recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvordan gør man lige
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvordan gør man lige

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Mr_Chaos Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 22-April-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvordan gør man lige
    Sendt: 15-Maj-2010 kl. 15:47
Jeg har netop anskaffet mig et Panasonic VT20 (igennem fælleskøb), so far so good, men hvordan er det lige man bedst muligt forbinder det til resten af udstyret.

Jeg har et 5.1 setup med en Denon AVR 3310, og så bruger jeg en PS3 som min primære afspiller af film og musik.

Jeg ved der kommer problemer med at få 3D fra PS3en igennem, men den tid den sorg.
Planen er at sætte lade video gå igennem forstærkeren, men hvordan kan man få lyder fra TVet igennem forstærkeren ?
Til top
gadeberg87 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-November-2009
Point: 145
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2010 kl. 15:57
For at få 3D fra PS3, gennem en reciever, skal den understøtte HDMI v. 1.4, og det skal kablerne os være. Så hvis du ikke har tænkt dig at købe en ny reciever, så skal du køre PS3 direkte til dit tv med HDMI stik v. 1.4 for at få 3d, når det bliver muligt. Ang lyd fra tv til reciever, så skal du bruge et optisk kabel fra tv'et til en optisk indgang på recieveren.
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2010 kl. 16:04
Alt skal være HDMI 1.4 for at få 3D over det hele, det ville sige at reciever og TV plus Blu-ray afspiller skal havde HDMI 1.4, men med HDMI kabel er det ikke så vigtig om det er HDMI 1.3 eller HDMI 1.4
Til top
Mr_Chaos Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 22-April-2010
Sted: Danmark
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2010 kl. 22:22
Tak for svarene, hvis jeg kører
PS3 -> TV vha HDMI
og så
TV -> Receiver vha. Optisk
Vil jeg så stadig få lyder fra fx. DVD og blue ray i 5.1 med over til forstærkeren ?

Til top
PhDream Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-Februar-2009
Sted: Denmark
Point: 737
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2010 kl. 00:34
Det er smartere at køre optisk direkte fra PS3 til receiver. Det er nemlig ikke alle tv, der understøtter pass-through af lyd via HDMI.

Og ja, du kan få helt alm. DD og DTS i 5.1 via optisk, men ikke HD-lyd.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu