere et tv signal til 5 skærme ialt?  selvfølgelig set i lyset af at det bliver samlet rigtigt også videre?

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2012 kl. 12:50
Oprindeligt skrevet af Michael1979 Michael1979 skrev:

Ohøj derude.

Jeg har en antenne til at sidde oppe under spærene på mit hus og et kabel trukket ned til vores tv i stuen som det eneste vi har i huset lige pt. Men jeg vil gerne have trukket antenne kabler til yderligere 4 rum i huset. er det muligt at sådan en antenne som denne her: http://www.expert.dk/da/TvVideo/DVB_modtagere/maximum/maximum_ufh10_dvb_t_antenne/5706998021588.aspx
Vil kunne levere et tv signal til 5 skærme ialt?  selvfølgelig set i lyset af at det bliver samlet rigtigt også videre?


Ingen problem, det er det man har antenneforstærkere til.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2012 kl. 15:34
Tidligere kørte jeg med samme løsning som du beskriver.
 
Jeg brugte den billige linieforstærker fra Harald Nyborg.
 
 
Den klarerer fint 4 TV og radioer.
 
Husk at bruge RF tætte stik.
 
Ikke den med plastikhætten.
 


Redigeret af Mufti - 28-Januar-2012 kl. 15:34
Til top
Michael1979 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 13-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 47
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Michael1979 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2012 kl. 17:39
Ok mange tak så vil jeg gå igang med at trække nogle antenne kabler mv. :-)

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2012 kl. 17:44
 
 Jeg ville nu nok købe noget der er bedre end Discount. F.eks Triax. 
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2012 kl. 19:18
Jeg købte den fra Harald Nyborg en lørdag eftermiddag i panik.
 
Den gamle døde.
 
Jeg har altid brugt kvalitets signalforstærkere.
 
Men det digtale signal har åbentbart ikke problemer med en lavpris model.
 
Så jeg ser ingen grund til at bruge penge på forstærker.
 
Brug hellere pengene på kvalitets stik og kabler.Smile
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2247
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér reslfj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2012 kl. 21:56
Oprindeligt skrevet af Michael1979 Michael1979 skrev:

Ohøj derude.

Jeg har en antenne til at sidde oppe under spærene på mit hus .... er det muligt at sådan en antenne som denne her: http://www.expert.dk/da/TvVideo/DVB_modtagere/maximum/maximum_ufh10_dvb_t_antenne/5706998021588.aspx
Vil kunne levere et tv signal til 5 skærme ialt? 


Du skal søge en forstærker med et lavt støjtal. Den bør monteres oppe ved antennen.  Hvis antennen flyttes udendørs, kan forstærkeren evt. sidde hvor antennekablet kommer ind i huset. 

Dernæst skal du overveje om det er muligt at dele signalet i fem kort efter forstærkeren, eller købe en forstærker med 5 (evt. 6 udgange)  og føre 4 ekstra kabler ned til de yderligere værelser.

   antenne
      |       <kort kabel
      V
   forstærker         
 |    |    |    |    |  <længere kabler
 |    |    |    |    |
 |    |    |    |    |
 TV   TV   TV   TV   TV
   

Det er muligt, at  videreføre signalet fra et TV udtag til det næste  fx til to værelser med fælles mur imellem.

  |
  |       
TV,Radio ---|mur|---> TV,Radio
fx TD263D                TD260D  (Triax, LK)

Signalet vil naturligvis blive svagere (ca 2,5- 3 gange i praksis), men nogle gange er det klart det letteste og bedste.

Det er ikke en fordel at forstærkeren forstærker mere end nødvendigt. Det er derimod en fordel
at forstærkeren er støjsvag - vigtigst, hvis signalet fra antennen er svagt.

Signalet styrke afhænger meget af afstanden til senderen og især det frie udsyn fra antennen  til senderen (eller måske mest den anden vej).
Da du har en lille antenne, der fint forsyner et fjernsyn inde fra loftet, så burde det ikke være noget stort problem  med ovenstående løsninger.

Husk at bruge bedste dobbeltskærmet kabel og metal stik.

Lars  Smile

Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
Michael1979 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 13-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 47
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Michael1979 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2012 kl. 22:26
Super beskrivelse tusind tak for det.
Til top
----OR---- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 787
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ----OR---- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2012 kl. 23:56
Silvan fører 2 kits til opsplit af signal hhv. til 4 og 8. Godkendt af yousee og Stofa. Alt er deri, bortset fra kabel, brug DKT. Det er absolut den billigste måde at udføre en korrekt class A installation på.
Kit indeholder bl.a. Comega linieforstærker/splitter og Triax slutdåser. Bedre fås næppe.


Redigeret af ----OR---- - 29-Januar-2012 kl. 00:03
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2247
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér reslfj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2012 kl. 00:56
Oprindeligt skrevet af ----OR---- ----OR---- skrev:

Silvan fører 2 kits til opsplit af signal hhv. til 4 og 8. Godkendt af yousee og Stofa. Alt er deri, bortset fra kabel, brug DKT. Det er absolut den billigste måde at udføre en korrekt class A installation på.
Kit indeholder bl.a. Comega linieforstærker/splitter og Triax slutdåser. Bedre fås næppe.
 
Kabel-kit har ofte lidt ringere støjtal end god maste-forstærkere.
 
Lars  Smile
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
poisen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 01-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér poisen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2012 kl. 23:36
jeg vil helt klart anbefale stiax forstærkere...
-man regner med "i daglig tale" at hver tilslutning tager 3db signal (3x5 tv= 15db's tab) så derfor skal der vælges en forstærker på min 15db for at opretholde det signal der kommer ind fra antennen. husk at hvis du har 5 tv, så skal der også medregnes andre antenne slugere som optagere, m.v. det giver jo et større tab. og derfor måske større antenne forstærkere...

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu