recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvordan holder I øje med tilbud?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvordan holder I øje med tilbud?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
JENC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 609
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JENC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvordan holder I øje med tilbud?
    Sendt: 15-April-2020 kl. 21:18
Hej

Jeg skal have bygget mig en ny gamer-PC. Men jeg har andre ting der tager min tid de næste par måneder og regner med at bygge nok i juli. Frem til da vil jeg gerne holde øje med tilbud, og skulle Elgiganten, Power, eller en af de mange online-butikker lige have et stærkt tilbud på f.eks. en strømforsyning eller et grafikkort, eller andet kan jeg købe tingene forinden, i takt med de helt stærke tilbud dukker op.

MEN, jeg kan ikke lave en agent på Pricerunner på f.eks. RTX2070, eller 650watt strømforsyning, eller B450 motherboard. Det skal være et bestemt kort/producent. Og jeg er ikke hellig med at det er lige netop det-og-det grafikkort, strømforsyning, mv., men har en række producenter der er gode nok til mig. Det samme med edbpriser.dk.

- Hvad gør I for at holde øje med tilbud på tværs af masser forhandlere i den situation?

Mvh
Jens
Til top
jbl Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-November-2013
Sted: København
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jbl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2020 kl. 22:38
Jeg bruger prisalarmer på Pricerunner.
Til top
JENC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 609
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JENC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2020 kl. 00:42
Oprindeligt skrevet af jbl jbl skrev:

Jeg bruger prisalarmer på Pricerunner.
Og det gør jeg også normalt. 

Men det er netop problemet. Jeg vil f.eks. gerne have et RTX2070 grafikkort. Dem er der cirka 40 forskellige slags af. Og jeg gider ikke lave 40 prisalarmer, og man kan ikke lave en alarm på RTX2070 kort. 

Så kort fortalt vil jeg gerne have alarm-funktionalitet for en chiptype, på tværs af producenter. 
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2020 kl. 06:06
Oprindeligt skrevet af JENC JENC skrev:

  Jeg vil f.eks. gerne have et RTX2070 grafikkort. 

Hej.

Jeg ved ikke om det bare er et eksempel?

Men jeg vil anbefale dig at kigge efter et nyere RTX2070 Super grafikkort. Det er både nyere, kraftigere og skulle koste ca det samme.

Hilsen Carsten.
Til top
JENC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 609
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JENC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2020 kl. 16:00
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Oprindeligt skrevet af JENC JENC skrev:

  Jeg vil f.eks. gerne have et RTX2070 grafikkort. 

Hej.

Jeg ved ikke om det bare er et eksempel?

Men jeg vil anbefale dig at kigge efter et nyere RTX2070 Super grafikkort. Det er både nyere, kraftigere og skulle koste ca det samme.

Hilsen Carsten.

Det er bare et eksempel. 

Det jeg går efter, er en nem måde at søge på f.eks. RTX2070, eller en 650watt strømforsyning, eller et B450 motherboard, osv. -> på tværs af producenter.


Og, hvis vi lige skal vende grafikkort :-)
Jeg tænker et udgangspunkt på et GTX1660 super. Dels fordi det bare har bedste bang-for-the-bucks, og jeg tænker det er godt nok til mig behov.

For merprisen for bedre ydelse er relativ høj. Se min lille tabel nedenfor. 
MEN, den merpris vil jo være anderledes hvis jeg netop fandt et godt tilbud Smile  Derfor holder jeg øje.

- er der en fordel ved RTX2070 over 2060?  Her tænker jeg på om 70'ere har funktioner som 60'ere ikke har, eller om det blot er performance-forskel. F.eks. raytracing funktioner der kun findes i 70'eren?

Price/performance hentet fra pricerunner og PassMark er sådan her:
- GTX1660 super til cirka kr. 1.900,- eller 
- et RTX2070 der med kr. 3.500 koster 84% mere og men kun yder 28% mere, eller
- et RTX2070 super der med cirka kr. 4.000 koster 110% mere end GTX1660super og yder 42% mere

- RTX2060 med kr. 2.600,- koster 37% mere end GTX1660super og yder 17% mere
- RTX2060 super til kr. 3.200,- der koster 68% mere og yder 27% mere


Redigeret af JENC - 17-April-2020 kl. 13:24
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu