recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvordan bygger jeg et Media Center?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvordan bygger jeg et Media Center?

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
nph12 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 646
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2006 kl. 17:59

Jeg har kigget lidt på kabinetter på nettet. Jeg har kigget på Dign HV5 Home Theater Kabinet, Silver. Er det et godt kabinet for pengene?

http://www.multimediacenter.dk/default.asp?action=hardware

http://www.mm-vision.dk/default.asp?dvaregruppe=mediacenter& amp;menu=dvd

Til top
Hanien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Maj-2004
Point: 562
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2006 kl. 18:35

Jeg er mægtig glad for mit DIGN HV5, jeg synes det det er et solidt kvalitetskabinet, samtidig er der rigelig plads i kabinettet.

Du skal dog være opmærksom kabinettets dybde, det er temmelig dybt.

Til top
nph12 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2006 kl. 19:06

OK. Ja, kabinettets dybde er temmelig stor, det havde jeg ikke lige set. Min A/V reciever er ca. 37 cm dyb, hvor kabinettet er hele ca. 45 cm dyb. Det skal jeg lige tænke over....

Findes der andre kabinettet i stil med DIGN HV5, men med en dybde på ca. 37 cm?

Når man køber DIGN HV5 hvad får man helt præcis med? Jeg kan se, at man ikke får strømforsyningen med. Følger DVD/Cd-afspilleren med?

Kan man udskifte DVD/Cd-afspilleren? Her tænker jeg på, at der sidder en front på DVD/Cd-afspilleren som passer til kabinettet.

Til top
Kluks Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-Februar-2004
Point: 246
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2006 kl. 23:39

Overvej at kigge på Ahanix kabinettet i stedet (http://www.ahanix.com/ahanix_product.asp?pid=8). Det er samme kabinet, men billigere fordi pakken indeholder strømforsyning og display. Det er ikke med i DIGN som standard, men tilkøb. Prøv at sætte priserne op imod hinanden for en samlet pakke... Begge er at finde på edbpriser...

Der er ikke et DVD drev med, men en lille plade der skal sættes på fronten af det standard DVD drev du køber.

Til top
Pimmel Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 11-Januar-2005
Point: 13
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2006 kl. 12:18

Bliv ved din Windows XP home og installere en af disse 2 programmer.

Mediaportal  www.team-mediaportal.com

GBPVR   www.gbpvr.com

de er begge gratis (open source)

og skidtet køre bare

Til top
Apu Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-Juli-2005
Point: 55
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2006 kl. 12:42
Oprindeligt skrevet af Pimmel Pimmel skrev:

Bliv ved din Windows XP home og installere en af disse 2 programmer.

Mediaportal  www.team-mediaportal.com

GBPVR   www.gbpvr.com

de er begge gratis (open source)

og skidtet køre bare

Mjaeh, man skal i hvertfald sidde og rode en del med det for at få tv programmerne med til mediaportal. Det lykkedes mig næsten at få xmltv til at virke. den ville bare ikke køre automatisk. Jeg havde også lidt problemer med at få udnyttet mit dual tuner Hauppauge kort ordenligt.

Jeg må desværre indrømme at Microsofts Media Center  virkede med det samme for mig uden problemer. Jeg ville helst køre noget under Linux, men jeg har ikke overskuddet til at skulle få alt til at spille, fjernbetjening etc.

Nu har jeg ikke prøvet GBPVR, men retfærdigvis skal det siges at media portal har en del dejlige muligheder for udvidelser og plugins, så jeg har tænkt mig at give den en chance til :D

Hvis jeg så bare kunne få gjort den skide pc lydløs. Det er en 2.4GHz IBM boks og efter et stykke tid, starter CPU og strømforsynings blæser og irriterer mig. men det er et andet emne. :)
Til top
nph12 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2006 kl. 22:46

Hvis jeg køber et Ahanix kabinet, så er displayet, blæser og strømforsyningen med i prisen. Hvordan virker displayet? Er kabinettet lydløst? Er der infrarød modtager i kabinettet som virker med MS fjernbetjening og tastetur?

Hvis jeg beslutter mig for Ahanix kabinettet, så skal jeg købe følgende:

DVD-afspiller/brænder

Ram

Bundkort med cpu

Grafikkort/Lydkort

Harddisk

Netkort

Jeg vil godt have lidt hjælp til, hvad jeg skal kigget efter (tingene skulle meget gerne passe sammen)

Jeg har købt Microsoft Media Center, Hauppauge Tuner-kort m. MS Fjernbetjening, MS Tastetur.

Det er måske et meget åben spørgsmål, men hvor meget koster det at lave et media center (sådan cirka).  

Til top
Psudo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-Juni-2005
Point: 201
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2006 kl. 23:33

Det kan koste alt fra 4000 og opefter...syntes at du har fået mange bud og råd fra folk i denne tråd, men du vender stadig tilbage med de vidt åbne og himmelråbende spørgsmål. Hvor meget hjælp vil du mene du skal have fra nu af, og til du står med den endelige maskine. Vi aner ikke hvad du vægter højest: Stor HD, medium grafikkort osv....endeløs opremsning. Du er et selvstændigt tænkende menneske, søg, læs, vurdere...økonomi vs. kvalitet...Det er basis for næsten al stillingtagen her i livet. Valg = fravalg.

Til top
Kluks Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-Februar-2004
Point: 246
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2006 kl. 23:53
Oprindeligt skrevet af nph12 nph12 skrev:

Hvis jeg køber et Ahanix kabinet, så er displayet, blæser og strømforsyningen med i prisen. Hvordan virker displayet? Er kabinettet lydløst? Er der infrarød modtager i kabinettet som virker med MS fjernbetjening og tastetur?

Displayet virker fint. Der findes forskellige applikationer der kan styre det, så du kan selv konfigurere hvad der skal stå i displayet...

Strømforsyningen kunne godt være mere lydløs. Det bliver mit projekt når jeg får lidt mere tid, at gøre den mere lydløs.

Der er ikke infrarødmodtager i kabinettet. Her skal du bruge den du fik med til din remote...

Oprindeligt skrevet af nph12 nph12 skrev:

Hvis jeg beslutter mig for Ahanix kabinettet, så skal jeg købe følgende:

DVD-afspiller/brænder

Ram

Bundkort med cpu

Grafikkort/Lydkort

Harddisk

Netkort

Jeg kan da give dig hvad jeg har smidt i min.

Asus A8V motherboard

AMD Athlon64 +3000 processor

1GB dual channel ram

En billig dvdbrænder ca. 400 kr.

MSI FX5200 grafik

250GB Maxtor

(netkort og lydkort er integreret)

Samlet med Ahanix kabinettet har det kostet ca. 7500 kr.

Til top
nph12 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2006 kl. 20:31
Oprindeligt skrevet af Kluks Kluks skrev:

Displayet virker fint. Der findes forskellige applikationer der kan styre det, så du kan selv konfigurere hvad der skal stå i displayet...

Strømforsyningen kunne godt være mere lydløs. Det bliver mit projekt når jeg får lidt mere tid, at gøre den mere lydløs.

Der er ikke infrarødmodtager i kabinettet. Her skal du bruge den du fik med til din remote...

Hvis den strømforsyningen som følger med til kabitnettet ikke er helt lydløs, hvilken strømforsyningen skal man så bruge?

Det kommer lidt bag på mig, at der ikke er en infrarødmodtager i kabinettet. Godt du lige gør opmærksom på det.

Jeg prøver, at finde de forskellige dele inde på edbpriser.dk. Finder lige ud af, hvad jeg har brug for og hvor meget det kommer til at koste. Vender lige tilbage, hvis der er noget jeg skal have afklaret inden jeg køber de forskellige dele.  

Til top
nph12 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2006 kl. 21:20

Der står at denne enhed understøtter Microsofts ir

http://www.mm-vision.dk/default.asp?dvaregruppe=mediacenter& amp;menu=dvd

det betyder vel, at jeg kan bruge min MS fjernbetjening og tastetur? Er det ikke den samme enhed som er i Ahanix kabinettet?

Til top
nph12 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2006 kl. 15:08
Jeg er ved at have fundet ud af, hvad der skal i maskinen. Jeg er lidt i tvivl om kabinettet og det med den infrarøde modtager, da jeg meget gerne vil have den indbygget.
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu