|
Hvor store højtalere forhold til hinanden |
Besvar | Side <12 |
Forfatter | |
Potter
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
Funktioner
Tak(0)
|
Bare lidt nysgerrig, hvordan er det lykkes for dig at få de bashorn/ subs til at spille dybt? Jeg spørger fordi jeg i forbindelse med noget privat fest på et tidspunkt, her blev der blev benyttede 4 stk af slagsen og vi havde vi en kamp med at få dem til at spille dybt, fra 40-45Hz og op går det rigtig rigtig fint men den anden vej kunne bare ikke lade sig gøre. Til gengæld er der hug på i de 45-50Hz. Dybden blev så løst med et par 421m fra mccauley, men det var enlig total overkill løsning men total fedt at opleve, men det er en helt anden snak.
Redigeret af Potter - 19-Maj-2019 kl. 09:28 |
|
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
|
hertzum
Ny bruger Oprettet: 08-December-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 10 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg bruger selvfølgelig sub udgangen på receiveren, men om en "almindelig" sub til et standard surround set-up spiller dybere ved jeg ikke, men jeg er oven ud tilfreds med dybden, det rykker voldsomt
Jeg kan svare på 2 spørgsmål samtidig. Hvis man som jeg har spillet mobil diskotek i 17 år ( er forlængst stoppet igen) så er et par PA højtalere noget af det smukkeste og vedr. dybden så spiller de MEGET dybt, til musik ihvertfald, men hvis det kun er topkasserne, dem der hedder Voice systems 15E i brugte til den fest, vil give dig ret, de spiller ikke så dybt, man skal have sub på Voice systems SB15 som ikke er horn, men basrefleks, ellers kan i have sat det forkert op, der er jo nogle filtre og forskelige stik ind og ud på panelet bag på, man kan få rodet rundt i. de ser sådan her ud, mine er bare som nye og topkassen med 15" istedet for https://www.lauritz.com/en/auction/voice-system-shark-aktive-pa-hoejtalere-1700watt-4/i3751243/
|
|
Potter
Funktioner
Tak(0)
|
Det var ikke topkasserne, det var sørme bundkasserne. Nu Googlede jeg dem lige og kan se de går faktisk kun fra 40Hz og op til 180Hz. Så der fik jeg så bekræftelsen på hvorfor de ikke spiller særlig dybt. Men det gør så fra mccauley tilgengæld, men det er så også en helt anden boldgade. I øvrigt ingen tvivl om at Voice sytem sb 15 spiller højt og slår hårdt Men det kunne være total fedt at have et par stykker af mccauley m421 i en meeeeget stor kælder bio, og en Seismograf så det ikke går galt.... |
|
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
|
Jonas_h
Guld medlem Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4446 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg tror mange vil være overrasket over, hvor vigtig 40-160hz er ift. 20-40hz. Har hørt rigtigt mange hjemmebiografer efterhånden og har også hørt nogle som brystede sig med, at de havde ekstremt meget output fra 20-40hz... Men hvis ikke 40 og op er i skabet, bliver det en blød og kedelig omgang.
|
|
Berdel
Guld medlem Oprettet: 02-Januar-2012 Sted: Bramming Status: Offline Point: 1153 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg er helt enig med Jonas
Mine selvbyggede subs ruller af omkring 47hz og der er mere smæk på end med mine 2 110 liters 15" dayton ultimax med flad kurve til 10hz. Se evt her |
|
Potter
Funktioner
Tak(0)
|
Jonas, jeg slet ikke uenig med dig men jeg vil personlig ikke undvære det der ligger under 40hz og ned til ca. 25hz.
|
|
|
|
Besvar | Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |