|
Hvor ofte "må" en iPhone sidde i laderen? |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
ladiesman217 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2337 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 01-Februar-2012 kl. 17:56 |
|
Hey!
Har det nogen skadelig effekt på ens iPhone 4S at den sidder i en lader hele tiden når jeg er der hjemme? Skal jeg så lige noget, så tager jeg telefonen ud af laderen og med mig, f.eks. når jeg skal handle eller træne, og når jeg så kommer hjem igen, så ryger telefonen i laderen igen. Og nu vi er ved det, gør det så noget at en MacBook Pro står i laderen konstant? Måske er det et dumt spørgsmål, men jeg har ofte tænkt over det
![]() |
||
|
||
![]() |
||
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7196 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Min er i laderen hver nat. Fornemmer ikke det giver problemer.
|
||
![]() |
||
aerik ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Januar-2011 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4283 |
|
Jeg fik dræbt batteriet i min bærbar på den måde. ved ikke om apples batterier er anderledes? |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
|
Det har været en anden/gammel batteriteknologi - ikke Lithium Ion. Nye batterier tager ikke skade af klatladning. M.v.h. |
||
![]() |
||
ladiesman217 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2337 |
|
aerik jeg mener jeg har læst et sted at Apples ladere de stopper med at lade så snart den er på 100% og lyser grønt.. Laver du så noget med computeren der gør at den bruger meget strøm, ja så lader den selvfølgelig op igen, men ellers ikke når den bare sidder der i. Men kan ikke huske hvor jeg læste det!
|
||
|
||
![]() |
||
HQjben ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 583 |
|
Som Henrik B siger, så tager Lithium Ion batterier ikke skade af mange små opladninger, ej heller konstant opladning.
|
||
![]() |
||
TobiasKM ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 746 |
|
Moderne batterier bliver så vidt jeg ved faktisk slidt mest ved at blive brugt i bund, specielt af en fuld afladning.
Her er hvad Apple selv siger om det: http://www.apple.com/batteries/ Så du kan sagtens klatlade dit batteri helt uden problemer. Folk er tit bange for at behandle deres batterier dårligt, men det er meget svært at gøre nu om dage. Og selv hvis man ikke behandler det godt, så er der så meget levetid i dem at du sandsynligvis når at skifte telefon før det bliver et problem. |
||
![]() |
||
martin_petersen ![]() Pause fra forummet ![]() Oprettet: 14-Februar-2012 Status: Offline Point: 10 |
|
Det burde ikke skabe nogen problemer ! Har dog hørt at det ikke altid er sundt for en telefon at løbe helt tør for strøm, men i dit tilfælde bliver det nok aldrig et problem. Så lad den bare sidde i laderen !
Og nej, det er bestemt ikke noget dumt spørgsmål.. mvh ________ Martin Redigeret af Lars - 19-Marts-2012 kl. 19:35 |
||
![]() |
||
dr.ralph ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-Februar-2006 Sted: Kbh Ø Status: Offline Point: 243 |
|
Hvis det er et batteri af den nyere type kaldet Li-Ion, så må du gerne klatlade batteriet.
Ved der sidder Li-ion batteri i iPhones fra ihvertfald version 4 og frem, så det gør ikke noget du klatlader den konstant - det samme gælder for bærbare med Li-Ion batterier ![]() Har du derimod en anden type batteri i, så vil du hurtigere slide på batteriet, så undersøg med Apple, hvilken type batteri der sidder i din bærbare computer. De helt gamle batterityper kan nemlig ikke klare sjatladninger og har bedst af at blive ladet fuldt op og så kører næsten i bund. De nye Li-Ion batterier går mere op i hvor mange fulde opladninger de har fået - de kan typisk klare 400-700 fulde opladninger fra 0-100% før de mister mærkbar ydeevne. Så om du sjatlader et batteri over 3 gange fra 80-100%=3X20%=60% eller lader det én gang fra 40-100%=60% det giver samme slid på de nye typer batterier, hvilket er godt for de fleste af os ![]() |
||
Mvh
Dr.Ralph |
||
![]() |
||
chjeppe ![]() Bruger ![]() Oprettet: 12-Marts-2011 Status: Offline Point: 113 |
|
@ladiesman217: Mht. MacBook Pro kan man under Programmer->hjælpeprogrammer->Oplysninger om system->Hardware->Strøm få detaljerede oplysninger om hvordan batteriet har det. Du kan også se hvilken model batteri du har.
Redigeret af chjeppe - 19-Februar-2012 kl. 21:27 |
||
![]() |
||
TobiasKM ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 746 |
|
Ellers er der et fint lille app der hedder "coconutBattery" til Mac som sætter det meget pænt op, og giver nogle fine procensatser på det hele :)
|
||
![]() |
||
Beanie ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Oktober-2008 Sted: DK Status: Offline Point: 1600 |
|
Apple selv anbefaler en komplet af- og opladning om måneden.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |