recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvor stort skal et tv min være ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvor stort skal et tv min være ?

Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2010 kl. 18:30
Da jeg selv stod overfor en opgradering sidst havde jeg taget kæresten med ned til en demonstration. Hun var ikke lige stemt for ideen og fhun rygtede at hun ville sidde som til en tennis kamp (se fra side til side) (120" på 3½-4 meters afstand). 

Efter en meget grundig demonstration på mere end 2 timer kiggede jeg nervøst på hende (Sådan for at finde ud af om hun skulle til at flytte ud eller Big smile), men den eneste bemærkning var.. "Bare det ikke bliver mindre"... 

I dag kan jeg slet ikke forestille mig at se film på noget der er mindre.. 
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-April-2006
Point: 2911
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2010 kl. 18:33
Oprindeligt skrevet af Zagadka Zagadka skrev:

Problemet med denne metode er at det er de færreste butikker der giver dig mulighed for at prøve at se mulighederne fra den rigtige afstand, specielt når den afstand er 5m. Desuden er indstillingerne og lysforholdene næsten med garanti nogle andre end i din stue. Jeg vil anbefale dig at finde en butik der forstår kompleksiteten af valget (næsten alle andre butikker end de store kæder) og eventuelt giver dig mulighed for at lege lidt med indstillingerne mens du overvejer mulighederne.

Den slags specialbutikker er sandsynligvis dyrere end de store kæder, men hvis du regner kompetent rådgivning og god service med så er de ekstra penge, efter min mening, godt givet ud.

Jeg var selv superglad for at jeg benyttede en special butik. Dels var (er?) der en priskartel, så JVC projektoren og Stewart lærredet ikke kunne fåes billigere, men tilgengæld fik jeg en masse kabler og alt monteret. Jeg tror forhandleren har været her i det meste af 2 dage for at montere og indstille alt. 

Dels lærte jeg meget om mit udstyr og så blev det sgu lavet noget kønnere end jeg formodenligt selv ville kunne gøre det. Der blev også valgt en langt bedre montering end jeg selv tidligere havde fundet til projektoren, så den hang utroligt tæt på loftet - og dermed ser ud til at fylde meget mindre. 

Til top
Pongman Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-Juni-2007
Point: 259
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2010 kl. 16:43
Oprindeligt skrevet af thor-thor thor-thor skrev:

Forvent i øvrigt at skulle sidde tættere på i forbindelse med spil, i forhold til tv/film-kig, for at kunne se detaljer (medmindre du køber en meget stor skærm)

Det er faktisk her problemet er størst. Da det ikke går nu. Jeg ville gerne kunne spille fra min sofa og ikke en stol mit i rummet hehe

Men det lyder som om det må blive 50" og der så lige skal spares op en ekstra måned eller to hehe, og så må jeg ud og kigge i nogle butikker og se om jeg kan få demonstreret et på cirka samme afstand som derhjemme.

Tak for input fra alle, rart med masser af meninger så man har noget mere at tage sin beslutning ud fra :)
Til top

Besvar Besvar Side  <1 234

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu