recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvordan bygger jeg et Media Center?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvordan bygger jeg et Media Center?

Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
nph12 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 646
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2006 kl. 16:12

Jeg har droppet kabinettet og har installeret MCE på min "gamle" Dell computer.

Jeg har dog lige et par spørgsmål, som jeg håber I kan hjælpe mig med.

Når jeg starter MCE får jeg følgende meddelelse: Skærmkortets drivere er ikke kompatible med Media Center

Og når jeg er inde i MCE for at se tv får jeg følgende meddelelse: Videofejl
Nogle af filerne, der er nødvendige for at kunne afspille video, er ikke installerede eller fungerer ikke korrekt. Genstart Media Center og/eller computeren.

Jeg har prøvet at genstarte computeren, men fejlen er der stadigvæk. Kan det være grafikkortet som som ikke er godt nok? Jeg har lige kigget efter hvilket grafikkort som sidder i min computer. Det er nok ikke verdens bedste. Det er et Ati Rage 128 Ultra (16mb).

Hvis jeg skal ud og købe et nyt grafikkort, hvilke udgange er bedst? Der er to formatter, HDVI og DVI. Jeg har bare ikke set nogen grafikkort med HDVI udgange endnu. Er der ikke noget med, at et DVI tilslutning er uden lyd? Hvordan tilslutter man lyden til TV´et?

Der er også en anden ting som undre mig. Der er ikke et punkt som hedder DVD. Hvordan afspiller man en DVD i MCE?

Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2006 kl. 17:22

Du kunne også gøre som jeg:

Gå ned i et par Aldier og find ud af om de har flere Medion MD8800 tilbage. Den koster lidt over 8.000. Det er et rent powerdyr med alt hvad der skal til, bortset fra en ting (det kommer jeg til). Der er 250 Gb SATA HD, Intel Pentium D (dual core=masser af power) Nvidia grafikkort med DVI / VGA og S-video udgang, 5.1 udgang også med SPDIF eller fiber. 1 gb ram, ALLE nødvendige ind/udgange og kortlæsere, flot design (men skal stå op), og det bedste: Den er næsten lydløs!

Så kommer vi til Software. du kan vælge at benytte det udemærkede software der følger med: PowerCinema (ligner MediaCenter), PowerDVD, PowerProducer etc. og du har alt hvad du behøver for at kunne se TV optage fra de to indbyggede tunere, både i analog og i DVB-T  som DR og TV2 allerede nu sender i. Den har også DVB-S men kun Free To Air kanaler

Jeg har ikke valgt det indbyggede software, idet det fra starten har været klart for mig at jeg ville gå MCE2005 vejen, da der har support for Media Extenders. Hvis du vælger MCE2005, må du skifte TV kortet ud med f.eks. et Hauppage 500 MCE edition, idet det indbyggede ikke virker med MCE (jeg har ihvertfald ikke kunnet få det til at virke, og villle være rasende glad hvis nogen kan fortælle mig hvordan det skal gøres). Du må så også være indstillet på at du ikke bare kan tage Nvidia drivere ned og bruge dem på dette graikkort, idet det kun er Medion's egne der virker, men de vikrer fint med MCE. For at få TV delen til at virke skal man bare lige huske at installere en Codec, det kan f.eks. gøres ved at installere den medfølgende PowerDVD aplikation

Så har du et MediaCenter der sparker røv!

Til top
Palmolive Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-Oktober-2004
Point: 177
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2006 kl. 23:28
Oprindeligt skrevet af nph12 nph12 skrev:

Når jeg starter MCE får jeg følgende meddelelse: Skærmkortets drivere er ikke kompatible med Media Center

Kan det være grafikkortet som som ikke er godt nok? Jeg har lige kigget efter hvilket grafikkort som sidder i min computer. Det er nok ikke verdens bedste. Det er et Ati Rage 128 Ultra (16mb).

You think?? Prøv lige at lur de andre tråde her for hvilken hardware der er krævet... Et eksempel på et kort der opfylder minimumskrav er: Nvidia FX-5200 128 MB

Oprindeligt skrevet af nph12 nph12 skrev:

Hvis jeg skal ud og købe et nyt grafikkort, hvilke udgange er bedst? Der er to formatter, HDVI og DVI. Jeg har bare ikke set nogen grafikkort med HDVI udgange endnu. Er der ikke noget med, at et DVI tilslutning er uden lyd? Hvordan tilslutter man lyden til TV´et?

DVI giver det bedste output. Hvis din skærm har HDMI, kan du købe DVI->HDMI kabel som også overfører lyd. Men det kan jo også lade sig gøre med et separat kabel til TV eller forstærker....

Samsung 52M87, H3126 | Denon DVD-3800BD (kodefri), AVR-4308 | Marantz SA-11S2 | Zune 80GB, ZuneHD 32GB
Til top
nph12 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2006 kl. 23:47

OK. Jeg kigger på et nyt grafikkort med min. 128 MB og med DVI udgang.

Jo, mit TV har HDMI indgang. Hvis grafikkortet har DVI udgang og det skal overføres til mit TV´s HDMI indgang, hvordan får jeg lyden med? Tilslutter man DVI delen til lydkortet? Skal lydkortet have en digital udgang eller kan man bruge en alm. analog udgang?

Til top
Palmolive Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-Oktober-2004
Point: 177
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2006 kl. 10:09

En hurtig søgning gav flere resultater end jeg gad kigge igennem, men umiddelbart ser det ud til at http://www.justbuyit.dk/shop/ har den type kabler jeg ville købe...

Du skal nok bruge separat kabel til lyd (jeg har dog set et kombikabel, men kun i usa hos http://www.frys.com/ og det var ikke billigt)...

Samsung 52M87, H3126 | Denon DVD-3800BD (kodefri), AVR-4308 | Marantz SA-11S2 | Zune 80GB, ZuneHD 32GB
Til top
nph12 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2006 kl. 14:56
Jeg kigger lige på kabel og grafikkort her i weekenden.
Til top

Besvar Besvar Side  <1 234

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu