recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvordan har I fået jeres plasma skærm ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvordan har I fået jeres plasma skærm ?

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Sionic Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Juni-2009
Status: Offline
Point: 165
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2009 kl. 17:02
...Også 0,00 på fragt herfra. Ovenikøbet med en fod og vægophæng.

Der må kunne forhandels et sted???
Til top
Exxtreme Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Oktober-2006
Sted: Skagen
Point: 1091
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2009 kl. 11:27
Oprindeligt skrevet af Firebird Firebird skrev:

Fragtprisen kan vel være ligegyldig? Det må vel være den samlede pris inklusive fragt der tæller?

Helt bestemt... Men hvis de vil have 1000,- for at sende det, så kunne noget tyde på de ikke er 1000,- billigere end dem der tager 0,- for fragt
Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Point: 1760
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2009 kl. 11:36
Købte mit plasma i www.EL24.dk

Fragt til kantsten/gadedør: 295,- pr. enhed (Gratis ved køb af 4 eller flere hvidevarer).

Det syntes jeg er ok. Det stod pænt og flot i hans lastbil langs siden.
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top
Firebird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Marts-2009
Point: 2195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2009 kl. 12:11

Oprindeligt skrevet af Exxtreme Exxtreme skrev:

Fragtprisen kan vel være ligegyldig? Det må vel være den samlede pris inklusive fragt der tæller?

Helt bestemt... Men hvis de vil have 1000,- for at sende det, så kunne noget tyde på de ikke er 1000,- billigere end dem der tager 0,- for fragt

Det er mere en formodning end fakta. Der findes masser af eksempler, hvor 0,- for fragt har været forbundet med en pris som har været betydeligt over den samlede pris hos en anden forhandler der har taget penge for fragten, men har haft den laveste pris inklusive fragt. F.eks ved køb i udlandet. Dér betaler man i reglen for fragten, men får jo også den samlet laveste pris. Ellers ville folk ikke købe fladskærme og andet hos f.eks Fleggaard. Lige lovligt over grænsen.

O,- fragt er ikke ensbetydende med laveste pris, men der findes bestemt også mange eksempler på at den samlet laveste pris er uden fragtomkostninger.

Der er bestemt en trend der går i retning af "fri levering" fordi det sælger. Det eneste der tæller for mig er den direkte sammenligning af den samlet laveste pris, og ikke hvad jeg kunne formode, gætte, eller spekulere i...

Redigeret af Firebird - 10-Juli-2009 kl. 12:22
Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2009 kl. 13:10

Det er mere en formodning end fakta.

Det er vel en slags blanding... Det koster ikke et firma 1000,- at sende en skærm, det koster heller ikke 500,-... Så hvis et firma tager 1000,- for at sende en skærm, så er det meget nærliggende at formode at de også smører lidt på deres øvrige priser...

Der findes masser af eksempler, hvor 0,- for fragt har været forbundet med en pris som har været betydeligt over den samlede pris hos en anden forhandler der har taget penge for fragten, men har haft den laveste pris inklusive fragt.

Kan du finde et eksempel i DK hvor en forhandler tager 1000,- for at sende en fladskærm, hvor den samlede pris er billigere end den billigste forhandler der IKKE tager penge for fragt??? Det er jo det det hele handler om, den samlede pris. Du skal jo ikke sammenligne med den dyreste forhandler du kan finde med gratis fragt... Jeg vil gerne se om du kan finde et eksempel på det

F.eks ved køb i udlandet. Dér betaler man i reglen for fragten, men får jo også den samlet laveste pris. Ellers ville folk ikke købe fladskærme og andet hos f.eks Fleggaard. Lige lovligt over grænsen.

Det har jo ikke en skid med det at gøre... Det bunder som regel i momsfordele og andre ting som intet har med fragtpriser at gøre... Tyskland betaler ikke 25% moms som vi gør i DK... Du kan ikke sammenligne danske priser med udenlandske, da der er rigtig mange ting som spiller ind...

O,- fragt er ikke ensbetydende med laveste pris,

Hvem har påstået at det er det???

men der findes bestemt også mange eksempler på at den samlet laveste pris er uden fragtomkostninger.

Der er eksempler på begge dele, men det er som regel sådan, at dem der tilbyder gratis fragt ligger i den billige ende... Hvor dem der tager overpris for fragt (1000,-) og presser citronen andre steder...

Der er bestemt en trend der går i retning af "fri levering" fordi det sælger. Det eneste der tæller for mig er den direkte sammenligning af den samlet laveste pris, og ikke hvad jeg kunne formode, gætte, eller spekulere i...

Der er vel ingen der ser på andet end den samlede pris? Så jeg forstår ikke helt hvor du vil hen... Og jeg formoder, gætter eller spekulerer ikke mere end du gør... Men lad mig nu se om du kan komme med det eksempel jeg spørger til længere oppe i dette indlæg... Så må vi se hvem der formoder og gætter

Til top
nbu001 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-August-2004
Sted: CPH, DK
Point: 890
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2009 kl. 13:16
Oprindeligt skrevet af nbu001 nbu001 skrev:

Jeg betalte DKK 0 for at få mit 50" plasma leveret. Og de bar det helt ind i min stue på 2. sal. Nu har jeg også handlet mange gange i den butik og gjort mig gode venner med dem .

/Nils

Jeg må så tilføje, at i min lokale Expert, for det er den butik der er tale om, får jeg også varen til den "rigtige" pris. Det hænger sammen med at jeg har lagt mange penge i den butik og at de kender mig godt nok til vide, at jeg udemærket godt kender prisniveauet for varen rundt omkring. Derfor ved de godt at de ikke kan sælge til mig til normal Expertpris. Jeg tror at det var 4 K de skar af prisen, før jeg sagde "top".

/Nils

Redigeret af nbu001 - 10-Juli-2009 kl. 13:18
           
Til top
THMhome Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Maj-2008
Sted: Silkeborg, DK
Point: 541
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2009 kl. 13:18
Afhentet selv ved PPradio i Århus. En TX-P46G10E kan lige nøjagtig stå på tværs mellem for og bagsæderne i en Ford S-MAX. Godt jeg ikke valgte 50" modellen Og dermed minus 500kr på deres "internet pris"

Redigeret af THMhome - 10-Juli-2009 kl. 13:19
M.V.H.

THMhome

Samsung UE55ES8005
TVIX M-6600N
Marantz SR7008 - Denon AVR-3808(A) - DALI Mentor LCR - DALI Ikon Vokal2 - DALI Ikon Sub - Dali Ikon W2

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2009 kl. 13:25
Oprindeligt skrevet af THMhome THMhome skrev:

Afhentet selv ved PPradio i Århus. En TX-P46G10E kan lige nøjagtig stå på tværs mellem for og bagsæderne i en Ford S-MAX. Godt jeg ikke valgte 50" modellen Og dermed minus 500kr på deres "internet pris"

Perfekt... Det burde Ford faktisk bruge i deres salgsmateriale
Til top
THMhome Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Maj-2008
Sted: Silkeborg, DK
Point: 541
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2009 kl. 13:30

Ja, "Så stor at der kan fabriks monteres en 46" skærm til børnene"

Mon der er plads til en 50" når det er uden kasse?

M.V.H.

THMhome

Samsung UE55ES8005
TVIX M-6600N
Marantz SR7008 - Denon AVR-3808(A) - DALI Mentor LCR - DALI Ikon Vokal2 - DALI Ikon Sub - Dali Ikon W2

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Point: 15694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2009 kl. 13:36

Det koster ikke et firma 1000,- at sende en skærm, det koster heller ikke 500,-

500 kroner kan det nu godt koste. Prøv at checke fragtpriserne for store pakker over 30kg.

Det er faktisk svært at generalisere. For kan skærmen sendes med Post Danmark erhverv, og har firmaet en fast aftale med Post Danmark, kan det gøres billigere. Men dette kun op til 30 kg (20 kg for private).

Store plasma skærme skal istedet med kurer eller fragtmand, og så stiger prisen væsentligt, og der kan også være forskellige priser alt efter hvor langt skærmen skal fragtes.

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2009 kl. 13:41
Oprindeligt skrevet af THMhome THMhome skrev:

Ja, "Så stor at der kan fabriks monteres en 46" skærm til børnene"

Mon der er plads til en 50" når det er uden kasse?

Det finder du ud af næste gang...
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2009 kl. 13:48
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Det koster ikke et firma 1000,- at sende en skærm, det koster heller ikke 500,-

500 kroner kan det nu godt koste. Prøv at checke fragtpriserne for store pakker over 30kg.

Ja for private... Firmaer får bedre priser end os private fordi de som regel har samarbejdsaftaler med fragtfirmaerne og sender mange pakker... På samme måde som firmaer der sender meget kan få med Post Danmark...

Det er faktisk svært at generalisere. For kan skærmen sendes med Post Danmark erhverv, og har firmaet en fast aftale med Post Danmark, kan det gøres billigere. Men dette kun op til 30 kg (20 kg for private).

Netop det jeg mener ovenover... Der indgåes også aftaler med de private fragtfirmaer i stor stil, og dermed opnåes bedre priser end dem du kan læse dig frem til på deres hjemmesider...

Store plasma skærme skal istedet med kurer eller fragtmand, og så stiger prisen væsentligt, og der kan også være forskellige priser alt efter hvor langt skærmen skal fragtes.

Ja de private fragtfirmaer er dyrere end Post Danmark, men hvis et firma sender mange pakker med samme fragtfirma, så får de selvfølgelig en bedre pris... Der er som regel kun forskel i pris hos de små fragtfirmaer. De gange jeg har sendt med GLS har det kostet det samme (hvis vægten lå i samme kategori)...

/Lars

Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu