recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvor varm må en pc blive??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvor varm må en pc blive??

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
stefanb Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 452
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvor varm må en pc blive??
    Sendt: 04-Juli-2010 kl. 00:46
Davs..

Jeg har lige købt nyt kabinet til min htpc i stuen.
Jeg vil helst ikke have alt for meget grej stående fremme så den har fået sin faste plads i et skab hvor jeg har taget bagbeklædningen af så den kan få luft.
Da jeg samlede den og den stod på bordet var der en MB temp. på 38 gr. og cpu temp. på 30gr. ved afspilning af 1080P.
Men efter at den er kommet i skabet er MB temp. steget til 47-48gr og cpu steget til 36 gr.
Er det for varmt? Eller hvor varm må den maks blive?
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2010 kl. 01:21
De temperaturer er der nu ikke noget alarmerende ved. MB temp er lidt højt, men ikke noget det tager skade af. Hvis du vil sænke det lidt, så isæt en lille lydløs blæser i kabinettet, eller evt. se, om det bare er fordi der skal flyttes lidt kabler så der kommer bedre luftstrøm i kabinettet.
Til top
Aim Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Juni-2010
Sted: Danmark
Point: 1135
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2010 kl. 01:23

Lyder til det er et Intel system. Så længe den ikke kommer over 65 grader burde der ikke være nogle problemer. Hvis den bliver for varm, vil du hurtigt kunne mærke det, da systemet bliver ustabil og begynder at hakke i det.

Til top
Slettet_120331 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 10-Maj-2009
Point: 1123
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2010 kl. 08:29
Hvis den bliver for varm så slukker den da bare. Mener det er omkring 85 eller sådan noget. Men de temperature er ikke noget du skal være bange for og så slukker cpu'en før den tager skade så hvis systemet er stabilt er der ikke den store grund til at gøre noget. Men ville måske overveje en ekstra blæser hvis den runder de 65 grader som Aim også nævner.
Til top
stefanb Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2010 kl. 10:16
Okay så er jeg mere rolig.
Det er et silverstone Grandia GD05  kabinet jeg har købt. http://www.silverstonetek.com/products/p_contents.php?pno=GD05&area=usa
Jeg købte lige netop det fordi der er 3stk 120mm blæsere i kabinettet, som skulle være lydløse. Men jeg fandt så ud af at de bestemt ikke var lydløse. Men så har jeg serieforbundet 2 af blæserne så de kun kører med halv kraft og koblet den 3. fra. Og nu er den helt lydløs samtidig med at den flytter en masse luft Smile
Det er en core2 på et asus bundkort, men blev lidt nervøs da jeg testede hvor varm den blev med asus probe. Da MB temp. rundede 45 grader begyndte det at lyse rødt og så gik der en alarmlyd igang som om at der var ved gå ild i noget af det, men den siger åbenbart til i god tid hehe.

Men tak for hjælpen.
Til top
Aim Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Juni-2010
Point: 1135
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2010 kl. 11:27
Man plejer også at kunne stille i bios hvornår alarmen skal sætte igang
Til top
stefanb Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2010 kl. 13:14
Det var bare asus probe der gav alarm. Man kan selv sætte hvornår den skal give alarm, men den stod bare til default verdier da jeg testede.
Til top
langleif Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 06-Juli-2010
Sted: dk
Point: 13
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2010 kl. 10:56
HejSmile

Mine første erfaringer med HD og et Silverstone kabinet (godt nok model 04, hvor kun cd slæden og open/close knappen er synlig, men ellers er designet ens). Men jeg kan godt forstå, hvorfor de har lavet det om da ikke alle dvd drev passer ind i 04'eren. Når al hardware er monteret med tv kort og CI modul samt grafikkort osv. er der ikke "meget plads at røre sig på". Det resulterede endda med et passivt Radeon 4550 kort at det hele blev endog meget varmt, da jeg ikke havde kabinetblæserne sat til, men systemet forblev dog stabilt.

Af en eller anden grund er NVIDIA kort stort set altid varmere end ATI kort. Jeg prøvede nemlig også at montere et matchende gt220 der lige akkurat kunne være der inkl. en lydløs blæser, men selv med kortets indbyggede blæser blev systemet for varmt og genstartede. Men med et par af de store blæsere i kabinettet sat til var der ingen problemer. Men med sådan en varmeudvikling satte jeg alligevel Radeon kortet tilbage i systemet.

Mvh
Leif
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu