recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvor vigtig er en ny harddisk til PS3?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvor vigtig er en ny harddisk til PS3?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
ainG Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Oktober-2008
Status: Offline
Point: 148
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvor vigtig er en ny harddisk til PS3?
    Sendt: 10-December-2008 kl. 22:19

Hejsa,

Jeg bestilte en PS3 fra amazon.co.uk sidste søndag og går nu bare og glæder mig til at den ankommer. Jeg er bare begyndt at tænke en del over, om de 80 GB dens harddisk har er nok i længden og om man kommer til at mangle plads? - hvad er jeres erfaringer med det? Hvis man i sidste ende skal ud at have en ny harddisk, så kan man vel lige så godt gøre det fra starten af, så man ikke skal til at installere spillene og alt det der igen.

Til top
Klondike Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Marts-2008
Status: Offline
Point: 1215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2008 kl. 23:04

Hvis du kun skal bruge den til spil, så er 80 GB rigtigt meget. De fleste af spillene tager kun ganske lidt til instalation, eller nogen spil bliver slet ikke lagt på hardisken.

Hvis du skal bruge den til film, og musik bliver den hurtigt fyldt.

Men jo du har ret, hvis du vil skifte, er det nemmere at gøre det inden du tager den i brug, så slipper du for at tage backup.

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12227
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2008 kl. 23:49
Jeg har haft en 60GB model i over halvandet år, og synes selv jeg har masser af ting og sager liggende. Først for nylig skulle jeg skabe lidt plads, og det var nemt nok, ved bare at slette alle de gamle demoer og trailers jeg alligevel ikke skulle bruge til noget.
Til top
ainG Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Oktober-2008
Status: Offline
Point: 148
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2008 kl. 22:19

Okay, tror bare jeg prøver at starte ud med standard HD'en.

I øvrigt er det bare et helt normalt strømstik magen til det bag i computeren, der skal sættes i min PS3'er fra England ikk?

Til top
Henrik Nygaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 01-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 424
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2008 kl. 23:12
80gb er meget, hvis du kun vil bruge den til at spille på! Nogle af de demoer man kan hente fylder en del (F.eks. Bioshock på lidt over 1800mb), men dem skal der jo installeres en del af, før du kommer op på 80gb.
Og så er det altså ikke det helt store stunt du skal ud i, hvis du kommer i tanke om at du vil have en større. Du kan bare kopiere alt indholdet over på den nye disk.

Jo, det er det, og du skal have fat i et europæisk std. kabel, hvis ikke du allerede har et ekstra liggende. Det der følger med kommer du ikke langt med!
Til top
Freddy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-November-2005
Status: Offline
Point: 181
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2008 kl. 09:51
Hvis man ikke er så vild med at rode for meget med installation osv. kan man også vælge at smide en ekstern HD i USB porten - vupti, så har man al den plads man vil købe.

Men det kommer selvfølgelig an på hvad man ønsker.
Til top
jrued Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2008
Sted: Kbh K, Denmark
Status: Offline
Point: 308
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2008 kl. 12:51

Jeg skiftede min til 250 Gb efter at have haft den et år. har en 40 Gb fra standart. der var intet problem overhoved. koblede en ekstern hdd på og lavede backup. satte den nye hdd i.

den bliver formateret og bagefter lavede jeg recovery fra den eksterne, alt er præcis som da jeg havde 40 Gb i. alle indstillinger, programmer, ALT.

så om du gør det nu eller venter til du har fyldt 80 Gb er ingen forskel!

den eneste forskel er det tager lidt længere tid at kopiere frem og tilbage i backup'en

Edit:

og jo det er helt standart computer strøm kable du bruger til PS3!



Redigeret af jrued - 12-December-2008 kl. 12:52
Til top
ainG Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Oktober-2008
Status: Offline
Point: 148
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2008 kl. 21:06
Regnede jeg også til mht. strømkabel. Og tror da bare lige jeg tager en lille slapper og ser tiden an - har alligevel fået brugt lidt for mange penge her på det sidste.
Til top
Pallefar Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 12-December-2008
Status: Offline
Point: 31
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2008 kl. 19:53
Hvad kommer du af med i alt når du bestiller den på Amazon ?
Til top
ainG Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Oktober-2008
Status: Offline
Point: 148
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2008 kl. 20:58
Tror jeg endte op med 555£, men bestilte så også alt muligt andet gøgl med (bl.a. to DS spil).  - men der er under alle omstændigheder over 1000 kroner at spare, hvis du bare benytter dig af konsol-tilbudet med spil i det mindste.
Til top
ainG Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Oktober-2008
Status: Offline
Point: 148
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2008 kl. 21:24
I øvrigt, lige et side spørgsmål, jeg har ikke modtaget min PS3 endnu, men den skulle komme senest d. 18. - Amazon har heller ikke trukket nogle penge endnu, men når de gør det, bliver pengene så udregnet efter den nuværende kurs på pundet eller efter den kurs, som pundet havde, dengang jeg afgav min odre?
Til top
jrued Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2008
Sted: Kbh K, Denmark
Status: Offline
Point: 308
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2008 kl. 11:13

hvis det skal være korrekt så er det den dag du har bestilt, men da det er din bank der udregner det, bliver det nok den dag amazon trækker pengene ud af banken.

og du skal ikke være sikker på du for helt samme kurs som den der står på valutakurser.dk, banken kan godt have en lille smule højere kurs.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu