recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvordan får man TV i 4 rum
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvordan får man TV i 4 rum

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
KPE3150 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 23-Juli-2012
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KPE3150 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvordan får man TV i 4 rum
    Sendt: 23-Juli-2012 kl. 00:32
Jeg er lige flyttet og har haft Stofa i min tidligere bolig. Nu er jeg lidt længere ude på landet, og skal derfor betale en formue for at få gravet Stofa ind på adressen. Desuden er der kun 3 antenne stik i mit nye hus, og det er kun de 2 der sidder i de rigtige værelser. Jeg har derfor spurgt TDC om du kunne levere multiroom, men de kan kun garantere 2 værelser pga. af ringe båndbredde. Desuden skal man trække kabler med deres multiroom løsning. Yousee, og hvad vi ellers har kan ikke levere på vores adresse i 3150.
 
Derfor har jeg kigget lidt på Satellit TV, men jeg har ingen kendskab til området. Jeg fandt dog fundet frem til at jeg måske kunne købe en parabol med 4 LNB hoveder, så der var en til hvert værrelse - og hvorfor kan man egentligt ikke dele et hovede?
 
Sagen er den at jeg meget meget gerne vil undgå at trække kabler rundt i hele huset, og derfor har jeg kigget på en løsning med et media center (Windows) hvor man så kunne smide 4 tunere i og købe nogle extender boxe der kørte over vores powerline netværk. Jeg har også kigget på Devolo dLAN TV Sat 1300-HD, som består af en remote tuner der styres af en receiver, ligeledes via et powerline netværk. Jeg ved ikke om man kan have 4 sæt af denne kørende samtidig, men det er jeg ved at undersøge.
 
Er der nogen der har nogle bedre idéer eller gode anbefalinger, og hvad skal man være opmærksom på med hensyn til valg af parabol, satelitter og kort, hvis man gerne vil se alle de alm. danske kanaler inkl. TV3 og 3+
 
Håber der er nogen der kan hjælpe da jeg ikke ved en pind om Satelit modtagere.
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2012 kl. 09:40
Det at du vil have TV3 betyder at du skal bruge Viasat som leverandør. Det er problematisk, idet deres kodning betyder at det kun kører med deres TV boxe/godkendte TV. Jeg tror ikke du får et MediCenter til at køre med deres kodning. Så din løsning kunne være en multi room løsning, men det kræver et antenne kabel til hvert TV. Grunden til at du skal have flere hoveder, er at de enkelte kanaler ligger på forskellige transponder, med hver deres frekvens og polarisering. Så hvis du kun har et hoved, kan alle rum kun se kanaler der har samme frekvens, hvilket er upraktisk
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3775
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2012 kl. 09:58
Der skal ikke bruges flere lnb'er, der skal investeres i en quad lnb ( 4 udgange ), for hver satposition man ønsker.
Både Viasat og Canal Digital har pakker, hvor alt udstyr følger med, og for et beskedent beløb inkluderes opsætning ( nogen gange endda uden beregning ).
Som nævnt er Viasat et must, hvis tv3, 3+ osv ønskes.
Hvis ønsket er et stort udvalg af HD kanaler, og overall et bedre produkt, så er Canal Digital den bedste spiller på markedet.
Dine kabler fra parabol, behøver nødvendigvis ikke, at blive trukket rundt i huset indvendigt. Fordelingen kan foretages udefra, hvor hvert kabel føres direkte til de ønskede rum. Lidt nemmere med udvendig kabelføring ( under tagudhæng el.lign. ), og derefter ført direkte ind til de ønskede rum.


Redigeret af JeTex - 23-Juli-2012 kl. 10:03
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
KPE3150 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 23-Juli-2012
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KPE3150 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2012 kl. 10:59
Findes der ikke sådan nogle card converters der kan gøre viasat kompatibelt med almindeligt udstyr?
Til top
KPE3150 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 23-Juli-2012
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KPE3150 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2012 kl. 11:05
Kan man også få udstyr der kan tage signalet fra en udgang og dele den ud på flere?
 
Jeg kunne jo godt tænke mig at undgå kabelføringen i det hele taget, også udvendigt. Men det er værd at overveje som alternativ.
 
Men det er da utroligt at der ikke er nogen der har fundet ud af at lave en boks der kan suge lige så mange satellitter som man ønsker og så distribuere dem ud i hjemmet efterfølgende :-)
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4590
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2012 kl. 11:48
Oprindeligt skrevet af KPE3150 KPE3150 skrev:

....at jeg måske kunne købe en parabol med 4 LNB hoveder, så der var en til hvert værrelse - og hvorfor kan man egentligt ikke dele et hovede? 

Hej KPE3150.

En parabol med 4 LNB hoveder bruges til at modtage TV fra 4 forskellige satellit positioner ( udenlandsk TV ).

Som JeTex skriver, er det du skal bruge en quad lnb ( et med 4 separate udgange ).
De kræver så individueller kabler fra LNB og til de enkelte rum.

Nogle af ViaSats modtagere kan bruge et specielt LNB med en UNIcable/SatCR udgang.
Denne ene udgang forbindes til første dåse, hvorfra der sløjfes videre til den næste osv.

Alternativt kan SatCR bruges til kun at have et kabel fra LNB til en speciel fordelerdåse og så de 4 individuelle kabler fra denne fordeler til de enkelte TV.

jeg ved ikke om SatCR kan gøre kabeltrækket nemmere?

Men hvis det bliver svært at trække kablerne pænt, har en SAT installatør der har prøvet det før nok bedre muligheder for at gøre det så pænt som muligt.

Hilsen Carsten.

Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2012 kl. 17:45
Oprindeligt skrevet af KPE3150 KPE3150 skrev:

 
Men det er da utroligt at der ikke er nogen der har fundet ud af at lave en boks der kan suge lige så mange satellitter som man ønsker og så distribuere dem ud i hjemmet efterfølgende :-)
Det er der også, men Viasats kodning gør at det ikke er muligt med deres signaler. Jeg selv bruger Canal Digital, og der kan jeg se hvad jeg ønsker, hvor jeg ønsker det, sågar fra et hvilket som helst sted i verden (hvis der er båndbredde nok). Den eneste begrænsning er er antallet af tunere i min TV server og antallet af LNBer. Jeg har et quad hoved og kan derfor se 4 forskellige programmer på en gang. Mit fulde setup er her: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=98365&PID=998456#998456
Men mindre kan også gøre det.
Men som sagt, med Viasat er det no go, såvidt jeg har læst det. Jeg tror dog der er nogen der har fået noget Card Sharing op og køre, men såvidt jeg ved er det rimeligt langhåret, og virker vist ikke med HD kanaler
En anden "gammeldags" løsning er at hive signalet ud af en eller flere sat boxe, og distribuere det som UHF kanal, men det er noget hø
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Thomas K Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-Januar-2010
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 461
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2012 kl. 14:03
Oprindeligt skrevet af KPE3150 KPE3150 skrev:

Jeg er lige flyttet og har haft Stofa i min tidligere bolig. Nu er jeg lidt længere ude på landet, og skal derfor betale en formue for at få gravet Stofa ind på adressen. Desuden er der kun 3 antenne stik i mit nye hus, og det er kun de 2 der sidder i de rigtige værelser. Jeg har derfor spurgt TDC om du kunne levere multiroom, men de kan kun garantere 2 værelser pga. af ringe båndbredde. Desuden skal man trække kabler med deres multiroom løsning. Yousee, og hvad vi ellers har kan ikke levere på vores adresse i 3150.
 
3150. Der er da Stofa. Er det tilslutningsafgiften du syntes er høj??
 
 
---------------------

Thomas K
Til top
Ulrikwich Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 967
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulrikwich Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2012 kl. 15:28
Har du overvejet Boxer?
Til top
KPE3150 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 23-Juli-2012
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KPE3150 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2012 kl. 00:48
Oprindeligt skrevet af Thomas K Thomas K skrev:

3150. Der er da Stofa. Er det tilslutningsafgiften du syntes er høj??
Nej, det er mere entreprenør arbejdet med at grave 80+ meter kabel ned. Desuden skal der jo trækkes kabler i huset efterfølgende.


Redigeret af KPE3150 - 25-Juli-2012 kl. 00:51
Til top
KPE3150 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 23-Juli-2012
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KPE3150 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2012 kl. 00:49
Oprindeligt skrevet af Ulrikwich Ulrikwich skrev:

Har du overvejet Boxer?
Boxer får meget dårlig kritik på diverse hjemmesider. Jeg ved ikke hvor meget man skal lægge i det, men jeg syntes ikke jeg umiddelbart havde lyst til at afprøve det. Der er heller ikke så mange kanaler endnu.
Til top
Lytro Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Maj-2010
Sted: Nejede,Hillerød
Status: Offline
Point: 363
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lytro Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2012 kl. 08:40
BOXER kritiken er vildt overdrevet.
I mange tilfælde er det er kundens anlæg der ikke er tidssvarende.
Eller kunden kan ikke finde ud af at montere CA-mondulet rigtigt.
Har set mange sjove ting.
 
Ang. parabol: du skal kontakte en montør, det er ingen problem at trække de par kabler du skal bruge.
 
Lynge Smile
Hvorfor skriver du ikke i din PROFIL, hvilken landsdel du bor. Det ville hjælpe på nogle svar. :-)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu