recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvordan gør jeg mit analoge stereoanlæg digitalt
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvordan gør jeg mit analoge stereoanlæg digitalt

Besvar Besvar Side  <1 3456>
Forfatter
Besked
Tweaky Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-September-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 630
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tweaky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2014 kl. 08:51
Det kommer meget an på hvordan man er som type. Det fede ved Vault'en er at man kan gå og smide en skive i sådan fra tid til tid og på den måde bemærker man ikke på samme at man er igang med at rippe en større samling. Claus P har dog ret i at for især ældre danske/nordiske album, så mangler der info eller cover. Her skal man så selv ind og tilføje metadata senere.

Er man mere stålsat på tanken om at nu skal der f....e rippes skiver hele søndagen, så vil jeg til enhver tid anbefale en ekstern NAS og en seperat streamboks. Det giver dig større frihed på harddisk størrelse og NAS'en kan så også bruges til andet i samme ombæring.

Som jeg vist nævnte tidligerer, der er fordele og ulemper ved alle typer.

Uanset hvad du gør; HUSK BACK UP !! Når du har rippet de første små 1000 skiver og din harddisk chrasher, så tro mig....du kaster dig ikke sådan lige over projektet den første måneds tid igen. Been there, done that!
Til top
Claus P Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 12-Oktober-2013
Sted: Amager
Point: 358
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Claus P Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2014 kl. 09:56
Enig BACK-UP er ikke kun for tøsedrenge. Det er et kæmpe arbejde at starte forfra.

Tilbage til Bluesound Vault.
Det jeg ser som et af de største problemer med Vaulten, er at når man ripper en større bunke CD'ere, så er Vaulten langsom med at indeksere. Det gør at der går noget tid, før man opdager at der mangler metadata og covers.
Jeg rippede CD'ere en hel dag. Når en CD var færdig satte jeg straks en ny i, og først næste morgen kunne jeg se resultatet. Desværre var der så en del CD'ere hvor der kun stod klokkeslet og dato ud for (Ripped 19.28.38-28.08.) og intet cover. Så skal der alså være orden i CD bunken når der skal hentes data via PC'en.

Jeg vil dog stadig godt rose drevet i Vaulten, det tygger sig bare igennem så godt som alt Clap
Til top
rumguf Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Maj-2010
Point: 157
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rumguf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2014 kl. 16:57
Oprindeligt skrevet af Claus P Claus P skrev:

Enig BACK-UP er ikke kun for tøsedrenge. Det er et kæmpe arbejde at starte forfra.

Tilbage til Bluesound Vault.
Det jeg ser som et af de største problemer med Vaulten, er at når man ripper en større bunke CD'ere, så er Vaulten langsom med at indeksere. Det gør at der går noget tid, før man opdager at der mangler metadata og covers.
Jeg rippede CD'ere en hel dag. Når en CD var færdig satte jeg straks en ny i, og først næste morgen kunne jeg se resultatet. Desværre var der så en del CD'ere hvor der kun stod klokkeslet og dato ud for (Ripped 19.28.38-28.08.) og intet cover. Så skal der alså være orden i CD bunken når der skal hentes data via PC'en.

Jeg vil dog stadig godt rose drevet i Vaulten, det tygger sig bare igennem så godt som alt Clap

Min samling er fuldt alfabetiseret og kronologisk ordnet under de enkelte kunstnere. Man er vel musikbibliotekar af ehverv så det er i høj grad en faglig skade.  Problemet med manglende data er ikke så rart. jeg har en del dansk jazz som ikke engang er registreret på discogs så det kunne skabe problemer hvis GetDigital basen ikke er så dækkende på det område. Hovedsagen er dog at man selv kan forbedre manglende oplysninger, eller var Vault værdiløs i mine øjne.
Clau P, har du en cirkatal på hvor lang tid det tager at rippe en gennemsnits-cd. Der er vel forskel på om den varer 25 eller 75 minutter?
I'm bringing back the 80s!
www.myspace.com/kbeesmusic
www.soundcloud.com/kbeesmusic
Til top
Claus P Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Claus P Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2014 kl. 17:45
Omkring 15-20 min. i FLAC afhængig af spilletid og hvor ridset CD'en er. 
Jeg har rippet over 1000 CD'ere og der var kun 3 Vaulten ikke ville acceptere. Enkelte voldridsede CD'ere skubbede den hurtigt ud, men tog dem så i andet eller tredie forsøg.  

Jeg brugte Mediamonkey og mp3tag når der manglede metadata og covers. De har dog heller ikke adgang til alt.
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Point: 2423
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2014 kl. 08:42
Jeg bruger dBpoweramp til at rippe fordi den har AccurateRip. Hver gang du har rippet en skive foretager AccurateRip en checksumsberegning og sammenligner med en database på nettet over checksums for andre der har rippet samme skive. Hvis du får samme checksum på Pink Floyds The Wall som 10.000 andre der også har rippet Pink Floyds The Wall, så er dit rip nok iorden. Får du derimod en anden checksum end resten er der en overvejende sandsynlighed for at der er smuttet et par bits under dit rip = det er værd at forsøge et rip igen.

Kig efter en ripper med AccurateRip.
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2014 kl. 09:12

Mine billige laptop gøre det godt nok meget hurtigere end 15-20 minutter. Nærmere 8-10 minutter og jeg vil tro en kraftigere pc er hurtigere. Jeg googlede de optimale indstillinger for rip og fulgte vejledningen, så mine rip er i bedste kvali. Benyttede selvfølgelig DBpoweramp...

endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
rumguf Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rumguf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2014 kl. 13:28
Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

Mine billige laptop gøre det godt nok meget hurtigere end 15-20 minutter. Nærmere 8-10 minutter og jeg vil tro en kraftigere pc er hurtigere. Jeg googlede de optimale indstillinger for rip og fulgte vejledningen, så mine rip er i bedste kvali. Benyttede selvfølgelig DBpoweramp...

Ja, jeg må nu også indrømme at det er noget længere end jeg havde håbet. 3500cd'er x 20 minutter er ret så heftigt. Pensionen kommer vist på tale inden jeg er færdig med den opgave Tongue
Kan man slutte en vault til en PC som eksternt drev, rippe på PC'en og så kopiere til Vaults egen HD. På den måde ville man jo få en backup på PC'en samtidig, men mister selvfølgelig noget af den "no Nonsense" brugervenlighed som er selve ideen bag Vault
Til top
Claus P Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Claus P Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2014 kl. 20:31
Du kan godt rippe på PC'en og så overføre til Vaulten, men jeg synes at netop drevet i Vaulten er bedre end det jeg har i min PC, og også bedre end mit eksterne drev.
Bluesound Vault bliver synlig på dit netværk, og derfor kan du også gå ind på dens harddisk og redigere som du vil.
Til top
rumguf Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rumguf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2014 kl. 15:04

Du kan godt rippe på PC'en og så overføre til Vaulten, men jeg synes at netop drevet i Vaulten er bedre end det jeg har i min PC, og også bedre end mit eksterne drev.
Bluesound Vault bliver synlig på dit netværk, og derfor kan du også gå ind på dens harddisk og redigere som du vil.
Det var mere om man kunne rippe hurtigere på en PC pga evt mere "kraft"?
Hvis man ser bort fra den bundne kabelforbindelse til routeren, og forudsat at man kan tagge selv i Vaults brugergrænseflade, så ser jeg ikke mange ulemper ved den. 

Har siddet lidt og tænkt på om jeg overhovedet har brug for en NAS, og med to PC'er i netværk med eksterne hardiske samt en WD TV Live / Ps3/Ps4/Xbox 360 til alt det med film og spil, så tror jeg det faktisk ikke. 
Til top
Claus P Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Claus P Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2014 kl. 16:37
Det er klart hurtigere på en PC og via netværket er det ikke noget problem, at lægge filerner over på Vaulten, men så ville jeg nøjes med en Bluesound Node. Fordelen ved Vaulten er, set fra min stol, drevet som æder så godt som alt.
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Point: 1473
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2014 kl. 01:03
Det tog 3 til 4 minutter per cd på min I5 med to drev i gang på samme tid.
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?

En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik.

En audiofil har musik for at høre sit anlæg.
Til top
rumguf Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rumguf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2014 kl. 15:51
Valget faldt på en 2TB Vault Smile Den er netop bestilt og jeg henter den på mandag. Jeg har reelt ikke meget brug for en rigtig NAS og har rigeligt med computere allerede som opfylder mine behov. Vault passer bedre i stuen og dens no nonse approach passer bedre til mit temperament.
Jeg opretter et Wimp Hifi abonnement og ripper i første omgang hvad der ikke findes der i min samling. Smile
Til top

Besvar Besvar Side  <1 3456>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu