recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvor vigtigt er 1080p?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvor vigtigt er 1080p?

Besvar Besvar Side  <1 91011
Forfatter
Besked
troelsit Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Marts-2006
Status: Offline
Point: 910
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2007 kl. 23:22
Nu hælder du jo benzin på bålet
Panasonic 42PX60EN
Pioneer DV-530
Squeezebox V3
Minipods
Bass-station
Til top
Tarkin Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Oprettet: 08-August-2006
Sted: Denmark
Point: 939
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2007 kl. 10:58
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Så vil jeg gerne stille dig et spørgsmål: Skal ovenstående tolkes sådan at du rent faktisk synes det så BEDRE ud på CRT'et? Og at du derfor er gået på jagt efter materiale der ser "rigtigt" ud på LCD'en?

Da jeg testede det, der havde jeg ikke fået LCDén endnu, så selve testen havde slet ikke det formål. Men jeg husker at jeg blev meget imponeret over, hvor godt mit CRT tv kunne vise et HD klip.
Når jeg afspiller de selvsamme HD klips i dag på LCDén, så er jeg slet ikke på samme måde imponeret, nok snarer tværtimod. Dvs. jeg havde måske forventet noget mere af LCDén.
Det kan også sagtens skyldes, at samtidig med jeg fik LCDén, der begyndte en masse tanker og ikke mindst debat omkring kalibrering. Og så begynder man jo nærmest at tænke, at resultatet ikke ser så godt ud, fordi LCDén ikke er kalibreret.

Jeg kan ikke svare dig præcist, men blot sige, at afspilning af HD klips på LCDén, det har ikke imponeret mig nævneværdigt, som det derimod gjorde med CRT tvét.

Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Hvis vi derimod går ud fra at dét at nøjes med 720P giver mulighed for at bruge pengene på andre områder, så kan slutresultatet sagtens være bedre billede på 720P tv'et. Nøjagtigt ligesom at du vil kunne opleve en sammenligning mellem et CRT tv og et 768P LCD, hvor CRT'en giver det bedste billede af de to med HD-materiale.

Ja. Det kan faktisk godt irreterer mig lidt det her. Det var ikke det jeg forventede, må jeg erkende. Det skyldes nok primært manglende viden, desværre.

HD klip eller ej, jeg har prøvet at kalibrere et Samsung M71 med DVE/Peter Finzel disc'ene, og lige meget hvad jeg gjorde, kunne jeg ikke få noget godt billede frem... Sharp's XD1'ere har mere fat i det rigtige.

Samsung lcd: 

Til top
troelsit Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Marts-2006
Point: 910
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2007 kl. 13:56
Jeg kender én herinde der farer i flint over den udtalelse
Panasonic 42PX60EN
Pioneer DV-530
Squeezebox V3
Minipods
Bass-station
Til top
MJ (udmeldt) Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 16-Januar-2007
Sted: Denmark
Point: 2917
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2007 kl. 14:12

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2007 kl. 23:18
Oprindeligt skrevet af Tarkin Tarkin skrev:

HD klip eller ej, jeg har prøvet at kalibrere et Samsung M71 med DVE/Peter Finzel disc'ene, og lige meget hvad jeg gjorde, kunne jeg ikke få noget godt billede frem... Sharp's XD1'ere har mere fat i det rigtige.

Samsung lcd: 

Jeg kender desværre ikke Sharpen. Og ja M71 er ikke nem. Jeg synes dog ikke den er decideret dårlig. Har set langt dårligere resultater andre steder

Til top

Besvar Besvar Side  <1 91011

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu