recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvordan går det med IP tv i en HTPC??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvordan går det med IP tv i en HTPC??

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Willer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 23-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 313
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2009 kl. 21:28

IPTV er ikke et alternativ hvis du vil have TV3. Dansk Bredbånd har mistet deres aftale med Viasat og kan derfor snart ikke tilbyde disse kanaler.

Bor selv i Ballerup og her klarer vi os så uden Viasat da der heller ikke er kabeltv i vores vej og parabol derfor vil være eneste udvej.

Redigeret af Willer - 19-Maj-2009 kl. 21:28
Kristian
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2009 kl. 00:18

Oprindeligt skrevet af Patriarken Patriarken skrev:

Pairing på Viasat, er ikke et kæmpe problem. Dragon/Trex kan lagre Viasats STB nr, og så er du ude ovre dette sådan set. ....Så er der kun det problem at kortet skal i STB'en en gang hver tredje måned forlyder det....Hvis man glemmer det skal man ringe til viasat.

Faktisk er dette det samme på stofa....Jeg har prøvet et par gange at have nogle kort liggende som er blevet registreret som inaktive fordi jeg ikke brugte dem i lang tid....Ved ikke præcist hvor lang tid....meen i hvert fald et par måneder....En opringning og jeg var back in business...

Ja men så er den ged vist rundbarberet. Manden skal op og installerere en 60 cm, og indkøbe lidt HW, så er kærsten igen i SW mode 

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

Oprettet: 08-Januar-2007
Point: 1964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2009 kl. 08:12

Okay hvis Viasat er en mulighed med parabol, så bliver det naturligvis det.

På sigt kan jeg få canal digital pakken også så der kommer kanal 4-5-6 med også. men kan man godt fange både viasat og kanal digital med samme parabol?

Hmmm men hvordan gør man så med tvkortene, så kan der jo kun være et tvkort til canal digital og et til viasat.. ellers skal man have 2 af hver, og 4 floppyDTV med cam og kort, begynder og blive dyrt..

Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2009 kl. 08:45

Det er muligt at sætte flere LNB på en parabol.

Der er gode modtage muligheder for både 1 grad west (canal digital) og 5 øst (viasat).
Man kan få et beslag til at sætte to LNB på en parabol og med den rigitige afstand (6 grader).
Yderlig kan man få et dobbelt coax-cabel, der reelt kun skal trækkes et kabel.

En anden løsning er at anvende en såkaldt multiswitch..
Man kan f.eks. forbinde 2 lnb til den og supplere med DVB-T.
Fra alle stikdåser som tilsluttes f.eks. 4 eller 8 kan man trække alle signaler...

http://www.digitalt.tv/artikel.aspx?ArticleID=8 har på deres hjemmeside beskrevet mulighederne...

Med et TV-kort til hver udbyder er de muligheder der er for samtidig optagelse/visning med en sådan løsning tilbyder..

Det kan evt. suppleres med DVB-T, så man altid kan se de danske kanaler uanset, hvad der er i brug.
De danske ligger dog på begge udbyders postioner... (så ??)
Hvis det har interesse kunne de svenske dvb-t måske også modtages....

Redigeret af avh - 20-Maj-2009 kl. 09:03
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

Oprettet: 08-Januar-2007
Point: 1964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2009 kl. 07:16
Hvad er det lige man gør med det der dragon/t rex cam/kort?? Er det ikke bare lige at proppe sit Viasat kort i, også kører det, eller skal man programmere noget???
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2009 kl. 08:08

T-rex Cam er et "tomt" cam.
Det skal programeres med noget firmware ved hjælp af CAM-programmer, f.eks.cas3 (se nærmere hos f.eks. dvbshop.net)

Vedlagte beskrivelse af proceduren ligger et eller andet sted på recordere.dk, men er svært at finde:

http://www.nerds.dk/?page=viewtopic&t=3091

DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu