recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvordan forb. PC+projektor trådløst uden router?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvordan forb. PC+projektor trådløst uden router?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Doktor Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 31-Juli-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Doktor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvordan forb. PC+projektor trådløst uden router?
    Sendt: 11-Marts-2019 kl. 16:55
Hej!

Jeg har søgt lidt omkring i dette forum, som jeg ikke har været aktiv på i mange år - sidst var vist dengang HDMI blev lanceret ;-)  ;-)

Er der nogen, der har et par tip til en optimal måde at forbinde min bærbare PC med en projektor primært til brug af PowerPoint og visning af websites?

Jeg holder foredrag og medbringer selv PC og projektor. Nu hvor den gamle projektor er stået af skal jeg have købt en ny, men hvad er smart at vælge?

Jeg vil gerne kunne forbinde trådløst uden at projektor og PC skal tilsluttes samme trådløse netværk, da jeg ankommer som gæst og gerne vil "i luften" hurtigst muligt. En mulighed kunne være noget "trådløst HDMI" og fordelen ville så være, at jeg let kan tilkoble mig trådløst til en fastmonteret projektor, hvis der er sådan en. Eller???

Håber på et par input!

-Peter

Redigeret af Doktor - 11-Marts-2019 kl. 18:05
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Point: 4118
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2019 kl. 17:19
hdmi kabel
Til top
orm08 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Januar-2010
Point: 235
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér orm08 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2019 kl. 17:51
Det optimale kan være 
4G wireless router + Wireless projektor

Alternativ til wireless projektor, er alm projektor + Airtame

Fordelen ved en transportabel 4G wireless router er at du så også er uafhægig af lokale wifi netværk. Så når du ankommer er du plug and play
Du kan få datadeling sim med de fleste mobil abonnementer

Til top
Lars_M Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-November-2011
Sted: København, DK
Point: 177
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars_M Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2019 kl. 20:08
Hvis det er en Benq projektor (ved ikke om det virker med andre mærker), så skulle de tilbyde en wireless hdmi løsning som skulle være rigtigt god.
LG 50PK760N, Marantz NR-1403, Creek Evolution 5350, Aune X1 Dac, Elac BS-203.A, XTZ 99W10.16, Audiovector center plus diverse bokse..
Til top
rwolf159 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 26-Juni-2016
Sted: Aarhus, DK
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rwolf159 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2019 kl. 12:45
Du kan prøve at kigge på Microsoft Wireless Display Adapter, direkte trådløs forbindelse fra PC til HDMI-dongle. Så ingen krav til at være på trådløst netværk.
http://www.proshop.dk/Repeater-Transceiver/Microsoft-Wireless-Display-Adapter-v2/2542156

Har selv brugt det med fin success på arbejde, hvor den bare får strøm fra USB på TV'et den er tilsluttet. (fra PC med Win 10 Enterprise)

Dog er der ret høj latency på, så dur ikke rigtigt til video og lign.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu