recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - hvor meget fylder w 10
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

hvor meget fylder w 10

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2015 kl. 20:08
ja med den plads du har tilbage kan du ikke opgradere til win10 - der SKAL være +15gb fri plads
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10476
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2015 kl. 20:48
Oprindeligt skrevet af BLACKBIRD BLACKBIRD skrev:

ja der var en mening med det, for lige nu har jeg kun 645mb ledig, ud af 111gb, så var lidt i tvivl om hvor meget jeg skulle slette for at få plads. og de prg, Er de samme som jeg skal have igen. man skal jo ikke have for meget lort på sin pc.

Prøv at gøre som jeg skrev og se hvor meget plads det giver:
1. Slå systemgendannelse fra og slet gendannelsespunkter.
2. Lav en diskoprydning.
3. Slå dvale fra med denne administrator cmd: powercfg -h off

Flemming 

Redigeret af fltk - 28-Oktober-2015 kl. 20:49
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
BLACKBIRD Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-December-2007
Point: 85
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BLACKBIRD Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2015 kl. 22:30
ja det kan jeg godt forstå. men det jeg mener er jo at min win 7 den vil være gratis indtil de stopper med at opgraderer den , det vil Windows 10 ikke . og se hvor længe de blev ved med at lave opdateringer til xp
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BLACKBIRD Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2015 kl. 22:35
kan ikke lave en diskoprydning , vil også kun få frigjort 795mb ved at slå system gendannelse fra og slette punkter. det er ikke så lang tid siden at den blev formateret. har ingen dvale det var slået fra
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4945
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2015 kl. 22:49
Oprindeligt skrevet af BLACKBIRD BLACKBIRD skrev:

ja det kan jeg godt forstå. men det jeg mener er jo at min win 7 den vil være gratis indtil de stopper med at opgraderer den , det vil Windows 10 ikke . og se hvor længe de blev ved med at lave opdateringer til xp
Windows 7 har end of extended support den 14 januar 2020.
Så du kan blive ved med at køre den indtil da. Microsoft vil sende fejlrettelser ud indtil supporten stopper.

Sjovt nok har Windows 10 end of extended support den 14. oktober 2025. Det blev jo ellers sagt at det vil være det sidste Windows system.

Jeg tror overhovedet ikke på noget af det sludder som hverken Adobe eller Microsoft sender ud. Selv følgelig vil der komme en ny Windows version efter Windows 10. De kan ikke blive ved med at opgradere Windows 10 og ikke kalde den ny nyt. Så vil de bare begynde med mystiske navne som Windows 10, release 2016 osv.

Se hvad adobe har gjort med deres CC "Creative Cloud" produkter. De sagde selv at der nu kun ville være en CC version - men der er en ren CC og en CC version 2014 og CC version 2015 af noget af deres software. Så ingen ved efterhånden hvilken CC version som tingene er lavet i.

Kan de ikke bare kalde det 1, 2, 3 osv. det er til at forstå - eller måske til nød årstallet.

Men det skal åbenbart være så svært på samme måde som med Apple.

Iphone
Iphone 3G
Iphone 3GS
(Så man sprang iPhone 2 over)

iPad
iPad 2
The new iPad (som havde Retina skærm)
iPad Retina
iPad Air
iPad Air 2
(Apple er endda holdt op med at benytte sine egne betegnelser på hjemmesiden, da folk ikke kan kende forskel på dem.)
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2015 kl. 18:10
@Blackbird - jeg håber seriøst ikke at den disk du har så lidt plads på er en SSD. Men uanset hvad vil på det kraftigste anbefales at få købt en større disk. Win 10 er gratis lige så længe der laves support på den - du skal bare have opgraderet fra win7 inden et år fra 10's introduktion. så du har stadig nogle måneder at løbe på. men når den først er opgraderet så vedbliver den med at være gratis.

Du vil ALDRIG kunne bruge XP til nogen som helst sammenligning med noget som helst fremtidigt system. Verden har opdaget at det var en alvorlig fejltagelse at lade et OS leve så længe uden at følge ned teknologien.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BLACKBIRD Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2015 kl. 22:40
nej det er 2 ssd. hvad er der galt med det. jeg hørte ellers at det skulle komme til at koste at bruge alle prg. der i
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2015 kl. 20:56
En SSD skal man helst ikke fylde meget mere end maks 80% så gå ud og køb en ny disk.
og NEJ det koster IKKE EN KLEJNE at bruge windows. ej heller de programmer der følger med, men der er mulighed for at købe ekstra onlineplads via onedrive (som er indbygget!) og office via 365 abonnement kan de også hive penge hjem på. Og så er der selvfølgelig deres app-store som er fuldkommen ligesom Apple's - man kan få gratis apps og nogen der koster penge.

Det du nok har hørt er at når der er gået et år fra introduktionen, så kan man ikke længere opgradere gratis. Det vil sige ALLE har frit lejde det første år til at få opgraderet til win10. Derefter VIL det koste penge (så man er en tåbe hvis man ikke gør det nu!)
En spritny licens koster selvfølgelig også penge som de altid har gjort og indtil videre bliver de ved med det. Nu må vi se hvor længe de kan holde den forretningsmodel når Apple ligesom har vist vejen. Udfordringen for Microsoft er selvfølgelig at deres App-store, video- og musik butikker på ingen måde når i nærheden af at generere den indtægt som Apple's gør, så før de kommer ind i kampen vil vi nok ikke se en 100% gratis windows 11,12,13..... 
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BLACKBIRD Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2015 kl. 11:56
tak for svar vedrørende w10. men med hensyn til mine overfyldte ssder hvorfor skal man helst ikke fylde dem mere end 80%, har godt nok set at de er noget billiger end da jeg købte mine 2
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2015 kl. 12:33
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

Det du nok har hørt er at når der er gået et år fra introduktionen, så kan man ikke længere opgradere gratis. Det vil sige ALLE har frit lejde det første år til at få opgraderet til win10. Derefter VIL det koste penge (så man er en tåbe hvis man ikke gør det nu!)
Man er kun en tåbe hvis man er faldet i fælden og har opgraderet til et Fisher-Price OS som Windows 10.
Så hvis man kører med Windows 8, så er man sikret til 2023 med opdateringer.
Til den tid kan ens computer jo nok alligevel ikke følge med.

Når man køber ny computer, så får man nyt OS med i pakken og behøver ikke være urolig over at man ikke nåede at opgradere til Windows 10.

Microsoft gør jo ikke noget gratis. De ved godt at hvis de skal have brugerne til at danse efter deres pibe, så må de gøre det gratis for folk at opgradere. Når noget er gratis, så kan man ikke tillade sig at brokke sig.

Windows 10 har taget springet imod tablets og ladet andre desktop brugere i stikken. Grafikken skal være kæmpestor, så alle kan være med.

Det er et problem som også ses overalt på internettet, se bare pricerunner.dk. De har nu gjort top og søgefeltet dobbelt så stort, fordi de stakkels tablet brugere ikke kan finde ud af at forstørre deres indhold selv.

Selv recordere.dk har gjort det samme, på "Seneste" hvor skriftstrørrelsen lige fået et nok opad, så der kan vises mindre i vinduet uden at scrolle.

Alt skal gøres "responsive" som er det nye sort. Desværre er der ingen responsive sider hvor indholdet har beholdt samme størrelse. Alting bliver latterligt stort og børneagtigt. Thumbs Down

Redigeret af Cyberguyen - 31-Oktober-2015 kl. 12:38
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2011
Point: 4464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2015 kl. 15:52
Cyberguyen: Og det er så din mening. Jeg bruger Win10 på en Surface 3 Pro og en MacAir og det fungerer virkelig godt og effektivt. Bruges til surf og arbejde (Excel/Visual Studio/SQL server). Ud fra dit indlæg og dit store brok-billede af Recorderes logo som skal vises i alle dine posts, så kunne det tyde på at du måske bare ikke er så vild med når ting ændres :)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2015 kl. 16:03
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Cyberguyen: Og det er så din mening. Jeg bruger Win10 på en Surface 3 Pro og en MacAir og det fungerer virkelig godt og effektivt. Bruges til surf og arbejde (Excel/Visual Studio/SQL server). Ud fra dit indlæg og dit store brok-billede af Recorderes logo som skal vises i alle dine posts, så kunne det tyde på at du måske bare ikke er så vild med når ting ændres :)
Jeg var firstmover til Windows 8 - så jeg tror nu næppe det har noget med at det at gøre.
Windows 10 er den første Windows version med færre indstillingsmuligheder, end forrige Windows versioner.
De er ved at lave et OS til de ukyndige brugere på bekostning af funktionalitet.
Du får et gratis OS på bekostning af at Microsoft nu må gøre hvad som helst med det og dine data.
De kan eksempelvis styre hvilke programmer du må køre, de kan bestemme hvilke opdateringer du skal have.

Jeg bryder mig slet ikke om recordere.dk's logo. Det har lige så lidt med recordere som piphans har med det.
Men nu skifter de jo også snart til rec.dk og så er alt jo blevet nyt og godt?
Hvorfor skal man udskifte noget som er gengendeligt og som virker upåklageligt, når det ikke har noget med teknologiske fremskridt at gøre?
Det nye logo på recordere er jo ikke nogen form for drivende kraft. Det er kun tilstede fordi én eller anden mener at det bedre end det forrige.
Om 5 år bliver det også skiftet ud med noget andet, uden nogen som helst grund.
Jeg bliver kun herinde fordi det er et rart at sted at hjælpe og blive hjulpet. Men den gamle ånd er efterhånden ved at gå fløjten herinde og det startede med logo'et.
Prøv selv at se hvordan det gik med Newz.dk efter at de blev for kommercielle - de er døde.
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu