Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
ladiesman217
Guld medlem
Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
|
Sendt: 27-Juli-2009 kl. 22:49 |
Hehe hvad mener du? Jeg tror jeg er gammel nok  men det er det Sam kalder sig på eBay i Transformers, troede jeg da alle vidste?
|
 |
RuzzFrog
Bruger
Oprettet: 11-September-2007
Sted: Søborg
Point: 230
|
Sendt: 27-Juli-2009 kl. 23:27 |
Hehe ney ikke mig, men jeg glæder mig til at se den, vi har bare aftalt at se den nogle stykker så det bliver en gang i aug. Ov så jeg er ikke den eneste
|
 |
Allan Olesen
Guld medlem
Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
|
Sendt: 28-Juli-2009 kl. 00:52 |
Chrizzy skrev:
Der står bare Multichannel, og jeg ser en film med DTS master 5.1 lyd. men kan man få det frem i onkyo displayet siger du? Troede ikke det var muligt
|
Nej, det siger jeg ikke. Jeg gentager: Du skal være opmærksom på, at PS3'en ikke kan outputte HD-lyd via bitstream. Bruger du bitstream, viser receiveren lydformatet, men så må du nøjes med ikke-HD-lyd.
|
 |
ladiesman217
Guld medlem
Oprettet: 26-Juli-2009
Point: 2337
|
Sendt: 28-Juli-2009 kl. 00:58 |
Ja, men Allan en PS3 kan jo ikke bitstream, så han skal have en rigtig BD afspiller for at få receiveren til at vise det.
Du kan da sagtens få en PS3 til at spille HD-lyd, det står bare ikke på receiverens display?
|
 |
Allan Olesen
Guld medlem
|
Sendt: 28-Juli-2009 kl. 01:19 |
Jo, PS3 kan skam bitstream. Men den kan ikke bitstreame HD-lyd. Så vil han have lydformatet vist i receiverens display med en PS3, må han undvære HD-lyd.
Det har jeg skrevet flere gange nu. Meget tydeligt endda.
|
 |
Chrizzy
Pause fra forummet
Oprettet: 17-Juli-2009
Point: 499
|
Sendt: 28-Juli-2009 kl. 01:25 |
Allan Olesen skrev:
Jo, PS3 kan skam bitstream. Men den kan ikke bitstreame HD-lyd. Så vil han have lydformatet vist i receiverens display med en PS3, må han undvære HD-lyd.
Det har jeg skrevet flere gange nu. Meget tydeligt endda.
|
Jeg lytter lige med for har samme problem. må indrømme jeg ikke helt er med på hvad du mener. Jeg mener efter jeg har sat alle mine indstillinger i Listening Mode preset, så har jeg lige set en film med DTS Master 5.1, men der viste min Onkyo stadig bare Multichannel i displayet, fordi den ikke kan bitstream DTS master. Men hvis jeg smækker en film på der kun køre med DTS eller DD 5.1 så kan den godt? eller roder jeg bare rundt?
Redigeret af Chrizzy - 28-Juli-2009 kl. 01:40
|
 |
Vanderlay
Guld medlem
Oprettet: 01-Juni-2006
Point: 1168
|
Sendt: 28-Juli-2009 kl. 09:05 |
Chrizzy skrev:
Jeg lytter lige med for har samme problem.må indrømme jeg ikke helt er
med på hvad du mener. Jeg mener efter jeg har sat alle mine indstillinger
i Listening Mode preset, så har jeg lige set en film med DTS Master 5.1,
men der viste min Onkyo stadig bare Multichannel i displayet, fordi den
ikke kan bitstream DTS master. Men hvis jeg smækker en film på der kun
køre med DTS eller DD 5.1 så kan den godt?eller roder jeg bare rundt?
|
Ja, korrekt, men så skal du dog skifte manuelt til bitstream på PS3, når du
ser noget uden HD-lydformater.
Det klart letteste er at lade PS3 afkode alt og så leve med, at der bare står
multichannel PCM i displayet. Gevinsten ved at bitstreame er heller ikke
ret stor alligevel. Og hvis man vil dobbeltchecke, hvad PS3 spiller, kan
man jo bare trykke display eller select på den.
|
 |
Allan Olesen
Guld medlem
|
Sendt: 28-Juli-2009 kl. 09:48 |
Chrizzy skrev:
Jeg lytter lige med for har samme problem.
må indrømme jeg ikke helt er med på hvad du mener. Jeg mener efter jeg har sat alle mine indstillinger i Listening Mode preset, så har jeg lige set en film med DTS Master 5.1, men der viste min Onkyo stadig bare Multichannel i displayet, fordi den ikke kan bitstream DTS master. Men hvis jeg smækker en film på der kun køre med DTS eller DD 5.1 så kan den godt?
eller roder jeg bare rundt?
|
Valget mellem Bitstream og Linear PCM findes et andet sted end de øvrige lydindstillinger. Vistnok i menuen for film-indstillnger, men jeg er ikke sikker. Hvis du vælger Linear PCM, vil du kunne afspille HD-lyd - selvfølgelig forudsat at du bruger HDMI mellem PS3 og reciever. Med denne indstilling vil du aldrig få filmens lydformat at se på receiveren. Hvis du vælger Bitstream, vil du ikke kunne afspille HD-lyd. Til gengæld vil du få filmens lydformat at se på receiveren. Receiveren skal naturligvis understøtte filmens lydformat, men den skal også være meget gammel for ikke at kunne dekode ikke-HD-lydformater.
Redigeret af Allan Olesen - 28-Juli-2009 kl. 09:51
|
 |
Losty
Super bruger
Oprettet: 29-April-2008
Point: 311
|
Sendt: 28-Juli-2009 kl. 10:25 |
Utroligt tålmodig og hjælpsom mand du er Allan Olesen :) Og Chrizzy, hvis du stadigvæk ikke forstår det, burde du læse hele tråden forfra af igen :)
Redigeret af Losty - 28-Juli-2009 kl. 10:28
|
 |
Chrizzy
Pause fra forummet
Oprettet: 17-Juli-2009
Point: 499
|
Sendt: 28-Juli-2009 kl. 11:18 |
Vanderlay og Allan
Tak for det, nu begynder det hele at give mening. Det er sgu rart i gider hjælpe sådan en dum klovn som jeg. Og undskyld til topic starter fordi jeg har nakket din tråd  Så hvis jeg vælger bitstream, på playstations manu, så kan jeg få vist det i displayet, HVIS det er et DTS eller DD 5.1 signal, gør det ikke noget, men HVIS det er TrueHD eller DTS-HD Master, så får jeg det vist i displayet, men jeg får ikke TrueHD lyd eller DTS-HD Master lyd, fordi det kunne PS3 ikke bitstream, altså lyden. Men ja, det er klart nemmest at lade den dekode selv så, kan jeg ligesom forstå, så skal man ikke skifte hver gang. Tak for hjælpen, og undskyld igen jeg er så fatsvag
Redigeret af Chrizzy - 28-Juli-2009 kl. 11:32
|
 |