recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvor stort skal et 3d tv være?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvor stort skal et 3d tv være?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 1351
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvor stort skal et 3d tv være?
    Sendt: 24-September-2011 kl. 07:36
Hej jeg var med en ven ude og kigge på tv. Han kiggede generelt på skærme i 40" størrelsen. Der var en del af dem, der understøttede 3d afspilning. Nu sidder jeg så og tænker tilbage på, da jeg var i biografen og se Avatar. Det var en fin oplevelse og man følte sig lidt som, at man var midt i det. Men jeg tror at største delen af effekten, skyldes det store lærred. Afstanden til mit tv derhjemme er næsten 4 meter. Hvis jeg så skulle få noget ud af 3d effekten, så skulle der vel egentligt et kæmpe display til. Hvad mener i?
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7237
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2011 kl. 08:14
Ja jo større jo bedre 3D oplevelse.

3D efekten er der jo uanset afstand , men i dit tilfælde må en 60'' være sagen.
Til top
Muffeh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-December-2009
Sted: Gilleleje
Point: 1040
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2011 kl. 10:28
jeg sidder med ca 3m til min fjernsyn, og mit næste tv (når jeg engang får råd til at opgradere) bliver det til et 50" 3D plasma fra panasonic.
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Point: 2127
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2011 kl. 10:33
TV størrelse er en mærkelig ting for mig, for ved hvert skifte til større størrelse går der ca. 3 min. og så er det bare sådan, det er Confused og det skal siges at jeg lige er gået fra 40 til 55". Jeg sidder ca. 3.5m væk og den virker ikke stort, tror faktisk at jeg sagtens kunne gå op i størrelse. Med 4m vil 60" eller mere være godt, hvis man vil nyde 3D. Og 2D er nu heller ikke at foragte i den størrelse.
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
Apple TV 4K 1. gen, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro
Til top
jsj1 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-December-2009
Point: 291
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2011 kl. 12:35
Hej, vi sidder ca 3m fra vores 63" Sammy, synes overhovedet ikke det er for tæt, men det med 3D, hmm... 3D det ER fedt, især Avatar, men jeg synes nu ikke det er en " revolutionær" oplevelse, man kan også få lidt hovedpine af at se en hel film, synes vi. Vi bruger sjældent 3D. Men det er jo også bare feature der følger med snart sagt alle tv i dag, og det gør jo ikke 2D oplevelsen dårligere. ;-)
Mvh
Jan
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2011 kl. 12:56
Oprindeligt skrevet af jsj1 jsj1 skrev:

man kan også få lidt hovedpine af at se en hel film, synes vi. Vi bruger sjældent 3D. Men det er jo også bare feature der følger med snart sagt alle tv i dag, og det gør jo ikke 2D oplevelsen dårligere. ;-)
OP kan så vælge et 55LW650 og få LG Cinema 3D, dog er det så ikke plasma. så er der umiddelbare mindre bivirkninger, vi ved jo først om 10 år om det vi oplever her har betydning. men sikkert er at medicinal industrien nok glæder sig over det nye aktive 3D tech.
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Point: 1351
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2011 kl. 14:22
Tak for svarene. Jeg tænker bare på om det var værd at satse på, når man alligevel ikke kommer over 50-55 tommer ved næste tv skift. Min reciever har kun hdmi 1.3 og desuden mangler jeg en afspiller der understøtter det. Men der går lige et par mdr endnu.
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
tobywan Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 19-Juni-2006
Point: 406
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2011 kl. 15:03
Jeg synes 3D kræver billede i hele synsfeltet - det diskvalificerer for mig samtlige tv/skærme på markedet. Kræver projektor eller en biograftur.

Og nu hvor wow-effekten har lagt sig efter Avatar og et par stykkere mere, så er jeg igen 100% tilbage på 2D vognen - både derhjemme og i biografen.
Panasonic VT50 - B&W CMs2
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2011 kl. 16:36
Oprindeligt skrevet af -claus- -claus- skrev:

Tak for svarene. Jeg tænker bare på om det var værd at satse på, når man alligevel ikke kommer over 50-55 tommer ved næste tv skift. Min reciever har kun hdmi 1.3 og desuden mangler jeg en afspiller der understøtter det. Men der går lige et par mdr endnu.

du køber bare en afspiller med 2 hdmi udgange
så behøver du ikke at skifte din denon ud

1 udgang til billede (tv)
2 lyd til din denon
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Point: 1487
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2011 kl. 17:27
Ved 3D gælder, jo STØRRE jo bedre. Det virker bedst, hvis skærmen fylder hele synsfeltet, så vær ikke bange for at købe for STORT...
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu