recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvordan gør jeg mit analoge stereoanlæg digitalt
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvordan gør jeg mit analoge stereoanlæg digitalt

 Besvar Besvar Side  <12345 6>
Forfatter
Besked
rumguf Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Maj-2010
Status: Offline
Point: 157
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rumguf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2014 kl. 18:41
Ud fra de mange svar der er kommet i det sidste døgn lyder det som om Bluesound er den der rammer mest plet i forhold til mine behov, navnlig med sine analoge tilslutningsmuligheder.
 Men kan HD udvides eller kan en ekstra tilsluttes? Man ryger nok over 1TB med 3500 cd'er i Flac. Nogle cd'er er bokse hvor der i sagens natur er flere skiver i.
Prismæssigt er vi også under hvad Sonos og en NAS vil løbe op i, men så kan man selvfølgelig heller ikke alt hvad de kan.
I'm bringing back the 80s!
www.myspace.com/kbeesmusic
www.soundcloud.com/kbeesmusic
Til top
kloppern Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2010
Sted: Hinnerup
Status: Offline
Point: 133
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kloppern Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2014 kl. 19:22
Så vidt jeg kan se, kan du godt tilslutte en hdd via usb. Jeg har dog ingen erfaringer med det.

Jeg synes stadig at du skal overveje en nas. Så vidt jeg kan se vil en bluesound node og en nas med 2x2 tb koste cirka det samme som en Bluesound vault. Det vil give dig langt større frihed, ikke mindst i forhold til at få adgang til dine filer. Bluesound Vault lyder smart til at rippe cd'erne, men hvis metadata eller covers er forkerte eller mangler, så har du ikke den store mulighed for at rette det. 
Hvis du på et tidspunkt vil downloade musik fra nettet, er det noget mere omstændigt at overføre dem.
Med en nas får du automatisk backup (tænk hvis din bluesound pludselig ikke vil starte), ikke kun af musik, men også film, billeder, dokumenter osv. Hvis du på et tidspunkt vil have en anden afspiller har du stadig dit lager, som du kan flytte med. 
Jeg kan i øvrigt tilføje at en nas slet ikke er så nørdet at sætte op som man tror. Hvis du hellere vil have en "no nonsens" løsning kan jeg nu også godt forstå det.
Til top
Tweaky Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-September-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 630
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tweaky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2014 kl. 19:38
Vault findes med både 1 Tera og 2 Tera hdd. Blot til info!
Til top
Tweaky Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-September-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 630
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tweaky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2014 kl. 19:44
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:


Oprindeligt skrevet af technology technology skrev:


Du skal have en Sonos bridge tilsluttet din router. Selve connecten kobler så trådløst på din bridge trådløst.
Altså du behøver ikke at have kablet forbindelse til dit anlæg.
Hvis du ønsker højere lydkvalitet så se på Bluesound.
Kender den ikke selv men den skulle være et niveau højere
http://www.hifiklubben.dk/Products/bluesound-node-tradlos-musikafspiller-55262/




Der var en gang. Den gang er vi nået til enden af ;)

Sonos kræver hverken Bridge eller kabel længere. Fra version 5 eller 5.1, kan man tilslutte direkte til ens eksisterende WIFI. Så sparer du da de 400kr på en Bridge.


Det er kun fordi du benytter en beta software. Officielt skal du stadig igennem bridge'n.

Forvent iøvrigt ikke at alting pr. automatik så bare bliver bedre. Sonos måde at sætte tingene op på uden at være afhængig af eksisterende wifi, er netop en af styrkerne i systemet. Den dag alle tror de kan spare de 400kr til en bridge, bliver samtidig den dag, hvor skal til at sælge routere i massevis, fordi de elendige routere der leveres af ISP'er ikke kan klare mosten.

Redigeret af Tweaky - 25-August-2014 kl. 19:46
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2014 kl. 20:12
Oprindeligt skrevet af Tweaky Tweaky skrev:

Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:


Oprindeligt skrevet af technology technology skrev:


Du skal have en Sonos bridge tilsluttet din router. Selve connecten kobler så trådløst på din bridge trådløst.
Altså du behøver ikke at have kablet forbindelse til dit anlæg.
Hvis du ønsker højere lydkvalitet så se på Bluesound.
Kender den ikke selv men den skulle være et niveau højere
http://www.hifiklubben.dk/Products/bluesound-node-tradlos-musikafspiller-55262/




Der var en gang. Den gang er vi nået til enden af ;)

Sonos kræver hverken Bridge eller kabel længere. Fra version 5 eller 5.1, kan man tilslutte direkte til ens eksisterende WIFI. Så sparer du da de 400kr på en Bridge.


Det er kun fordi du benytter en beta software. Officielt skal du stadig igennem bridge'n.

Forvent iøvrigt ikke at alting pr. automatik så bare bliver bedre. Sonos måde at sætte tingene op på uden at være afhængig af eksisterende wifi, er netop en af styrkerne i systemet. Den dag alle tror de kan spare de 400kr til en bridge, bliver samtidig den dag, hvor skal til at sælge routere i massevis, fordi de elendige routere der leveres af ISP'er ikke kan klare mosten.
Jeg mener helt bestemt, at den endelige udgave med direkte WIFI er kommet.
Og efter den ene enhed er tilsluttet WIFI, så danner den stadig sit eget netværk, med de resterende Sonos-enheder. Så de beholder stadig de gamle fordele.
Til top
Tweaky Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-September-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 630
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tweaky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2014 kl. 20:17
Ingen af de små 50 enheder jeg har rørt ved i den forgangne uge, har haft den mulighed. Heller ikke herhjemme kan jeg benytte det, så hvis du kender et trick, så lad endelig høre ?
Til top
rumguf Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Maj-2010
Status: Offline
Point: 157
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rumguf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2014 kl. 12:01
Oprindeligt skrevet af Tweaky Tweaky skrev:

Vault findes med både 1 Tera og 2 Tera hdd. Blot til info!

Kan ikke finde andet end 1TB på hjemmesiden
https://www.hifiklubben.dk/Products/bluesound-vault-musikstreamer-55283/

Har du info om de andre. Og priser. Jeg går udfra at du er ansat i Hifiklubben men den signatur? 
I'm bringing back the 80s!
www.myspace.com/kbeesmusic
www.soundcloud.com/kbeesmusic
Til top
jonlanghoff Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-Juni-2008
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 241
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jonlanghoff Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2014 kl. 14:03
Personligt ville jeg også spare mig besværet ved at skulle rippe alle de CD'er, og i stedet nøjes med at rippe de der ikke findes på Wimp, da kvaliteten herpå er lig med dén du kender fra CD'erne. Data er komprimeret, men det er en lossless komprimering, hvilket betyder at output'et er det samme som fra en CD.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2014 kl. 14:25
Oprindeligt skrevet af jonlanghoff jonlanghoff skrev:

Personligt ville jeg også spare mig besværet ved at skulle rippe alle de CD'er, og i stedet nøjes med at rippe de der ikke findes på Wimp, da kvaliteten herpå er lig med dén du kender fra CD'erne. Data er komprimeret, men det er en lossless komprimering, hvilket betyder at output'et er det samme som fra en CD.

Ikke nødvendigvis, af to årsager: For det første, så indeholder Wimp (og andre streaming-tjenester) som regel den seneste remaster-version af et givent album, hvilket langtfra altid er den bedst lydende. Forskellene kan være MEGET store, det er ikke bare "almindeligt hifi-snobberi" (og langt, langt større forskelle end forskellene på komprimeret vs ukomprimeret).

Derudover så mener nogle pladeselskaber af uransagelige årsager at musikken skal belemres med watermarking, så de kan tracke filernes oprindelse (hvad de så end vil have ud af dét). Og det forringer også lydkvaliteten, i en grad der kan sammenlignes med typisk MP3-komprimering. Så mens Wimp Hifi lyder bedre end almindelig Wimp, så kan man ikke bare antage at det man får er identisk med lyden fra en given CD.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8557
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2014 kl. 14:44
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Jeg mener helt bestemt, at den endelige udgave med direkte WIFI er kommet.


Det er ikke noget de skriver på deres hjemmeside.
Til top
Jonas_R Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 765
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_R Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2014 kl. 14:57
Har du overvejet Heos fra Denon?

http://heosbydenon.denon.com/dk/heos-link

Bl.a. har den trigger, delay funktion mv. Ting som Sonos Connect i høj grad mangler.
Til top
rumguf Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Maj-2010
Status: Offline
Point: 157
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rumguf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2014 kl. 15:44
Oprindeligt skrevet af jonlanghoff jonlanghoff skrev:

Personligt ville jeg også spare mig besværet ved at skulle rippe alle de CD'er, og i stedet nøjes med at rippe de der ikke findes på Wimp, da kvaliteten herpå er lig med dén du kender fra CD'erne. Data er komprimeret, men det er en lossless komprimering, hvilket betyder at output'et er det samme som fra en CD.
Det kan man selvfølgelig. Jeg har dog meget svært ved at får mig selv til at betale for musik 2 gange. Dels på den oprindelige cd, dels via Wimp-abonnementet. Jeg ved godt det er småting i det store regnskab, men jeg synes bare det er fjollet. Wimp Hi-fi er immervæk 2400kr om året. Jeg vil dog ikke 100% udelukke den mulighed endnu. Dertil ved jeg alt for lidt om Wimp (og Spotify for den sags skyld) - 

Denon har ikke været inde i overvejelserne. Vidste slet ikke de havde én. 
Indtil videre er Bluesound Vault nok den der kandiderer bedst til et køb....vel og mærke hvis jeg kan få bekræftet at der kan fås en 2TB HD model. 
Skal jeg lave en backup bliver det nok på gammeldags vis med PC og ekstern HD....når jeg får tid Shocked



Redigeret af rumguf - 26-August-2014 kl. 15:51
I'm bringing back the 80s!
www.myspace.com/kbeesmusic
www.soundcloud.com/kbeesmusic
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu