recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - hvordan gendanner jeg win 10 på ny pc
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

hvordan gendanner jeg win 10 på ny pc

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Benny From Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 11-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 816
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benny From Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: hvordan gendanner jeg win 10 på ny pc
    Sendt: 26-August-2023 kl. 10:02
Påtænker at købe en ny pc, fordi min nuværende maskine er ved at være for gammel.

Gammel Lenovo maskine:

Win 10 64 bit pro, med købt produktnøgle, altså win er ikke præinstalleret

Disk 1, er en ssd sata hvor win er installeret

Disk 2, er en hybrid disk, hvor der opbevaret en del programmer billeder m.m.

Maskinen er oprindeligt født med win 7, præinstalleret.

Jeg har i 2018 købt og brugt Acronis True Image, til bacup, og på et tidspunkt fik jeg brug for at lave en restore, fra en usb ekstern hdd, hvor backup opbevares, det gik meget hurtigt og smertefrit

Jeg har set på en nyere brugt Lenovo maskine

Som er udstyret med blandt andet slot til en ssd m2 disk, og selvfølgelig en almindelig ssd sata disk.

Jeg vil flytte indholdet af begge diske fra den gamle mskine over på den nye maskine, eventuelt til ssd m 2 disken, som jeg vil lave 3-4 partioner på, men kan det lade sig gøre, ikke mindst hvordan.

Kan jeg klone de gamle diske, eller kan jeg nøjes med at lave en restore, på den nye win 10 pro præinstallerede version, som så overskrives  

Ps, jeg har selvfølgelig også lavet en sikkerhedskopi, som også ligger på en ekstern usb disk




Redigeret af Benny From - 26-August-2023 kl. 10:22
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19210
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2023 kl. 13:01
Sæt begge maskiner på lokalnetværket og kopier filerne over til den nye maskine ved hjælp af stifinderen.


Klaus





Redigeret af KlausDM - 26-August-2023 kl. 13:02
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2023 kl. 16:05
Flyt disk 2 over i den nye maskine. Brug Easeus Todo PCTrans til at flytte filer, programmer og alle indstillinger over fra disk 1 til disk 1 i den nye PC, efter du først har delt disken op i de ønskede partitioner.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2023 kl. 16:25
Hvis du har inst. Windows så er nøglen brugt og kan ikke bruges på den nye pc. 

Du skal have en ny licens nøgle og så henter du Windows 10 hos ms bed på en usb nøgle. 
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2023 kl. 16:30
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Du skal have en ny licens nøgle og så henter du Windows 10 hos ms bed på en usb nøgle. 


Den er allerede installeret på den nye PC ifølge trådstarter.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
beamer Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 08-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 230
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér beamer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2023 kl. 18:19
Hej Benny
Du kan ikke bruge din backup direkte på din nye PC. Køb den nye med windows 11 på. Windows 10 har ikke lang levetid.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19210
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2023 kl. 20:58
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Flyt disk 2 over i den nye maskine. Brug Easeus Todo PCTrans til at flytte filer, programmer og alle indstillinger over fra disk 1 til disk 1 i den nye PC, efter du først har delt disken op i de ønskede partitioner.

Nej, nej, nej. Man slæber ikke operativsystemer rundt mellem computere.

Man starter på en frisk på en ny computer og flytter data over.



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19210
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2023 kl. 21:00
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Den er allerede installeret på den nye PC ifølge trådstarter.

Det er svært, når han ikke har købt dem endnu…..


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2023 kl. 21:12
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Nej, nej, nej. Man slæber ikke operativsystemer rundt mellem computere.
Klaus


Du kender åbenbart ikke Easeus Todo PCtrans. Det flytter ikke Windows. Det er jo heller ikke nødvendigt da det allerede er på den PC han har påtænkt at købe.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2023 kl. 21:13
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Den er allerede installeret på den nye PC ifølge trådstarter.

Det er svært, når han ikke har købt dem endnu…..


Klaus


Læs dog hvad trådstarter skriver: på den nye win 10 pro præinstallerede version, som så overskrives

Flemming



Redigeret af fltk - 26-August-2023 kl. 21:18
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Benny From Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 11-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 816
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benny From Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2023 kl. 07:32
Sæt begge maskiner på lokalnetværket og kopier filerne over til den nye maskine ved hjælp af stifinderen.
Klaus

jeg glemte selvfølgelig at skrive jeg taler om en stationær både  den agmle og den nye, det bliver ret besværligt fordi jeg kun har en skræm m.v.


Til top
Benny From Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 11-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 816
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benny From Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2023 kl. 07:35
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Hvis du har inst. Windows så er nøglen brugt og kan ikke bruges på den nye pc. 

Du skal have en ny licens nøgle og så henter du Windows 10 hos ms bed på en usb nøgle. 

Jeg mener at have læst et eller andet sted, at man godt kan flytte win 10, otil en ny maskine, hvis licensnøglen er købt, som jeg har gjort.

Så vidt jeg ved, kan man godt ændre en præinstalleret licensnøgle til en købt licensnøgle, men måske tager jeg fejl

Det er kun præinstallerede winows man ikke kan flytte over på en ny makine


Redigeret af Benny From - 27-August-2023 kl. 07:49
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu