recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvor sort er sort?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvor sort er sort?

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2009 kl. 15:33

Oplever at sort baggrund, på f.eks. demo BD'en fra Pioneer, er lige så sort som rammen.

Men de sorte afmaskninger, for at filmmateriale vises i korrekt format, er nærmest mørkegrå. Så det afhænger vel af hvilken sort, der er anvendt fra stationens behandling af signalet.

Til top
johnjkj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-April-2006
Sted: Denmark
Point: 575
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2009 kl. 17:46
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oplever at sort baggrund, på f.eks. demo BD'en fra Pioneer, er lige så sort som rammen.

Men de sorte afmaskninger, for at filmmateriale vises i korrekt format, er nærmest mørkegrå. Så det afhænger vel af hvilken sort, der er anvendt fra stationens behandling af signalet.

Akkurat samme fornemmelse af sort har jeg også. Nogle gange er "de sorte kanter" helt sorte ligesom kanten - andre gange ikke. Det gælder forøvrigt også hvis jeg ser BluRay. Her varierer det også (hvilket jeg synes er irriterende).

Til top
mach3 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 14-August-2006
Point: 366
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2009 kl. 18:38
Ok interessant - jeg troede per definition at top og bund kanterne på bluray var sorte. Og at man derfor kunne bruge dem til at vurdere hvor god en sort tv'et kan præstere. Hvorfor lave kanterne mørkegrå?
Til top
Firebird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Marts-2009
Point: 2195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2009 kl. 21:14

Oprindeligt skrevet af mach3 mach3 skrev:

Ok interessant - jeg troede per definition at top og bund kanterne på bluray var sorte. Og at man derfor kunne bruge dem til at vurdere hvor god en sort tv'et kan præstere. Hvorfor lave kanterne mørkegrå?

Der er selvfølgelig variationer. Lysforhold spiller også en rolle, så selv om sortniveauet med minimal forskel på rammen, og dét skærmen kan præstere stort set er det samme, kan man godt få den opfattelse, at sortniveauet er noget bedre på rammen end det rent faktisk er tilfældet. Vi er helt nede i den helt ekstreme flueknepperafdeling.  Når vi taler om dét sortniveau som et KURO kan vise, og dét rammen har, kan man sammenligne det med to veje som begge er 100 meter lange, med dén undtagelse, at den ene vej er en millimeter længere end den anden.

Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2009 kl. 21:18
Ved Pioneer paneler kan man vel næsten definerere det som ved kalibreringen af mit panel - sortniveauet kunne ikke måles
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2009 kl. 21:27

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Ved Pioneer paneler kan man vel næsten definerere det som ved kalibreringen af mit panel - sortniveauet kunne ikke måles

Hihi, det kunne det sikkert heller ikke på rammen, så... UHA. Det er så tæt på som det kan være. 

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2009 kl. 22:45
Oprindeligt skrevet af Firebird Firebird skrev:

Oprindeligt skrevet af mach3 mach3 skrev:

Der er selvfølgelig variationer. Lysforhold spiller også en rolle, så selv om sortniveauet med minimal forskel på rammen, og dét skærmen kan præstere stort set er det samme, kan man godt få den opfattelse, at sortniveauet er noget bedre på rammen end det rent faktisk er tilfældet. Vi er helt nede i den helt ekstreme flueknepperafdeling.  Når vi taler om dét sortniveau som et KURO kan vise, og dét rammen har, kan man sammenligne det med to veje som begge er 100 meter lange, med dén undtagelse, at den ene vej er en millimeter længere end den anden.

Ha ha, istedet for Kuro-sort, så er maskeringerne flueknepper-sort

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2009 kl. 23:18
Nyt ord iden danske ordbog: Flueknepper-sort.......

JVC X3
?
?
?
?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2009 kl. 23:23
Iden er ikke et nyt ord i den danske ordbog. Jeg skrev vidst i fluetempo...

JVC X3
?
?
?
?
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu