|
Hvordan har corona ændret dine vaner? |
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
jake51 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6250 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 28-April-2020 kl. 17:20 |
|
Indtil for halvanden måned siden købte jeg lidt ind hver dag og betalte kontant (så hæver man 1000 kr. ad gangen)
Nu er det indkøb en eller to gange om ugen med kortbetaling Kolde kontanter er vist noget af det mest ulækre med baktusser ![]() |
||
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson |
||
![]() |
||
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Vi har været i isolation i mere end 6 uger, og dagens højdepunkt er, når jeg går ud i gården med affaldsposen. Og står det højt til, så er jeg jævnligt på besøg på Rigshospitalet, hvor jeg bliver hentet af Falck og som ene patient. Vi er i den grad i risikogruppen.
Vi er så heldige at de unge handler ind for os, så vi mangler bestemt intet. Jeg aner bare ikke hvordan at jeg skal takke dem. Så jo, vores hverdag er i den grad blevet totalt ændret. Jeg lidt af en gourmet, men nu tager jeg med stor tak i mod hvad der kommer ind af døren. |
||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
||
![]() |
||
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4114 |
|
ikke så meget. Vi handler flere gange om uret lige som før.
Så arbejder hjemmefra næsten hver dag. Vi får cyklet en del. Næsten dagligt. Og så bruger langt flere penge på madvarer. Der bliver kræset lidt mere om det og der er mere tid. Især frokost er meget bedre nu. Sild, måske lidt lunt fisk.
|
||
![]() |
||
mnielsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-Maj-2017 Sted: Nordjylland Status: Offline Point: 2242 |
|
"Kolde kontanter er vist noget af det mest ulækre med baktusser" Ja... Det samme, velsagtens med tasterne på Dankortterminalerne... Og kortautomaterne rundt omkring! ![]() ![]() Nåh, men som dig,gjorde jeg på samme måde, men har nu også fået lært at svinge Dankortet - undgår så tasterne ved at betale kontaktløst. Men hos frisøren, jeg bruger og én eller 2? af genbrugsbikserne, er det ikke muligt at bruge Dankort.
|
||
![]() |
||
mnielsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-Maj-2017 Sted: Nordjylland Status: Offline Point: 2242 |
|
Og du får vel også testet dit TV helt igennem? Eller....... Går jagten på et andet?
![]() |
||
![]() |
||
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
|
Mja altså, jeg tror ikke vi ser mere TV end normalt, nu nyder jeg bare mit TV´s lyksagligheder. Jeg tror af forskellige årsager ikke jeg går på jagt efter nyt TV i år.
|
||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
||
![]() |
||
Bromberg5 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3792 |
|
i min familie har det været både og - held i uheld. Vi har sammen med svigerforældrene købt et hus på 450m2, hvor de 100m2 skal renoveres til en selvstændig bolig til svigerforældrene.
Så vi har nået al nedrivning og er foran tidsplanen. Ungerne på 2, 3 og 5 finder et nyt hus sjovt og interessant. Det har været en stor beskæftigelse for dem at undersøge, rode, pille og rage alle vegne, imens jeg har kunne svinge hammeren. Jeg har haft alle 3 hjemme i 6 uger mens fruen har passet job. Reelt er ikke ret meget ændret i hverdagen. Jeg handler fortsat ind til 3-4 dage af gangen. Vi har i coronatiden fået leveret mad 3 dage om ugen, som er et koncept vi nok fortsætter herefter. Så det er da en ændring. Min far blev sommeren opereret for lungekræft og fik fjernet hele Venstre lunge, så han er i højrisikogruppen og vi har derfor haft minimal kontakt. En kontakt der ellers lige var blevet meget hverdag, efter mine forældre og 2 søskende - med børn, er flyttet til samme by som os. Så vi nåede at ses tit og gøre det til vane:). Så det kan vi mærke igen er væk. Generelt syntes jeg denne tid bør være til stor læring for os mennesker. Man får lov at mærke særligt efter hvad der er vigtigt at prioritere syntes jeg. På den gode måde. Til sidst, syntes jeg det mest iøjenfaldende er at vi måske for første gang med 3 småbørn har haft et strejk på 6 uger uden så meget som en snotnæse - tankevækkende. Edit: kom da i tanke om den største gevinst
![]() Redigeret af Bromberg5 - 30-April-2020 kl. 09:44 |
||
![]() |
||
Thomas Jensen ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 11-November-2013 Sted: Slagelse, DK Status: Offline Point: 455 |
|
For mit vedkommende er det kun overgangen til primært at betale med Dankort frem for kontanter, der har ændret sig.
Jeg tilhører 3 risikogrupper: hjerte-kar, diabetes 2 og BMI >40, men jeg har den tilgang, at skal jeg dø så er det sådan, det er. Jeg gider ikke at leve mere af mit liv i angst, det har jeg gjort alt for længe. Af hensynet til andre menneskers ve og vel holder jeg dog behørig afstand og betaler som sagt med kort og helst kontaktløst.
|
||
AV-udstyr: Apple iPad 9th gen. 64 GB / Apple iPhone SE 3rd gen. 64 GB / JBL Charge 3
|
||
![]() |
||
|
Jeg synes virkelig, at du skal passe meget på dig selv. Kender selv den med "Skal jeg dø af det her nu..." pga. min sygdom: Men omvendt du vil gøre dine nærmeste ulykkelige, og du kan have mange gode ting foran dig. Og i øvrigt er du en fin fyr!
|
||
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |