recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvor stor skærm til 28,2 grader øst?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvor stor skærm til 28,2 grader øst?

 Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2011 kl. 20:21
Undskyld den list sjove stave made, det skrives pa a min Tablet, of den vil ikke altid de ord som jeg gerne vil, og den had ikke DK tastatur. Det er end UK udgave.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Lasse88 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 17-Oktober-2011
Sted: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 26
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2011 kl. 21:49
Det er sgu meget godt gået, BBC kanalerne er nok ikke så vigtige når der er så mange forskellige kanaler. Jeg synes alligevel det er meget godt at man stort set kan få alle kanaler med på en "standard" parabol. Var det dig der skrev om at man ikke kan købe bokse og abonnement direkte fra UK i en anden tråd der var efterfulgt af et dødt link?
Mvh.

Lasse88
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2011 kl. 21:52
Du skal have fat paa www.skycards.eu der kan der bestilles modtager og kort.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Lasse88 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 17-Oktober-2011
Sted: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 26
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2011 kl. 10:34
Det vil sige at de eneste "vigtige" kanaler man ikke vil kunne tage pga. astra 2D er:
 
BBC ONE HD
BBC HD
BBC ONE
BBC TWO
BBC 3
CBBC
 
Hvor til man ikke ville kunne se ch4(m.m.), five og Itv kanalerne. Hvis det ikke var for at de også ligger i HD versioner på de andre astra satelitter og eurobird 1 satelitten!? Det satme ikke meget man går klip af hvis jeg læser lyngsat.com ordenligt, men der rygger måske osse en del gratis kanaler?
 
Mvh.
 
 
Lasse
Mvh.

Lasse88
Til top
Lasse88 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 17-Oktober-2011
Sted: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 26
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2011 kl. 10:45
Jeg har selv BBC HD med min nuværende Canal-digital pakke og det er jo 95% planet earth dokumentar serien hele tiden. Det må da være den dårligste HD kanal der i det hele taget findes. gab & føj! Smile
Mvh.

Lasse88
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10305
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2011 kl. 11:22
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Undskyld den list sjove stave made, det skrives pa a min Tablet, of den vil ikke altid de ord som jeg gerne vil, og den had ikke DK tastatur. Det er end UK udgave.
 
Men din tablet er vel ikke så gammel, at den stadig skriver navneord med stort?Wink
 
Flemming


Redigeret af fltk - 18-Oktober-2011 kl. 11:22
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1972
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2011 kl. 11:45
Oprindeligt skrevet af Lasse88 Lasse88 skrev:

Hej igen, kan du virkelig modtage HD kanalerne + itv'erne+bbc'erne og channel4 med sådan en maximum flat? Hvilken landsdel bor du i? Mange tak for hjælpen forresten, da jeg gerne vil vide lidt mere om alt det her.
-
Jeg kan se at andre allerede har udredt sammenhængen for dig, så vil blot byde ind og verificere forholdet for dig. Jeg bor på Nørrebro københavn, og modtager alt andet end 2D, som de andre allerede har beskrevet det. Jeg modtager det med en 1m skål på min altan, men kunne have nøjes med væsentligt mindre.
 
Du kan helt præcist se hvilke kanaler der ligger på den [for danskere] beværlige 2D og hvilke der ligger på alle de andre satelitter på 28E positionen her:
 


Redigeret af TBC1 - 18-Oktober-2011 kl. 11:47
Til top
Lasse88 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 17-Oktober-2011
Sted: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 26
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2011 kl. 13:00
Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:

Oprindeligt skrevet af Lasse88 Lasse88 skrev:

Hej igen, kan du virkelig modtage HD kanalerne + itv'erne+bbc'erne og channel4 med sådan en maximum flat? Hvilken landsdel bor du i? Mange tak for hjælpen forresten, da jeg gerne vil vide lidt mere om alt det her.
-
Jeg kan se at andre allerede har udredt sammenhængen for dig, så vil blot byde ind og verificere forholdet for dig. Jeg bor på Nørrebro københavn, og modtager alt andet end 2D, som de andre allerede har beskrevet det. Jeg modtager det med en 1m skål på min altan, men kunne have nøjes med væsentligt mindre.
 
Du kan helt præcist se hvilke kanaler der ligger på den [for danskere] beværlige 2D og hvilke der ligger på alle de andre satelitter på 28E positionen her:
 
 
Okay nu er jeg forvirret, det virker som om at dit link og lyngsat.com modsiger hinanden eller er det bare mig der er forvirret eller er Itv1 HD på både 2B & 2D, eller er det kun standard definition man vil kunne tage den på 2B?
Mvh.

Lasse88
Til top
Lasse88 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 17-Oktober-2011
Sted: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 26
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2011 kl. 13:16
Hmm universal channel HD er opført på satbeam som værende på 2D og på Lyngsat som værende på 2A. er gået fra at være afklaret til at være i tvivl.
Mvh.

Lasse88
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2011 kl. 15:46
 
 Den kanal er helt klart på en anden sattelit end 2D, jeg modtager den fint. Det er ikke mange Freesat kanaler der mistes udover BBC kanalerne, når man ikke kan modtage fra 2D. Du kan se her hvad der ligger på den sattelit.  http://en.kingofsat.net/sat-astra2d.php
Hvor meget vi i fremtiden vil kunne modtage når Astra 1N er på plads må tiden vise, men mit bud er, at der vil være flere kanaler som så ikke længere kan modtages. 
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Lasse88 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 17-Oktober-2011
Sted: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 26
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2011 kl. 17:36
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 
 Den kanal er helt klart på en anden sattelit end 2D, jeg modtager den fint. Det er ikke mange Freesat kanaler der mistes udover BBC kanalerne, når man ikke kan modtage fra 2D. Du kan se her hvad der ligger på den sattelit.
Hvor meget vi i fremtiden vil kunne modtage når Astra 1N er på plads må tiden vise, men mit bud er, at der vil være flere kanaler som så ikke længere kan modtages. 
 
 
Ud fra det her footprint illustration lader det da til at det bliver en lys fremtid.
 
 
Hvis første poster i den overstående tråd har ret. Vil folk i NordItalien kunne modtage signalet, med en 80cm skive. Derfor må det med vores placering i forhold til UK være endnu bedre/nemmere.
Mvh.

Lasse88
Til top
Steen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-Oktober-2003
Sted: Struer, Denmark
Status: Offline
Point: 166
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2011 kl. 17:44
Oprindeligt skrevet af Lasse88 Lasse88 skrev:



Jeg har selv BBC HD med min nuværende Canal-digital pakke og det er jo 95% planet earth dokumentar serien hele tiden. Det må da være den dårligste HD kanal der i det hele taget findes. gab & føj! Smile


Den BBC HD du modtager er ikke den samme BBC HD som er på Freesat.
På Freesat er kanalen et mix af programmer på BBC2,3 og 4, men den skulle efter sigende blive ændret til en direkte spejling af BBC 2 inden alt for længe.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu