recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Android apps
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvordan hente GPS adresser?HTC Sensation.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvordan hente GPS adresser?HTC Sensation.

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
folp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér folp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2013 kl. 13:22
Jan 203 og jer andre

jeg har aldrig ejet eller brugt en GPS,jeg er fra tiden hvor et kort kunne gøre det, men nu med en smartfone der har GPS, så har jeg bemærket at ved f.eks en flod i Canada har venlige mennesker skrevet en GPS koordinat ved en bestemt sten eller sving på floden,og lagt det ud på Google Earth eller i en artikel, hvordan får jeg denne oplysning ind på mobilen ? og med hvad/hvor skal det lagres så jeg om 2 år finder præsis den sten ? 

Jeg vil sjældent have brug for/kunne indtaste adresser jeg har kun et 20 cifret tal/bogstavkode=et GPS koordinat, det er det tydeligste jeg kan forklare det
MVH Frank Pedersen

Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2013 kl. 13:29
Måske du burde checke nogle geo cache app ud. Det lyder som det du har brug for.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2013 kl. 13:33
GPS'er og smartphone GPS'er er ikke indrettet til at håndtere koordinater i form af tal/bogstaver så vidt jeg ved. Det er muligvis et andet device du skal ha' så.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2013 kl. 13:39
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

GPS'er og smartphone GPS'er er ikke indrettet til at håndtere koordinater i form af tal/bogstaver så vidt jeg ved. Det er muligvis et andet device du skal ha' så.


Igen - det kan man på Nokia smartphones (Symbian og Windows Phone)!
Man skifter blot til offline tilstand, og indtaster herefter koordinaterne - f.eks. 52.16589 13.25478

M.v.h.
Til top
folp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér folp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2013 kl. 13:42
Ok nu linker jeg til en artikel,så kan i se mange GPS adresser ,det er disse jeg gerne vil ligge ind på mobilen og så med et downloadet canada kort,kunne markere og finde,men det er så ikke muligt?


http://flashkatalog.bakuri.dk/index.php/catalog/jens+lygum/2555

Det er først på side 7 ,

måden i markerer og henter den artikel er måden jeg vil bruge til GPS.



Redigeret af folp - 27-Marts-2013 kl. 13:43
MVH Frank Pedersen

Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2013 kl. 13:44
Er det here Maps på Nokia du benytter ?
Til top
folp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér folp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2013 kl. 13:50
Ja jeg kan se jeg kan hente alle lande via PC og så ligger de på mobilen, men når jeg skal afsted køber jeg en måned med det pågældende land så jeg kan bruge det til GPS


Henrik B ,de GPS i artiklen har både bogstaver ,tal og grader


Redigeret af folp - 27-Marts-2013 kl. 13:53
MVH Frank Pedersen

Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2013 kl. 13:52
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Er det here Maps på Nokia du benytter ?


Mig? Hvis så, så kan det bruges med Maps og Drive...

M.v.h.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2013 kl. 14:19
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Igen - det kan man på Nokia smartphones (Symbian og Windows Phone)!
Man skifter blot til offline tilstand, og indtaster herefter koordinaterne - f.eks. 52.16589 13.25478


Kopierer jeg tallene og sætter dem in i maps applikationen på min æbletelefon, ender jeg nørdøst for Luckenwalde i Tyskland....

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2013 kl. 14:20
Opret et dokument på din computer og gem dem der. 3 år er lang tid og din mobil eller software kan meget nemt være skiftet ud i mellemtiden. Ellers god tur når den tid kommer.
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?

En musikelsker har et anlæg for at hører på sin musik.
En audiofil har musik for at hører på sit anlæg.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2013 kl. 14:21
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:


Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Igen - det kan man på Nokia smartphones (Symbian og Windows Phone)!
Man skifter blot til offline tilstand, og indtaster herefter koordinaterne - f.eks. 52.16589 13.25478


Kopierer jeg tallene og sætter dem in i maps applikationen på min æbletelefon, ender jeg nørdøst for Luckenwalde i Tyskland....

Klaus



         

Sikkert - det er frit opfindne koordinater! Det var blot et eksempel på formatet.

M.v.h.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2013 kl. 14:23
Oprindeligt skrevet af folp folp skrev:

måden i markerer og henter den artikel er måden jeg vil bruge til GPS.


Du kan ikke kopiere teksten du af et flash dokument......

Vær opmærksom på at GPS angivelser kan være i grader, minutter, sekunder og decimalsekunder eller grader og decimalgrader.

Den første måde er den der er opgivet i flashdokumentet, den sidste er den Henrik B opgav.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu