|
Hvordan finder jeg en ip på min receiver? |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | ||
pipper
Guld medlem Oprettet: 03-December-2005 Sted: Kolding Status: Offline Point: 2052 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 23-Maj-2020 kl. 15:44 |
|
Hej. Jeg har oprettet et indlæg herinde, da jeg ikke kan få min app til at virke sammen med min Yamaha receiver.
Hvordan finder jeg ip'en på receiveren? |
||
JørgenT
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5284 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Start side 118 - "Viewing information about the unit"
|
||
Mvh. JørgenT
|
||
orm08
Bruger Oprettet: 12-Januar-2010 Status: Offline Point: 234 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
eller kan du bruge Fing app fra iOS eller Android
|
||
pipper
Guld medlem Oprettet: 03-December-2005 Sted: Kolding Status: Offline Point: 2052 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Med Fing finder den ikke min receiver.
|
||
Potter
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Tænd for din receiver så du kan dens menu på skærmen "ON SCREEN" scroll ned til den menu som hedder information og tryk enter. Med piletasterne venstre eller højre skifter du så "menu" i mellem video signal - audio signal - System - multi zone etc. Når du komme til Network kan du b.la. se din IP adresse øverst.
Ud over det kan du også se din Gateway - Subnet DNS - Mac Adresse - Navnet på din receiver - om du er tilsluttede med WIFI/ med styrken, eller Ethernet.
|
||
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
||
pipper
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det har jeg gjort og når jeg taster ip ind i app'en kommer den gule trekant frem. Så det virker desværre ikke. Jeg har i øvrigt en Sonos amp som kører igennem receiveren. Så jeg må tilgå Spotify af den vej, men ikke optimal. Jeg kan ikke få det til at virke på andre måder. Har lige forsøgt med en Iphone, men samme problem.
|
||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19481 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Og, hvad er ip adressen? Klaus
|
||
TBC1
Guld medlem Oprettet: 19-Februar-2009 Status: Offline Point: 1997 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Log på din router og se en liste over dens klienter og deres ip-adresser - Så kan du med sikkerhed få afklaret om din reciever overhovedet er tilkoblet og tilsluttet dit netværk eller ej, nu du hverken kan finde den med Fing eller andet. Er den ikke at finde i din router, ved du at du må træde 1 skridt tilbage og starte med at få recieveren tilsuttet dit netværk til en start før du kan gøre dig håb om at kunne finde den.
Redigeret af TBC1 - 24-Maj-2020 kl. 02:15 |
||
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019 Sovevær.:77" S92C,HTP-075,ATV4K |
||
pipper
Funktioner
Tak(0)
|
|
Selve recieveren skriver at wifi er fundet og connected.
Men jeg kan ikke se den inde i min router, så et eller andet er der galt. Bare underlig at den smider wifi og ikke kan komme på igen. Mht. Fing er jeg lidt i tvivl om den er fundet. Der er godt nok en der hedder AV Receiver men ud for den står der Sonos. Jeg har en Sonos amp tilsluttet recieveren så ved ikke om det er den eller min Yamaha den har fundet. Redigeret af pipper - 24-Maj-2020 kl. 07:14 |
||
Potter
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Når du nu oplyser den er tilsluttet dit wifi , kan du så ikke som Klaus spørger om, oplyse ip-adressen på din receiver, jeg har skrevet fremgangsmåden til at finde din receiver’s IP adresse via dens OSD menu
|
||
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
||
pipper
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ip er 169.254.9.236 Der står også den er connected til mit wifi, men appen viser stadig kun Demo. |
||
Gump
Super bruger Oprettet: 25-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 377 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Der er et eller andet galt. 169.x.x.x er en såkaldt apipa adresse som bruges af Windows hvis den ikke har fået andre adresser tildelt. Så det ser ikke ud som om receiver en er rigtig forbundet...
|
||
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |