|
Hvor meget fylder optagelser på USB-nøgle? |
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
jake51 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6305 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 30-September-2012 kl. 08:30 |
|
Hvor meget fylder en times optagelse på en PVR via en USB-nøgle (DR 1 og antennesignal)?
|
||
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson |
||
![]() |
||
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3848 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Jeg får et DVB-C signal fra YouSee, og 1h1m optagelse af forbrydelsen fylder 6,6GB - det er vel i 720P
|
||
![]() |
||
![]() |
||
T-Duck ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4059 |
|
Det fylder 2 Gb hos mig med antenne
|
||
![]() |
||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
|
Gns TS bitrate * 3600 / 8 = GB per time. (8 bits per byte, 3600 sekunder per time). |
||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
||
![]() |
||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
|
Det må være mere end 61 minutter? Ellers modtager du en bitrate på 14 Mbps... |
||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
||
![]() |
||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10507 |
|
Den lyder til at være god nok. Så meget fylder det også hos mig med Stofa signal.
Flemming
|
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
![]() |
||
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5331 |
|
Jeg bruger PC med DVBViewer Recording Service, med mulighed for både YouSee og egen antenne med DVB-T.
Her et screendump fra Explorer af mine optagelser, efter redigeret/klippet til ca. 58 minutter med VideoReDo Trim funktion så alle teletekster og begge lydspor bevares:
![]() Forklaring til file navne (tuner kanalnavne så jeg selv kan kende forskel i forhold til gamle optagelser i SD
![]() DR1 HD: Egen antenne DR1 HD"lite"
HD DR1: YouSee DR1 i "rigtig" HD
DR HD: Egen antenne DR HD
DR HDC: YouSee DR HD i "rigtig" HD
De 2 første filer er optaget samtidig på første direkte udsendelse.
Den 3. er genudsendelse fredag nat fra DVB-T DR HD. Og den forstår jeg ikke, den fylder MINDRE i HD end på DR1? Begge er jo i 1280x720 opløsning ?
Den 4. er genudsendelse på YouSee DR HD fra søndag inden afsnit 2 sendes, og her stemmer størrelse meget godt med at YouSee sender samme kvalitet på DR1 (kaldes HD DR1) og DR HD.
Mvh JørgenT Redigeret af JørgenT - 01-Oktober-2012 kl. 21:53 |
||
![]() |
||
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3848 |
|
Efter at have kikket containeren igennem kan jeg se at optagelsen fylder 4,34GB for 1h1m optaget på min Mac via EyeTV fra YouSee DVB-C. Grunden til at den fyldte mere var at der også lå en fil i et eksporteret format.
|
||
![]() |
||
![]() |
||
jake51 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6305 |
|
Så har jeg prøvet at optage
En times DR1 fylder lidt over 4 GB
|
||
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson |
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |