recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvor sjov er Wii ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvor sjov er Wii ?

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
KBAndersen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-Oktober-2005
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 280
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2008 kl. 14:51

Undskyld jeg blander mig, men dvs at Wii er bedre hvis man har mindreårige børn (6-9 år) ?

Overvejer nemlig at købe en PS3 da den jo også har blue-ray fordelen, men hvis ikke man kan få nogle gode spil til børn, så vil jeg nok ikke bruge så meget mere tid på den.

Til top
Mike S. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-Juni-2006
Sted: Denmark
Point: 2909
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2008 kl. 15:46
Du kan få en del gode spil til PS3 - men en PS3 kræver bedre fingerfærdigheder end måske Wii'en.

Ratchet og Clank er f.eks. et kanon spil til børn i alle aldre og et spil som rubber duck vækker også glæde hos de børn jeg har ladet spille det.
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2008 kl. 17:56
Oprindeligt skrevet af KBAndersen KBAndersen skrev:

Undskyld jeg blander mig, men dvs at Wii er bedre hvis man har mindreårige børn (6-9 år) ?

Wii er populært til børn, fordi det er væsentligt sundere for ungerne at de hopper og springer rundt når de spiller, end at de sidder i lænestolen og kun bevæger fingrene... Jeg skal dog ikke kloge den i hvor meget der findes til PS3.

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2008 kl. 18:00

Iøvrigt: Wii's sjovhedsgrad er efter min mening direkte proportionelt med skærmens størrelse. Det er _væsentligt_ federe at spille Bowling når det føles som om banen strækker sig ud foran én, fordi man har et 100" billede... Den perfekte børnepakke er en Wii og en billig SD-projektor. I stedet for at smide et fladskærms-tv ind på børneværelset, så stik dem en Epson projektor med indbygget DVD og højttalere, de leveres vist typisk med lærred. Det koster måske 7-9.000,- alt inklusive.

Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2008 kl. 19:36

Helt afgjort Wii til de små...

Helt klart PS3 til de store...

Er du familiefar og har 6-9årige, så er det Wii..

Du mister bare dine egne BD muligheder men der er muligheder forude, som en billig BD afspiller (endnu en boks til reolen)..

Nintendo har altid henvendt sig til hele viften af familien, så derfor er det et rigtig godt valg, når hele familien skal være med.

Til top
kbh4 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Oktober-2007
Point: 721
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2008 kl. 08:04
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Iøvrigt: Wii's sjovhedsgrad er efter min mening direkte proportionelt med skærmens størrelse. Det er _væsentligt_ federe at spille Bowling når det føles som om banen strækker sig ud foran én, fordi man har et 100" billede... Den perfekte børnepakke er en Wii og en billig SD-projektor. I stedet for at smide et fladskærms-tv ind på børneværelset, så stik dem en Epson projektor med indbygget DVD og højttalere, de leveres vist typisk med lærred. Det koster måske 7-9.000,- alt inklusive.

Er det ikke problematisk at bruge en projektor? Man står jo foran 'skærmen' og skygger dermed for billedet - eller har jeg overset noget?

-Kent
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2008 kl. 08:07

Oprindeligt skrevet af kbh4 kbh4 skrev:

Er det ikke problematisk at bruge en projektor? Man står jo foran 'skærmen' og skygger dermed for billedet - eller har jeg overset noget?

Det afhænger jo lidt af opstillingen, men med projektoren i loftet eller på en hylde højt placeret er det ikke noget problem.

Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Point: 3701
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2008 kl. 09:29
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Enig! Wii Sports på projektor, 4 mand og en kasse øl eller 2, så er man kørende! :)

Men, det er vel også netop Wii'ens "problem" - at det er kun sjovt hvis man er flere, og hvis man får lidt at drikke ;)

Jeg kunne i hvert tilfælde ikke forestille mig at rende rundt i min stue og svinge controlleren, alene - ikke i ret lang tid i hvert tilfælde...

Jeg har en PS3, men øl, projektor og wii er afprøvet :)

Redigeret af zulfo - 21-Februar-2008 kl. 09:39
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
Jimmbo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-August-2007
Sted: Risskov..
Point: 1966
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2008 kl. 17:29
Min kæreste bruger vores Wii ret ofte. Hun spiller Bowling alene, og synes det er hysterisk morsomt.

Så hvis man har et lidt barnligt sind, eller småbørn, så er Wii'en perfekt.
TV: Panasonic TX-P42G10E
Medier center: Popcorn Hour A-200
BD: Playstation 3 slim 320 GB
Forstærker: Marantz SR6005
F-højtaler: DLS R66
C-højtaler: DLS RC55
B-højtaler: KEF 2005
SUB: KEF PSW2000
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu