Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
***7***
Bruger
Oprettet: 02-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 108
|
Sendt: 18-Februar-2009 kl. 00:06 |
Jeg ser mange opsætninger hvor folk har afspillere stående oven på receivers, er det blot receivers der ikke bliver varme eller hvordan hænger dette fænomen sammen 
|
 |
kim olsen
Guld medlem
Oprettet: 13-April-2008
Point: 1384
|
Sendt: 18-Februar-2009 kl. 00:13 |
simpel uvidenhed. selvom at man ikke oplever driftsforstyrrelser, så forringer det leveriden på produktet at skulle kører i overophedet tilstand konstant, operationstemperaturen bør ikke overstiges alt for meget, lidt som med en bilmotor.
|
Crown - there is no substitute.
|
 |
***7***
Bruger
|
Sendt: 18-Februar-2009 kl. 00:24 |
Så fordelen ved at købe i samme mærke og design for at de kan se pæne ud når de står oven på hinanden er altså lidt et selvmål?
|
 |
morteng
Super bruger
Oprettet: 01-April-2008
Point: 376
|
Sendt: 18-Februar-2009 kl. 10:13 |
Nej, jeg har aldrig lagt mærke til blæseren. Den er i hvert faldet meget støjsvag.
|
[ Samsung 65KS8005 | Onkyo 706 | Jamo Classic 8 + HarboSound Sat 10 ]
|
 |
kim olsen
Guld medlem
|
Sendt: 18-Februar-2009 kl. 14:59 |
***7*** skrev:
Så fordelen ved at købe i samme mærke og design for at de kan se pæne ud når de står oven på hinanden er altså lidt et selvmål? |
ikke nødvendig vis, men som udgangspunkt er det skidt at have varmeafgivende ting under sin elektronik.
ikke alle har muligheden for at købe efter ydelse alene, så da alternativet er slet ingen lyd, så er man nogle gange tvunget til mindre optimale betingelser og valg af udstyr der vægter ligegyldige parametre som mål og æstetik heøjere end reel ydelse.
|
|
 |
Bruger udmeldt 43
--
Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
|
Sendt: 18-Februar-2009 kl. 17:24 |
Når man én gang har oplevet frustrationen over at dyrt købt elektronik har lidt varme døden fordi det skulle se pænt ud i et rack med glaslåger. Ja så betyder udseendet lige pludselig mindre, og derfor hellere for meget end for lidt luft. Og ingen apparater står oven på hinanden, hver har en hylde.
|
 |
Oleska
Ny bruger
Oprettet: 17-Marts-2008
Point: 18
|
Sendt: 18-Februar-2009 kl. 21:30 |
Ja, man skal passe på udstyret...
Min 706 (nyindkøbt) er meget håndvarm - selvom den bare står i standby.., og efter et par timers film, kan man næste ikke holde hånden på den....
Den står godt nok i et skab, men lågen er altid åben når den bliver brugt - og alligevel bliver den ekstrem varm synes jeg..., det der undre mig er, varmen i standby.., er det noget i andre døjer med ?
|
TV: SHARP XS1
Bluray: Oppo 83SE
Surround: Rotel
Højt: B&W
|
 |
kim olsen
Guld medlem
|
Sendt: 18-Februar-2009 kl. 23:17 |
den må ikke blive så varm at du ikke kan have hånden på, det er for varmt. hvis der ikke er noget luftcirkulation kan du have lågen nok så meget åben, det bliver den ikke yderligere kølet af.
generelt er det en god ide at give sit elektronik lidt luft i siderne også.
|
|
 |
Bruger udmeldt 43
--
|
Sendt: 18-Februar-2009 kl. 23:55 |
Lyder som om der er for lidt plads til ventilation. Jeg har hverken låger eller bagbeklædning i mit møbel, og så er der 15 cm over og 3-4 cm i siden på Onkyoen.
Når den står i standby er der ingen varme, og når den har spillet en film på to timer med vol på 60%, er den 42 grader varm ovenpå. Så den bliver under ingen omstændigheder overophedet.
|
 |
***7***
Bruger
|
Sendt: 19-Februar-2009 kl. 00:45 |
Jeg vil umiddelbart gætte på at bagbeklædning er et noget større varme problem end hvor mange cm plads der er over og ved siden af.
Hvis det meste af varmen generes ved den bagerste halvdel af receiveren eller udskilles der, så kommer den jo ikke væk hvis den skal kravle hele vejen ud foran receiveren.
Redigeret af ***7*** - 19-Februar-2009 kl. 00:46
|
 |
Bruger udmeldt 43
--
|
Sendt: 19-Februar-2009 kl. 17:05 |
Oleska skrev:
Ja, man skal passe på udstyret...
Min 706 (nyindkøbt) er meget håndvarm - selvom den bare står i standby.., og efter et par timers film, kan man næste ikke holde hånden på den....
Den står godt nok i et skab, men lågen er altid åben når den bliver brugt - og alligevel bliver den ekstrem varm synes jeg..., det der undre mig er, varmen i standby.., er det noget i andre døjer med ?
|
HDMI standby = gul diode, eller standby = rød diode
Du skal være opmærksom på at den sluger en del strøm hvis den gule diode lyser ved standby, så derfor er den måske også varm.
|
 |
Oleska
Ny bruger
Oprettet: 17-Marts-2008
Point: 18
|
Sendt: 19-Februar-2009 kl. 21:44 |
OK vidste godtnok ikke den også havde HDMI standby..., men den lyser nu rød - så den må være den "rigtige" standby.
Efter at have læst lidt i tråden - har jeg allerede tage skridtet - og boret en del lufthuller i min reol - flest øverst og bagtil..så må vi se om det hjælper...
Jeg checker imorgen om det har virket - ellers må den ud af skabet !
tak for responsen - men der er åbenbart forskel på hvormeget varme de hver i sær afgiver !
|
TV: SHARP XS1
Bluray: Oppo 83SE
Surround: Rotel
Højt: B&W
|
 |