recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvordan får jeg mit Ca-modul til at virke
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvordan får jeg mit Ca-modul til at virke

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
superkdx Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1069
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvordan får jeg mit Ca-modul til at virke
    Sendt: 06-Januar-2009 kl. 21:54

Hej alle.

Nu er jeg virkelig ved at græde snot.

Har forhørt mig lidt rundt omkring hvordan jeg gør, men uden held.

Jeg har købt mig et Ca-modul fra stofa og bruger mit kort som sad i min zaptor. Når dette modul med zaptorkort er sat ind i tv, tænder jeg mit tv og prøver at lave en kanalsøgning. Den finder en masse kanaler som jeg aldrig har haft før. Kunne tænke mig at det er dem der også ligger i antennenettet. jeg kan dog ikke få noget billede frem, selvom jeg går over på en af dem.

Mit spørgsmål er:

Hvordan får mit ca-modul til at finde mine kanaler som jeg normalt har. Skal siges jeg også har temapakker.

Skal man skrive et netværksnummer eller noget og hvor hvis ja?

Mit tv er et Philips 52" 9703H/10 med dvb-c tuner og mpeg-4.

Håber nogle kan hjælpe.

Tv et skriver forresten også beskeden noget lign "tvet er ikke i stand til at oprette forbindelse til det fælles ca modul interface.

Philips 52" 9703H/10
Philips 42" 5604H/12
Philips HTS 9540/12
Philips SRU8015
2 x AppleTv 3
iphone 5 16 GB
MacBook Pro 13"
Apple Time Capsule 2TB
2 x Airport Express
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10503
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2009 kl. 22:00

Det lyder umiddelbart som om dit TV og CA modul ikke er indbyrdes kompatible. Modulet er muligvis defekt eller også skal du simpelthen have et andet fabrikat for at få det til at snakke sammen med dit TV. Kontakt Stofa.

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2009 kl. 22:26

Stofa siger det er det man skal købe.

Altså det de sælger.

Og mit tv er et Philips, så modulet burde understøtte mit tv-mærke

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Det lyder umiddelbart som om dit TV og CA modul ikke er indbyrdes kompatible. Modulet er muligvis defekt eller også skal du simpelthen have et andet fabrikat for at få det til at snakke sammen med dit TV. Kontakt Stofa.

Flemming

Philips 52" 9703H/10
Philips 42" 5604H/12
Philips HTS 9540/12
Philips SRU8015
2 x AppleTv 3
iphone 5 16 GB
MacBook Pro 13"
Apple Time Capsule 2TB
2 x Airport Express
Til top
jespergl Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-Juli-2007
Point: 96
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2009 kl. 22:33
jeg venter på at få tilsendt mit programkort og jeg har snakket med stofa  idag og zaptor kort er kodet til zaptor boksen.så derfor kan du ikke få det til at virke.det de sender til mig er samsung smartcard  så det passer til fjernsynet.prøv at ringe til dem i morgen
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2009 kl. 22:35

Oprindeligt skrevet af jespergl jespergl skrev:

jeg venter på at få tilsendt mit programkort og jeg har snakket med stofa  idag og zaptor kort er kodet til zaptor boksen.så derfor kan du ikke få det til at virke.det de sender til mig er samsung smartcard  så det passer til fjernsynet.prøv at ringe til dem i morgen

Hmm har lige snakket med support og de siger det skulle virke fint. Og at det var et t-0 kort man skulle have og det er også det jeg har. 

Philips 52" 9703H/10
Philips 42" 5604H/12
Philips HTS 9540/12
Philips SRU8015
2 x AppleTv 3
iphone 5 16 GB
MacBook Pro 13"
Apple Time Capsule 2TB
2 x Airport Express
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8661
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2009 kl. 22:39
Er det vendt korrekt?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2009 kl. 22:42

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Er det vendt korrekt?

Ja det er det. Har prøvet begge veje for sikkerheds skyld. Hehe.

Det er rigtig rigtig irritende.

Og kan ikke nogle steder komme ind og skrive disse informationer:

Type: 64Qvam

Netværksnavn: 1

Osv.

Philips 52" 9703H/10
Philips 42" 5604H/12
Philips HTS 9540/12
Philips SRU8015
2 x AppleTv 3
iphone 5 16 GB
MacBook Pro 13"
Apple Time Capsule 2TB
2 x Airport Express
Til top
Mr. Anderson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-April-2008
Sted: Esbjerg,Denmark
Point: 772
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2009 kl. 23:09

I Esbjerg hvor jeg bor med Yousee net kan man taste et ID for tv-udbyder ind og ved nogen tilfælde søge på frekvens istedet, for at opsnappe alle de kanaler der nu ligger på kabelnettet. Herefter er det selvfølgelig kun de kanaler der ikke er kodet eller dem du abonnere på du har adgang til.

Tjek dine antenne kabler, er de splittet så frakobel det og sid et antennestik direkte fra væg i tv for at være sikker på stabil antenne forbindelse. (digital er kræsen med forbindelsen) Forhør evt. ved din fagmand med hvilke indstillinger skærmen skal have for at kunne modtage digital.

Vend kortet med chippen nedad og op imod mærket af Ca modulet (front) og placere Ca modulet med bagsiden (stregkoden) ud mod dig ind i tv'et.

Søg kanaler ind og sortere i dem du har adgang til eller ej, for når det er digital finder du alle kanaler på nettet.

Enjoy...

LG 65B7 - PS4 Pro - Denon X7200WA - B&W 706S2, HTM 72S2, DB4S & CCM663 - Nvidia Shield - Sonos
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2009 kl. 23:23
[QUOTE=Mr. Anderson]

I Esbjerg hvor jeg bor med Yousee net kan man taste et ID for tv-udbyder ind og ved nogen tilfælde søge på frekvens istedet, for at opsnappe alle de kanaler der nu ligger på kabelnettet. Herefter er det selvfølgelig kun de kanaler der ikke er kodet eller dem du abonnere på du har adgang til.

Tjek dine antenne kabler, er de splittet så frakobel det og sid et antennestik direkte fra væg i tv for at være sikker på stabil antenne forbindelse. (digital er kræsen med forbindelsen) Forhør evt. ved din fagmand med hvilke indstillinger skærmen skal have for at kunne modtage digital.

Vend kortet med chippen nedad og op imod mærket af Ca modulet (front) og placere Ca modulet med bagsiden (stregkoden) ud mod dig ind i tv'et.

Søg kanaler ind og sortere i dem du har adgang til eller ej, for når det er digital finder du alle kanaler på nettet.

Enjoy...

Hej.

Jeg har sat kort m.m. rigtigt i som du siger. Men når jeg laver en kanal søgning finder den alle mulige kanaler som jeg ikke har, men ikke nogen af dem jeg har. Jeg kan dog ikke se nogle af dem den finder som jeg ikke har der kommer bare en masse farver med hakket lyd.

Har været inde og kigge under digital modtagelse og der står frekvensen på 346mhz og symbolhastighed er på 6900 og netværksnavn er telia stofa og så min by. Den siger også signalkvalitet ringe.

Philips 52" 9703H/10
Philips 42" 5604H/12
Philips HTS 9540/12
Philips SRU8015
2 x AppleTv 3
iphone 5 16 GB
MacBook Pro 13"
Apple Time Capsule 2TB
2 x Airport Express
Til top
Mr. Anderson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-April-2008
Sted: Esbjerg,Denmark
Point: 772
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2009 kl. 10:26

To stedet dit problem ligger:

Signal forbindelse er for ringe og derfor laver den sådanne flip i billedet og vil tro din frekvens søgning starter alt for højt. I Esbjerg starter vi ved 143MHz hvor der altså ligger mange kanaler op til 346MHz.

Når du laver frekvenssøgning så sæt MHz lavt som 100 f.eks. og vær sikker på du har sat den til alle kanaler hvis du har sådan en menu.

Men symbolhastighed og netværksnavn kan jeg ikke svare dig hvad der skal stå, ring evt. til philips support for ydeligere hjælp.

Jeg har aldrig leget med Philips tv men har sat mange tv'er op med digital tv. Håber du kan få noget ud af hjælpen

Redigeret af Mr. Anderson - 07-Januar-2009 kl. 10:28
LG 65B7 - PS4 Pro - Denon X7200WA - B&W 706S2, HTM 72S2, DB4S & CCM663 - Nvidia Shield - Sonos
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2009 kl. 11:48
Oprindeligt skrevet af Mr. Anderson Mr. Anderson skrev:

To stedet dit problem ligger:

Signal forbindelse er for ringe og derfor laver den sådanne flip i billedet og vil tro din frekvens søgning starter alt for højt. I Esbjerg starter vi ved 143MHz hvor der altså ligger mange kanaler op til 346MHz.

Når du laver frekvenssøgning så sæt MHz lavt som 100 f.eks. og vær sikker på du har sat den til alle kanaler hvis du har sådan en menu.

Men symbolhastighed og netværksnavn kan jeg ikke svare dig hvad der skal stå, ring evt. til philips support for ydeligere hjælp.

Jeg har aldrig leget med Philips tv men har sat mange tv'er op med digital tv. Håber du kan få noget ud af hjælpen

Forbindelse er god. Den skriver hvertfald god.

2. Når jeg laver en kanalsøgning, så starter den vel fra 0mhz og så helt i bund ikke?

3. Men ok selvom den ikke starter fra 0mhz eller ikke så har jeg fundet alle mine kanaler som jeg normalt har når mit smartcard sidder i min zaptor, men kan ikke se dem, men kan høre lyden og nogle gange se undertekster. Kan det være fordi kanalerne er kodet???

4. Igår kunne jeg hermed også finde dr1 dr2 og tv2, men de andre som den fandt, som jeg normalt har kan jeg ikke se. Hvorfor?

Philips 52" 9703H/10
Philips 42" 5604H/12
Philips HTS 9540/12
Philips SRU8015
2 x AppleTv 3
iphone 5 16 GB
MacBook Pro 13"
Apple Time Capsule 2TB
2 x Airport Express
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2009 kl. 19:13

Til Alle.

De sagde nede i stofa-butikken at det kun var t-14 kort der virkede i ca-modul og t-0 i zaptorboks og jeg har et t-0 kort. 

Det er dog også delvist rigtigt, fordi at De IKKE kan garantere at t-o kort virker på alle tv-mærker, og selvfølgelig tjener de også penge ved at folk tar et kort mere. (t-14).

Men nu skal I høre. Jeg har sGu fået det til at virke med mit zaptor kort (t-0 kort). rettede en del på antennestikket og ligepludselig kunne den finde alle mine kanaler. Det er så fedt, og plus jeg sparer en del penge ved at jeg kan tage kortet (t-0 kort) ind i soveværelset til min zaptorboks, når jeg skal se tv der, vel-og-mærket med alle mine temapakker. jubii..

Har dog stadig et problem med et par af kanalerne. Det drejer sig om tv2 dr2 dr1 og 6`eren.

Jeg vil sige mange tak for jeres hjælp her på recordere og specielt Mike S. jeg er personligt glad for at du gad tage dig tid til dette "lille" problem. Og også jer andre.

De bedste Hilsner

Kennet

Philips 52" 9703H/10
Philips 42" 5604H/12
Philips HTS 9540/12
Philips SRU8015
2 x AppleTv 3
iphone 5 16 GB
MacBook Pro 13"
Apple Time Capsule 2TB
2 x Airport Express
Til top