recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvordan bygger jeg et Media Center?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvordan bygger jeg et Media Center?

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
nph12 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 646
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2006 kl. 21:13
Oprindeligt skrevet af Binnerup Binnerup skrev:

nph12: Ja - MCE er et styresystem - i princippet er det en mellemting imellem XP Home og XP Pro, og den er ikke anderledes, ud over Media Center ligger installeret derpå...

Mvh

Brian

Mange tak. Hvis jeg ikke kan finde løsningen på, hvordan jeg kan få fjernbetjeningen og keyboardet til at virke, så køber jeg MCE istedet.

Windows kan ikke finde den software som skal bruges til at installere infrarød enhenden (ehome). Er der nogen som kender løsningen på dette? Det må være driveren som mangler.

Til top
Kluks Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-Februar-2004
Point: 246
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2006 kl. 21:25
Ja driveren ligger i MCE og kun MCE. Det er jo den, som den er bygget til...
Til top
nph12 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2006 kl. 10:39

Oprindeligt skrevet af Kluks Kluks skrev:

Ja driveren ligger i MCE og kun MCE. Det er jo den, som den er bygget til...

I mediaportalen kan man være Microsoft Fjernbetjeningen, så man må kunne hente driveren et eller andet sted ellers giver det jo ingen mening.

Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2006 kl. 12:32
Microsoft Fjernbetjeningen virker på en almindelig xp maskine, når service pack 2 er installeret
Til top
nph12 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2006 kl. 12:41
Hvad med tasteturet? Hvordan får jeg det til at virke? Tasteturet er Dansk (Microsoft Remote Keyboard MCE DK).
Til top
Psudo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-Juni-2005
Point: 201
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2006 kl. 13:09

Jeg prøver med et forsigtigt bud... Hvis du kan få din remote fjernbetjening til at virke i MCE, men ikke remote tastaturet, så har du vel set den on/off tastaturlås der er på kanten i nederste venstre hjørne! Plus der skal batterier i og de skal vende rigtigt

V.H. Psudo

Til top
nph12 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2006 kl. 13:22

Jeg forstår det heller ikke helt. Jo, jeg har fået remote fjernbetjeningen til at virke, men ikke remote tasteturet. Jeg har kigget om tasteturet om det skulle være lås, men det er det ikke. Når jeg trykker på en tast, så lyser lysdioden på tasteturet.

Remote fjernbetjeningen er engelsk, men remote tasteturet er dansk.  

Til top
Psudo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2006 kl. 14:01

Hmm...lyder mærkeligt....Har du set i Device manager at tastaturet optræder som Microsoft ehome MCIR Keyboard/tastatur? Jeg har 3 enheder derunder!

Til top
nph12 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2006 kl. 13:53

Nej, jeg har ikke enheder stående. Der var heller ikke noget software med tasteturet (eller fjernbetjening). Jeg har kigget på nettet efter driveren til tasteturet, men kan ikke finde noget som kan køre under Windows XP og Mediaportal. Jeg har dog fundet driveren til fjernbetjeningen.

Psudo>> Kører du Windows XP Media Center eller kører du Windows XP med Mediaportal?

Hvis jeg ikke finder en løsning i dag, så køber jeg Windows XP Media Center, så skulle det meget gerne køre

Jeg overvejer stærkt, at bygge mit Media Center helt fra bunden. Jeg har aldrig bygget en computer selv, men har dog leget lidt med min gamle maskine.

Hvor starter jeg? Jeg har set, at man kan købe kabinetter specielt til MCE/HTPC. Hvis jeg køber et kabinet, så skal jeg selv sætte indmaden i, men hvad skal jeg bruge præcist? 

Til top
Psudo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2006 kl. 15:11

Jeg kører MCE 2005 eng. Du kan i bund og grund benytte et hvilket som helst kabinet med et nyere bundkort i. Du skal have en cpu med ihvertfald 12-1500 mhz og helst 512 Mb ram. Det som du skal holde særligt for øje er tunerkort og grafikkort som skal overholde MS´s hardware list.

Men både dette forum,  thegreenbutton.com + MS er fyldte med guider og forslag til HW og opsætning, så du skal påregne noget bearbejde i form af læsning og trial and error.

V.H. Psudo

Til top
Tstampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-Maj-2005
Point: 660
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2006 kl. 15:37
Oprindeligt skrevet af Psudo Psudo skrev:

Jeg kører MCE 2005 eng. Du kan i bund og grund benytte et hvilket som helst kabinet med et nyere bundkort i. Du skal have en cpu med ihvertfald 12-1500 mhz og helst 512 Mb ram. Det som du skal holde særligt for øje er tunerkort og grafikkort som skal overholde MS´s hardware list.

Kan en 1400 Mhz processor virkelig gøre det. Skal der ikke en kraftigere processor til. Såfremt man ønsker, at kører HDTV e.l. Det er selvfølgelig vigtigt, at have det øvrige hardware.

Kan følgende hardware evt. gøre det, i første omgang:

1400 mhz AMD Athlon, Hauppauge 500 (koder selv signalet ind), MSI 600NX grafikkort og 1 Gb dual SD-DDR ram.

Jeg har prøvet med en 900 Mhz processor og der er det ligesom billedet fryser ofte. Det kunne evt. også skyldes TV-kablet. Men dette var blot en test af hardwaren.

Tstampe

Til top
Psudo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2006 kl. 16:19

Jeg glemte måske at nævne at mit udgangspunkt var en mce løsning til alm. 50/100 Hz billederørs TV. Hvad angår HDTV kompatibilietskrav til HW må andre ty til, eller et google opslag vil kunne gøre det!

Men ellers vil jeg mene de specs er ok

V.H. Psudo

Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu