|
Hvordan brænder jeg lettest min film? |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
Among ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-September-2010 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 501 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 02-August-2018 kl. 21:49 |
|
Jeg har netop lavet en familie-video i Windows Movie Maker (optagelser fra iPhone og lign.). Hvordan brænder jeg lettest denne video på en dvd, så den kan afspilles i en alm. dvd-afspiller?
|
||
![]() |
||
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7123 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
der findes en del gratis software til det.
Der jeg brændte for mange år siden brugte jeg vist nero. Windows har indbygget noget brænder software. |
||
![]() |
||
HeartWare ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Oktober-2003 Sted: Bagsværd, DK Status: Offline Point: 4804 |
|
Letteste måde (ikke nødvendigvis billigste måde): Anskaf dig et DVD Mastering program, f.eks. Authoring Works 6. Det bruger jeg selv, og det er ligetil og simpelt at anvende...
|
||
Keld R. Hansen
Pioneer DVL-909, DV-545 Sony KDL40EX723 3D TV DreamBox 8000, YouSee Cable PopCorn Hour A-500 Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940 Yamaha RX-V771 Receiver |
||
![]() |
||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10476 |
|
Eller gratis, med tutorials, Freemake Video Converter http://www.freemake.com/da/free_video_converter/
Flemming
|
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
![]() |
||
Notfast ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2008 Sted: Øst Jylland Status: Offline Point: 2875 |
|
Kan windows movie maker ikke gøre det direkte? Vælg eksport til dvd eller hvad det hedder.
Jeg har aldrig brugt det, men jeg synes at have set funktionen.
|
||
.....
|
||
![]() |
||
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
|
Generelt er det noget lort at gå fra iphone (som enten gemmer i h.264 eller hevc afhængig af modellen) og så skal konvertere hele skidtet til mpeg2 som i den grad er inferiørt i forhold til de andre Codecs' jeg er klar over man gerne vil kunne afspille det på en fysisk afspiller, men det vil virkelig være en dårlig ide. Der er så meget tab af billedkvalitet at det ser ud af H. til.
Overvej i stedet om ikke du bare skal have det i det format du allerede har fra iphone og så lægge det på en usb-nøgle i stedet. De fleste nyere TV har mulighed for at afspille video direkte fra usb og supporterer også h.264 videofiler. Men hvis det absolut SKAL gemmes på en dvd, så det kan afspilles i en afspiller, skal du først og fremmest være klar over at det ikke er ligegyldigt hvilke medier du bruger, nogle afspillere kan ikke klare dvd+r andre ikke dvd-r skiver. en stor del kan klare begge, men der er absolut ingen garantier. Dernæst er der softwaren. et ganske alm brænderprogram laver ikke DVD-fil strukturen som er nødvendig for at kunne afspille i en alm afspiller. men du kan gå ind i "dvd-authoring" kategorien og kigge her https://www.videohelp.com/software og brænder kategorien også. Der er "masser" af gratis software der også er scoret. bare tjek på hvornår det er blevet opdateret. Men du kører vist med win7 siden du stadig har windows movie maker på din maskine, så det meste burde være kompatibelt.
|
||
![]() |
||
melen ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 10-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 18 |
|
Der er brændnings forbud pga. tørke.....
|
||
![]() |
||
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
|
@melen - du kunne da lære at stave bare nogenlunde hvis du skal spille sjov.
|
||
![]() |
||
T-Duck ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Online Point: 4052 |
|
|
||
![]() |
||
jacobe ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Februar-2006 Sted: Lund, Sverige Status: Offline Point: 1858 |
|
Flot ... |
||
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :) |
||
![]() |
||
mnielsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-Maj-2017 Sted: Nordjylland Status: Offline Point: 2240 |
|
Ja - MON ikke! Så var der godt nok MANGE, som skulle stoppe med at skrive her i forummet, hvis denne regel blev indført!
![]() |
||
![]() |
||
floe ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 27-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 134 |
|
Hov. Troede kun at det var på Nationen at man kunne tabe en diskussion hvis man laver en stavefejl.
|
||
JM.Lab Focal Electra 1007 Be
Thorhauge i270 Theta DSPro Prime |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |