|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
Pizzabager ![]() Redaktionen ![]() ![]() Oprettet: 08-Januar-2007 Status: Offline Point: 1964 |
![]() Sendt: 19-Maj-2009 kl. 17:35 |
|
Har lige købt hus, og der er selvfølgelig ikke yousee kabel i vejen, så mine fine floppyDTV tuner kan ike længere bruges.. Men hva så, så kan jeg få parabol, men efter hvad jeg læser fungere viasat ikke i mediecenter(ordenligt) og da tv3 og tv3+ er et must for kæresten, er det lidt nederen.. Så læste jeg lidt om ip tv fra tdc, hvor man vist kan tilkøbe viasat pakken, for ½ pris det første år.. det ville nok være den bedste løsning til at starte med, men IP tv fungere så ikke med mediecenteret efter hvad jeg har hørt.. er der nogen der ar fået det til at virke??, det vinder jo efterhånden meget frem... andre muligheder er fibernet, men der skal først tilmeldes og graves kabel ned, det koster 7500 kr, så skal man betale 99 kr om md. bare for at have forbindelsen, også betale for en basis pakke, som stort set er gratiskanaler med et par skod kanaleroven i, det giver man vist 69 eller 79 kr per måned, og derefter kan man tilkøbe en pakke, som stadig ikke indeholder tv3, tv3+ .. HVOR DUM ER DET LIGE DONG TROR JEG ER???? Er der nogen der kender andre måder at få de danske kanaler, incl kanal 4-5-6, samt tv3, tv3+.... hilsen en glad ny husejer, som snart kun kan se gratiskanaler via luften.. |
||
![]() |
||
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
|
Utroligt at man har købt et hus hvor disse ting er som de er....
![]() Du må igang med Parabol....Det er ikke billigt og ikke nemt(med viasat....) Meeen....det går vel....Kabel er jo rent faktisk heller ikke så billigt når alt kommer til alt.... Jeg køber gerne dine floppy DVB-C tunere... Redigeret af Patriarken - 19-Maj-2009 kl. 17:58 |
||
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
||
![]() |
||
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
|
En anden mulighed er at vænne kærsten fra TV3. Canal Digital har langt bedre kanaler og LANGT bedre kvalitet. Derudover er Canal Digital meget opsat på at være dem med de fleste HD kanaler. De har pt. 11 HD kanaler
|
||
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
||
![]() |
||
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
|
SD-kanaler skulle stadig kunne lade sig gøre for satellitmodtagelse via HTPC... (selv opprogramere et T-rec CAM). Har ikke kendskab til at det skulle være muligt at modtage IPTV via TD's hometrio.. Det er vist kun lykkedes for nogle fiber løsninger (DVBviewer og Mediaportal) at integrere IPTV i en HTPC.. Der også vise muligheder via dvb-t (boxer) og jo canal digital, dvb-s(2) (chipparing lurer stadig, specielt vedr. HDTV kanaler) Andre muligheder kunne være at modtage de engelske kanaler på 28,2 east (astra 2d m.v.) eller skaffe sig et sky abonnement... |
||
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
||
![]() |
||
Pizzabager ![]() Redaktionen ![]() ![]() Oprettet: 08-Januar-2007 Status: Offline Point: 1964 |
![]() |
|
Hehe det er i ballerup by, og troede faktisk der var kabeltv i vejen. men nææ så heldig skulle jeg ikke være.. Vi havde billig yousee kabel tv før i vores lejlighed, men nu kan vi kke længere få fuld pakke til 155 kr om md. jeg ville dog stadig gerne give de 370 kr om måneden få fuldpakke med yousee, hvis det var muligt, for alt andet er super mega meget bøvlet.. mine floppyDTV tunere kommer nok til salg på et tidspunkt, men flytter ind den 1 juni, så har rigeligt at tænke på lige nu :) |
||
![]() |
||
![]() |
|
Gid jeg kunne få hende til at ændre mening, men har virkelig forsøgt, hun er dog gået med til at undvære kanal 4-5-6, og det er lidt af et skridt for hende.. men da parabol løsningen fra viasat ikke virker skide godt med en HTPC, løser det jo ikke rigtig problemet. Det ser mest ud som om jeg må ligge planerne om en HTPC med tvtunere i graven, og bare bruge den som dvd afspiller.. bare en lidt dyr dvdafspiller |
||
![]() |
||
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5374 |
![]() |
|
Alternativt, vent og klap hesten indtil Boxer melder ud hvad de kan levere senere på året: Mvh JørgenT P.S. Det burde være rimeligt nemt at få på HTPC'en, og så mulighed for noget svensk free to air DVB-T også? Redigeret af JørgenT - 19-Maj-2009 kl. 19:21 |
||
![]() |
||
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
|
Jeg tror helvede fryser til is førend boxer får Viasats kanaler. Men Boxer kunne så afgjort være en taknemmelig løsning. Jeg har selv luret på alternative løsninger til Stofa....Men det findes ikke billigere og bedre er min konklusion. Jeg vil se Champions League (Kun Viasat) Jeg vil se Landskamp kræver alle Viasats nutidige og fremtidige kanaler.( De laver jo en ny hvert år så folk bliver nød til at købe deres nye lort for at kunne se landskamp)...(Viasat) Jeg vil se NHL hvilket kræver ESPN America(Canal Digital tillægskanal) Jeg vil se VM, EM i håndbold og fodbold(Viasat og evt Canal Digital) Jeg vil se Ishockey VM(Viasat) Jeg vil se AL-Bank liga Ishockey Jeg vil se Super Liga (Har børn og kan ikke længere stå på stadion hver søndag og drikke fadøl) (Viasat) Konen vil se CSI i gu ved hvad stat eller provins, sommetider har jeg endda set hende se American Idol og "So you think you can dance" ![]() Der kræves også Viasat+Canal Digital... Ja, måske er man sportsidiot....Men hvem er ikke det? Jeg tror der er mange der har det lige som jeg.....Kan man ikke få kabel....Så er det både Viasat og Canal digital... Det koster jo en 6-7000kr om året.... Når du så også skal have et par ekstra lnb'ere lidt disq, og lidt tunere, lidt cams så ligger vi på 12-14kilo.....for det første år.... ![]() Jeg giver omkring 3500kr om året for en løsning der opfylder mine behov... Redigeret af Patriarken - 19-Maj-2009 kl. 19:38 |
||
Mit Setup
||
![]() |
||
![]() |
|
Jeps boxer kunne være suverænt, hvis bare de havde viasats kanaler.. Jeg vil se superliga, landskampe.. kæresten vil se stort set alt reality tv, men det på tv3 er det vigtigste.. Jeg kommer ikke uden om viasat, så det lyder enten som tdc trio, med viasat pakken på. eller viasat parabol.. Og ingen af de løsninger kan jeg bruge til mit mediecenter.. Og det var desværre det jeg havderegnet med Jeg har godt nok klaget min del over yousee før i tiden, men hold kæft jeg kommer til at savne dem nu .... |
||
![]() |
||
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
|
Det er vel stadig muligt at holde en HTPC-løsning kørende, selvom der efterhånden lægges mange hindringer i vejen.. Når du har en HTPC løsning med floppydtvog til DVB-C kørende, så kan du prøve at regne på, hvad det skulle koste at skifte til satellit... 2 nye floppydtv til dvb-s2
|
||
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
||
![]() |
||
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
|
Ja men hvad med Pairing på Viasat? |
||
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
||
![]() |
||
![]() |
|
Pairing på Viasat, er ikke et kæmpe problem. Dragon/Trex kan lagre Viasats STB nr, og så er du ude ovre dette sådan set. ....Så er der kun det problem at kortet skal i STB'en en gang hver tredje måned forlyder det....Hvis man glemmer det skal man ringe til viasat. Faktisk er dette det samme på stofa....Jeg har prøvet et par gange at have nogle kort liggende som er blevet registreret som inaktive fordi jeg ikke brugte dem i lang tid....Ved ikke præcist hvor lang tid....meen i hvert fald et par måneder....En opringning og jeg var back in business... |
||
Mit Setup
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |