recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvordan hiver man "blå" level op på px70
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvordan hiver man "blå" level op på px70

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Per Korshøj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 603
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvordan hiver man "blå" level op på px70
    Sendt: 12-April-2010 kl. 09:21
Hej

Jeg har anskaffet mig et I1 fra x rite og forsøger nu at calibrerer mit tv (th42px70), men mit blue level er meget lav (85 iflg HCFR Colorimeter)

Nu er spørgsmålet hvordan "hiver" jeg blå op ??, skal jeg ind i service menuen og lege, eller er der en anden måde at gøre det på.

Jeg har fulgt vejledningen fra curtpalme. com (http://www.curtpalme.com/forum/viewtopic.php?t=10457).

På forhånd tak

(Edit fandt selv udaf det i service menuen)

Redigeret af Per Korshøj - 12-April-2010 kl. 11:13
Per Korshøj

Til top
bantam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-August-2006
Point: 1371
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2010 kl. 13:20
Prøv først at vælge en højere farvetemperatur end "Varm" i brugermenuen, og se hvad status er. ("Normal" eller "Kølig")
/lars
Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Juni-2009
Point: 1998
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2010 kl. 14:04
Hej.
Jeg har service manualen til PX80. Den kan jeg godt sende til dig. I den står der hvordan man gør på PX80 ( selvfølgelig! ). Med lidt held er det det samme som på PX70. Det kræver at man skal en tur i service menuen.

Edit: Så ikke at du havde fundet ud af det.
Blev det godt?
Jeg får selv et colorimeter en af dagene (forhåbentlig i dag)..

tvkartoffel

Redigeret af tvkartoffel - 12-April-2010 kl. 14:20
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2010 kl. 14:54
Ja, det blev helt klart bedre, og fik rgb til at ligge fra 99-100 både på 30 ire og 80 ire. gamma på 2.01.

Dog har mit tv lidt problemer med 0 ire og 10 ire på farvescalaen, men det ser ikke ud til at jeg kan rette det Confused.

Men det tager tid, og der er da langt endnu til jeg føler mig helt fortrolig med udstyret + hvad det er der lige flytter gænserne det sidste "hak"

Men god fornøjelse med det, det er spændende..

Per Korshøj

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2010 kl. 15:12
Jo tak. Glæder mig også. Krydser fingre for at pakken kommer i dag :-)

tvkartoffel
Til top
bantam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2010 kl. 15:32
Oprindeligt skrevet af Per Korshøj Per Korshøj skrev:

Ja, det blev helt klart bedre, og fik rgb til at ligge fra 99-100 både på 30 ire og 80 ire. gamma på 2.01.

Dog har mit tv lidt problemer med 0 ire og 10 ire på farvescalaen, men det ser ikke ud til at jeg kan rette det Confused.

Du skal nok stole mere på dine øjne i område under 20IRE/30IRE, da sensorens følsomhed er for lav til at give gode læsninger i det mørke område af skalaen.

Bring i stedet en gråtoneskala op på TV'et efter kalibreriengen og vurder, om der er problemer med farvetemperaturen i den mørke ende. Evt. kan justeres forsigtigt på R-CUT og B-CUT for at sikre et ensartet gråtoneforløb.

/lars
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2010 kl. 15:49
Oprindeligt skrevet af bantam bantam skrev:

Oprindeligt skrevet af Per Korshøj Per Korshøj skrev:

Du skal nok stole mere på dine øjne i område under 20IRE/30IRE, da sensorens følsomhed er for lav til at give gode læsninger i det mørke område af skalaen.

Bring i stedet en gråtoneskala op på TV'et efter kalibreriengen og vurder, om der er problemer med farvetemperaturen i den mørke ende. Evt. kan justeres forsigtigt på R-CUT og B-CUT for at sikre et ensartet gråtoneforløb.

Har været inde og justere på r-cut og specielt b-cut for at sikre mig at b kom langt nok op.  Men kunne da godt bruge en service manual til en px70 :-) hvis der er nogle der har en man kan låne
Per Korshøj

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2010 kl. 16:06
Er der nogen ( bantam :-) ) der ved om det er samme procedure på PX70 som på PX80?

tvkartoffel
Til top
bantam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2010 kl. 17:02
Jeg har faktisk aldrig pillet i et PX80 - men jeg er 99.99% sikker på, at det er samme procedure. Jeg kender PX70 udmærket og dertil PZ85 - og mellem de to TV kan man genbruge de fleste tricks.

Vær opmærksom på, at der er en hvidbalance for både SD og HD (og derudover én pr. farvetemperatur) på PX70 - og sikkert osse på PX80.
/lars
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2010 kl. 17:11
Oprindeligt skrevet af bantam bantam skrev:

Jeg har faktisk aldrig pillet i et PX80 - men jeg er 99.99% sikker på, at det er samme procedure. Jeg kender PX70 udmærket og dertil PZ85 - og mellem de to TV kan man genbruge de fleste tricks.

Vær opmærksom på, at der er en hvidbalance for både SD og HD (og derudover én pr. farvetemperatur) på PX70 - og sikkert osse på PX80.
Nu har jeg kun HD kilder (yousee boks), så skulle den vel være i skabet, når jeg kun har rodet med HD i service menuen. Og jeg har kun valgt at justerer på farve temp "varm" da det er den jeg bruger.. eller ??

Redigeret af Per Korshøj - 12-April-2010 kl. 17:13
Per Korshøj

Til top
bantam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2010 kl. 17:47
Du har gjort det rigtigt.
/lars
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2010 kl. 18:35
tak, jeg synes at det mest besværlige er indstilling af primære og sekundære farver med AVS HD 709.  hvor meget er der at hente der ??
Per Korshøj

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu