|
Hvordan installere Windows XP under Windows 7? |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |||
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7912 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 04-August-2012 kl. 15:39 |
||
Hej.
Som jeg vistnok har omtalt tidligere, har jeg et enkelt lille program som jeg godt kan lide at bruge til mit arbejde en gang i mellem (ikke vældigt ofte - men af og til). Men dette program virker ikke på Windows 7, men det virkede fint på Windows Vista. En af metoderne til at få installeret dette program på min "nye" computer, kunne være at installere Windows XP - men hvordan gør jeg det helt præcist og uden at ødelægge noget på min computer? Jeg har jo lige installeret den, efter den kom tilbage fra service. Skal jeg oprette en ny partition, hvor jeg så installerer XP på, samt dette program? Er der andre måder, end at installere XP?
|
|||
Med de venligste hilsener
Thorvald. |
|||
![]() |
|||
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Er det en Windows 7 pro, så giver det mulighed for at køre såkaldt XP mode hvor man kører en virtuel XP pc - det stilles gratis til rådighed af Microsoft
http://windows.microsoft.com/da-DK/windows7/products/features/windows-xp-mode |
|||
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
|||
![]() |
|||
Pony65 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-September-2008 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 1840 |
||
Du kan også højreklikke på den EXE fil du vil installere og vælge egenskaber.
Under fanen Kompatibilitet vælger du hvilken styresystem programmet er skrevet til og trykker OK ![]() |
|||
![]() |
|||
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
||
Også et fint råd Pony, det virker dog ikke for alle programmer, men selvfølgelig et forsøg værd inden der gøres noget andet :)
|
|||
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
|||
![]() |
|||
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7912 |
||
#Spawn: Det er en Windows 7 Home Premium.
![]() #Pony65: Lød ellers som en god idé. Men af en eller anden grund, virker det ikke. Jeg har prøvet helt tilbage til Windows 95: Windows Vista, Windows XP, Windows 98 og Windows 95. Det ser ud som på billedet herunder: ![]() |
|||
Thorvald. |
|||
![]() |
|||
DrageMester ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1660 |
||
Du kan f.eks. bruge virtualiseringssoftware som f.eks. Oracle VirtualBox (gratis) til at lave en virtuel maskine, som kan køre under Windows 7, og deri installere Windows XP og dit særlige program.
|
|||
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
|
|||
![]() |
|||
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6683 |
||
- og her kan du downloade en VHD fil, som du kan prøve med:
Det er meget hurtigere end selv at lave en virtuel maskine, hvis det bare er til test. |
|||
Venlig hilsen
KB |
|||
![]() |
|||
db89 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-December-2008 Sted: Fredericia, DK Status: Offline Point: 1758 |
||
Hej Thorvald, har lige sendt dig en e-mail til den email adresse som står i din profil, den burde nemmest kunne løse dit problem ved bare at få en nyere version af programmet.
|
|||
Hold jer fra simplyelectronics.net
|
|||
![]() |
|||
||
Jeg har vist tidligere forsøgt at finde version 3.3 eller måske fundet én, som ikke virkede. Jeg havde i hvert fald en tom mappe, der hedder Winbeam 3.3, under mine programmer. Men denne ser i hvert fald ud til at virke (nogenlunde). Knappen "New" (altså at oprette en ny bjælkeberegning) lader ikke til at virke - men den kan godt åbne eksisterende winbeam filer. Så dem kan jeg jo bare bruge til at lave nye beregninger. I øvrigt ser det ud til at være en demo version, der virker i 30 dage - hvad mon der så skre derefter. Men, mange tusind tak.
![]() |
|||
Thorvald. |
|||
![]() |
|||
JeTex ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3802 |
||
Efter 30 dage kræves der betaling af programmet, hvis en licensnøgle ikke købes, så stopper programmet med at virke.
|
|||
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
|||
![]() |
|||
||
Ja - ok. Men det er næppe noget særligt dyrt program. Det er også et meget gammelt program og jeg tror ikke der udvikles mere på det - men jeg er ikke sikker.
|
|||
Thorvald. |
|||
![]() |
|||
Juleulven ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 28-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 484 |
||
download Vmware Player, installer dette på din W7 maskine.
Create "new virtual machine". du ser nu et vindue med "dos opstart". Isæt din Winxp Installations skive og installer nu WinXP Du har nu en Windows 7 hvor du skal starte Vmware player. Her i dette vindue kan du "starte og stoppe" din windows xp .... heri installere du så din "Winbeam".
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |