recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvordan får man TV i 4 rum
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvordan får man TV i 4 rum

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1417
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2012 kl. 11:50
Jeg havde satset på Stofa, hvis det kun var 80 M kabel der skulle nedgraves.
Det kan godt ske prisen er høj up-front men du har måske købet et hus til, hvad 1-2 mio kroner? Så er det vel også værd at give de sidste "peanuts" så hytten er fremtidsikret. Du skriver telefonkablerne er noget hø, hvilket må betyde du også snart løber tør for alm. båndbredde til Internet. Der kan Stofa jo levere 111Mbit. 

Alt det andet bliver en Hovsa løsning. Og når du først har haft kabel tv så er det svært at vende sig til en lorte løsning med 4 parabol modtagere. 

Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2006
Point: 2686
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér confused Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2012 kl. 11:58
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Det at du vil have TV3 betyder at du skal bruge Viasat som leverandør. Det er problematisk, idet deres kodning betyder at det kun kører med deres TV boxe/godkendte TV. Jeg tror ikke du får et MediCenter til at køre med deres kodning. Så din løsning kunne være en multi room løsning, men det kræver et antenne kabel til hvert TV. Grunden til at du skal have flere hoveder, er at de enkelte kanaler ligger på forskellige transponder, med hver deres frekvens og polarisering. Så hvis du kun har et hoved, kan alle rum kun se kanaler der har samme frekvens, hvilket er upraktisk

Det kan godt lade sig gøre at hive Viasat ned på mediecentret, men det kræver det rigtige udstyr, og helt sikkert noget teknisk snilde - jeg har kørt med det over en længere periode, og når det er sat op, funker det - dog ikke med deres HD kanaler, så vidt min erfaring.

Mht. hvilke kanaler man kan modtage med ét hoved, er det afgørende hvor vidt de alle ligger Horisontalt, eller Vertikalt. Med 2 tunere kan man f.eks. via ét hoved, modtage kanaler fra flere frekvenser samtidig, hvis de altså ligger på samme polarisation (Horisontalt eller Vertikalt). Med én tuner, kan man naturligvis modtage alle kanaler fra samme frekvens(transponder), samtidig.
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
Thomas K Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Januar-2010
Sted: Nordsjælland
Point: 461
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2012 kl. 12:55
Oprindeligt skrevet af KPE3150 KPE3150 skrev:

Oprindeligt skrevet af Thomas K Thomas K skrev:

3150. Der er da Stofa. Er det tilslutningsafgiften du syntes er høj??
Nej, det er mere entreprenør arbejdet med at grave 80+ meter kabel ned. Desuden skal der jo trækkes kabler i huset efterfølgende.

80+ meter. Hvis "gravstenen" er der, og det "kun" er 80+ meter, er det da bare at leje en lille gravemaskine i en weekend. Så er den da klaret!!

Og umiddelbart ser det ud som om det i øjeblikket er billigere at leje den end normalt

Fordelen ved sådan en løsning, er at det er "skide" sjovt

---------------------

Thomas K
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2012 kl. 13:19
Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:

Alt det andet bliver en Hovsa løsning. Og når du først har haft kabel tv så er det svært at vende sig til en lorte løsning med 4 parabol modtagere. 
Det er jeg bestemt ikke enig i. Jeg er yderst tilfreds med min ene parabol, med quad hoved og Canal Digital. Det kan hverken Stofa, YouSee eller andre matche hvad angår indhold og kvalitet. Det eneste jeg ikke har (og ikke savner, efter min datter er flyttet hjemmefra) er TV3, TV3+ osv.
At jeg så kan se og optage overalt fra min TV server, via husets netværk og Internet er et plus, men det kan man selvfølgelig også med Stofa, YouSee osv. 
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Kasper Jensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Marts-2007
Point: 536
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2012 kl. 15:30
Problemet med Viasat er, at de parrer deres kort med den medleverede Viasat box. Den kan lykkes med det rigtige camkort, hvor du så skal flashe en bestemt firmware på. Bagdelen er som tidligere nævnt, at HD kanalerne ikke virker, samt at du opdatere kortet i en original Viasat boks. Det er ikke "smertefrit" og vil formentlig altid være noget, man hen ad vejen skal "vedligeholde" på.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2012 kl. 15:31

Samtidig skal du have ét kort/cammodul pr. tuner i maskinen = dyrt på udstyr og abbonement.

Redigeret af Kasper Jensen - 25-Juli-2012 kl. 15:49
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2006
Point: 2686
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér confused Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2012 kl. 15:44
Oprindeligt skrevet af Kasper Jensen Kasper Jensen skrev:

Samtidig skal du have ét kort/cammodul pr. tuner i maskinen = dyrt på ud og abbonement.

Der er et par alternativer - den nemmeste ( og dyreste ) er en Dreambox med det rigtige "image". Denne kan så bruges alene som tuner, eller fungere i samarbejde med andre tunere, koblet til mediecentret.

Alternativt kan man nøjes med en kortlæser til pc'en, samt et såkaldt softcam. Jeg har dog kun haft dette til at køre stabilt på en linux installation ( kørende som et vmware image på en windows pc).
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2012 kl. 15:48
Oprindeligt skrevet af confused confused skrev:

Oprindeligt skrevet af Kasper Jensen Kasper Jensen skrev:

Samtidig skal du have ét kort/cammodul pr. tuner i maskinen = dyrt på ud og abbonement.

Der er et par alternativer - den nemmeste ( og dyreste ) er en Dreambox med det rigtige "image". Denne kan så bruges alene som tuner, eller fungere i samarbejde med andre tunere, koblet til mediecentret.

Alternativt kan man nøjes med en kortlæser til pc'en, samt et såkaldt softcam. Jeg har dog kun haft dette til at køre stabilt på en linux installation ( kørende som et vmware image på en windows pc).
Havde bare ikke hørt om nogen, som havde held med at få det til at kører på et T-Rex. Personligt har jeg ikke selv forsøgt.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu