recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvordan har I fået jeres plasma skærm ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvordan har I fået jeres plasma skærm ?

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Firebird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2009 kl. 20:10
Oprindeligt skrevet af Exxtreme Exxtreme skrev:

Oprindeligt skrevet af Firebird Firebird skrev:

Fragtprisen kan vel være ligegyldig? Det må vel være den samlede pris inklusive fragt der tæller?

Helt bestemt...

Men hvis de vil have 1000,- for at sende det, så kunne noget tyde på de ikke er 1000,- billigere end dem der tager 0,- for fragt

Det er mere en formodning end fakta.

Det er vel en slags blanding... Det koster ikke et firma 1000,- at sende en skærm, det koster heller ikke 500,-... Så hvis et firma tager 1000,- for at sende en skærm, så er det meget nærliggende at formode at de også smører lidt på deres øvrige priser...

Det kunne jo være muligt at et firma har en ekstra lave pris på f.eks en fladskærm, og så tjener lidt ekstra på fragten. Den samlede pris kunne stadigvæk være den laveste, men behøver selvfølgelig ikke at være det. Det kunne f.eks være et 60 tommers "slagtilbud" der skal sendes fra Ålborg til Køge.

Kan du finde et eksempel i DK hvor en forhandler tager 1000,- for at sende en fladskærm, hvor den samlede pris er billigere end den billigste forhandler der IKKE tager penge for fragt??? Det er jo det det hele handler om, den samlede pris. Du skal jo ikke sammenligne med den dyreste forhandler du kan finde med gratis fragt... Jeg vil gerne se om du kan finde et eksempel på det  

Det ved jeg ikke, jeg gad nu heller ikke lede efter det og ringe rundt...

F.eks ved køb i udlandet. Dér betaler man i reglen for fragten, men får jo også den samlet laveste pris. Ellers ville folk ikke købe fladskærme og andet hos f.eks Fleggaard. Lige lovligt over grænsen.

Det har jo ikke en skid med det at gøre... Det bunder som regel i momsfordele og andre ting som intet har med fragtpriser at gøre... Tyskland betaler ikke 25% moms som vi gør i DK... Du kan ikke sammenligne danske priser med udenlandske, da der er rigtig mange ting som spiller ind...

Det behøver ikke at være momsforskellen der gør det alene. Den er på 6% for den slags produkter, og det er tit at folk kan spare mere end 6% ved at handle i tyskland. Desuden er der også mange der har købt f.eks Pioneer KURO i sverige hvor momsen er den samme som i DK. F.eks her:  http://www.fyndborsen.se/ScriptServer/tradepoint/B2C/ui/cata log/ItemCatalog.aspx?CategoryKey=11,67,69  (Der er bare ikke rigtig noget at hente på at købe KUROs hos dem mere..., eller hvad? Måske i forbindelse med køb af anlæg og højtalere?)

O,- fragt er ikke ensbetydende med laveste pris,

Hvem har påstået at det er det???

Ingen, det var såmænd bare en sidebemærkning.

men der findes bestemt også mange eksempler på at den samlet laveste pris er uden fragtomkostninger.

Der er eksempler på begge dele, men det er som regel sådan, at dem der tilbyder gratis fragt ligger i den billige ende... Hvor dem der tager overpris for fragt (1000,-) og presser citronen andre steder...

Først skriver du at der findes eksempler på begge dele, og så generaliserer du... Hmmm

Der er bestemt en trend der går i retning af "fri levering" fordi det sælger. Det eneste der tæller for mig er den direkte sammenligning af den samlet laveste pris, og ikke hvad jeg kunne formode, gætte, eller spekulere i...

Der er vel ingen der ser på andet end den samlede pris? Så jeg forstår ikke helt hvor du vil hen... Og jeg formoder, gætter eller spekulerer ikke mere end du gør... Men lad mig nu se om du kan komme med det eksempel jeg spørger til længere oppe i dette indlæg... Så må vi se hvem der formoder og gætter

Du skriver jo selv formode længere oppe i tråden, så det kan nok ikke være mig.  Citat: Så hvis et firma tager 1000,- for at sende en skærm, så er det meget nærliggende at formode at de også smører lidt på deres øvrige priser...

Desuden... Hvem ville også betale 1.000,- for fragt, hvis den samlede pris ikke var den laveste? Jeg kender ikke nogen der ville gøre dét.

Redigeret af Firebird - 10-Juli-2009 kl. 20:27
Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
Exxtreme Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Oktober-2006
Sted: Skagen
Point: 1091
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2009 kl. 23:27

Fragtprisen kan vel være ligegyldig? Det må vel være den samlede pris inklusive fragt der tæller?

Helt bestemt...

Men hvis de vil have 1000,- for at sende det, så kunne noget tyde på de ikke er 1000,- billigere end dem der tager 0,- for fragt

Det er mere en formodning end fakta.

Det er vel en slags blanding... Det koster ikke et firma 1000,- at sende en skærm, det koster heller ikke 500,-... Så hvis et firma tager 1000,- for at sende en skærm, så er det meget nærliggende at formode at de også smører lidt på deres øvrige priser...

Det kunne jo være muligt at et firma har en ekstra lave pris på f.eks en fladskærm, og så tjener lidt ekstra på fragten. Den samlede pris kunne stadigvæk være den laveste, men behøver selvfølgelig ikke at være det. Det kunne f.eks være et 60 tommers "slagtilbud" der skal sendes fra Ålborg til Køge.

Ja det KUNNE være muligt, alt er muligt, men noget er det meget sjældent... Og jeg holder stadig på at et firma i DK som tager 1000,- for at sende en fladskærm, ikke ligger blandt de billigste sammenlagt indtil det modsatte er bevist... Så skal med glæde æde mine ord, men jeg tror som sagt ikke på det...

Kan du finde et eksempel i DK hvor en forhandler tager 1000,- for at sende en fladskærm, hvor den samlede pris er billigere end den billigste forhandler der IKKE tager penge for fragt??? Det er jo det det hele handler om, den samlede pris. Du skal jo ikke sammenligne med den dyreste forhandler du kan finde med gratis fragt... Jeg vil gerne se om du kan finde et eksempel på det  

Det ved jeg ikke, jeg gad nu heller ikke lede efter det og ringe rundt...

Jeg tror heller ikke det kan svare sig at lede efter det, så kommer man til at lede meget længe...

F.eks ved køb i udlandet. Dér betaler man i reglen for fragten, men får jo også den samlet laveste pris. Ellers ville folk ikke købe fladskærme og andet hos f.eks Fleggaard. Lige lovligt over grænsen.

Det har jo ikke en skid med det at gøre... Det bunder som regel i momsfordele og andre ting som intet har med fragtpriser at gøre... Tyskland betaler ikke 25% moms som vi gør i DK... Du kan ikke sammenligne danske priser med udenlandske, da der er rigtig mange ting som spiller ind...

Det behøver ikke at være momsforskellen der gør det alene. Den er på 6% for den slags produkter, og det er tit at folk kan spare mere end 6% ved at handle i tyskland.

Så jeg har skrevet er der rigtig mange ting der spiller ind, og momsen er kun en af faktorerne, så det ved jeg godt...

Desuden er der også mange der har købt f.eks Pioneer KURO i sverige hvor momsen er den samme som i DK. F.eks her:  http://www.fyndborsen.se/ScriptServer/tradepoint/B2C/ui/cata log/ItemCatalog.aspx?CategoryKey=11,67,69  (Der er bare ikke rigtig noget at hente på at købe KUROs hos dem mere..., eller hvad? Måske i forbindelse med køb af anlæg og højtalere?)

Ja det har været meget fordelagtigt at købe i sverige, men det har senest været pga. købekraften i den svenske krone, og dens fald i forhold til den danske, men det jeg efterlyser er danske firmaer som tager 1000,- for fragt af en fladskærm, men som stadig er billigst... Det var det som vores debat startede med... Ikke udenlandske priser kontra danske, for der er som sagt alt for mange ting der spiller ind til at man kan lave en direkte sammenligning...

O,- fragt er ikke ensbetydende med laveste pris,

Hvem har påstået at det er det???

Ingen, det var såmænd bare en sidebemærkning.

men der findes bestemt også mange eksempler på at den samlet laveste pris er uden fragtomkostninger.

Der er eksempler på begge dele, men det er som regel sådan, at dem der tilbyder gratis fragt ligger i den billige ende... Hvor dem der tager overpris for fragt (1000,-) og presser citronen andre steder...

Først skriver du at der findes eksempler på begge dele, og så generaliserer du... Hmmm

Ja... Det er der da ikke noget galt i... Jeg kan f.eks. også sige at der findes kvinder i verden der er højere end gennemsnitsmanden, men generelt er mænd højere end kvinder... Prøv at modbevise det...

Der er bestemt en trend der går i retning af "fri levering" fordi det sælger. Det eneste der tæller for mig er den direkte sammenligning af den samlet laveste pris, og ikke hvad jeg kunne formode, gætte, eller spekulere i...

Der er vel ingen der ser på andet end den samlede pris? Så jeg forstår ikke helt hvor du vil hen... Og jeg formoder, gætter eller spekulerer ikke mere end du gør... Men lad mig nu se om du kan komme med det eksempel jeg spørger til længere oppe i dette indlæg... Så må vi se hvem der formoder og gætter

Du skriver jo selv formode længere oppe i tråden, så det kan nok ikke være mig.  Citat: Så hvis et firma tager 1000,- for at sende en skærm, så er det meget nærliggende at formode at de også smører lidt på deres øvrige priser...

Ja eftersom jeg ikke ved hvilken forhandler der er tale om, og ikke ved hvad den samlede pris bliver, kan det jo kun blive en formodning... Men jeg vil vædde med at den pågældende forhandler IKKE er den billigste i Danmark sammenlagt... Så jeg vil kalde det en meget kraftig formodning.

Du derimod, formoder at der kan findes forhandlere som tager 1000,- for fragt af en fladskærm, men som stadig er billigst sammenlagt... Hvis ikke du kan bevise det, så formoder du mindst lige så meget som mig...

Til top
Roland Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Maj-2009
Sted: Kbh's Vestegn
Point: 1220
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2009 kl. 05:26

Så'n lige for at komme tilbage på sporet.
Her i er mit svar på det konkrete spørgsmål, som trådstarter skrev.
Jeg bestilte mit 42" PX70 hos Geco.dk kl. ca. 12 og fik det leveret gratis, op på 2. sal og ind i stuen kl. 17. 
- og det var til den billigste pris jeg havde kunnet finde på det tidspunkt.
Det må siges at være go' service.

Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu