recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvordan installere Windows XP under Windows 7?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvordan installere Windows XP under Windows 7?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7912
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvordan installere Windows XP under Windows 7?
    Sendt: 04-August-2012 kl. 15:39
Hej.

Som jeg vistnok har omtalt tidligere, har jeg et enkelt lille program som jeg godt kan lide at bruge til mit arbejde en gang i mellem (ikke vældigt ofte - men af og til). Men dette program virker ikke på Windows 7, men det virkede fint på Windows Vista.

En af metoderne til at få installeret dette program på min "nye" computer, kunne være at installere Windows XP - men hvordan gør jeg det helt præcist og uden at ødelægge noget på min computer? Jeg har jo lige installeret den, efter den kom tilbage fra service. Skal jeg oprette en ny partition, hvor jeg så installerer XP på, samt dette program?

Er der andre måder, end at installere XP?
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spawn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2012 kl. 15:46
Er det en Windows 7 pro, så giver det mulighed for at køre såkaldt XP mode hvor man kører en virtuel XP pc - det stilles gratis til rådighed af Microsoft

http://windows.microsoft.com/da-DK/windows7/products/features/windows-xp-mode

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Point: 1840
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2012 kl. 16:02
Du kan også højreklikke på den EXE fil du vil installere og vælge egenskaber.

Under fanen Kompatibilitet vælger du hvilken styresystem programmet er skrevet til og trykker OK

Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spawn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2012 kl. 16:14
Også et fint råd Pony, det virker dog ikke for alle programmer, men selvfølgelig et forsøg værd inden der gøres noget andet :)
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2012 kl. 16:17
#Spawn: Det er en Windows 7 Home Premium. Smile
#Pony65: Lød ellers som en god idé. Men af en eller anden grund, virker det ikke. Jeg har prøvet helt tilbage til Windows 95: Windows Vista, Windows XP, Windows 98 og Windows 95. Det ser ud som på billedet herunder:

Thorvald.
Til top
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2004
Point: 1660
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DrageMester Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2012 kl. 17:38
Du kan f.eks. bruge virtualiseringssoftware som f.eks. Oracle VirtualBox (gratis) til at lave en virtuel maskine, som kan køre under Windows 7, og deri installere Windows XP og dit særlige program.
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6683
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2012 kl. 18:30
- og her kan du downloade en VHD fil, som du kan prøve med:

Det er meget hurtigere end selv at lave en virtuel maskine, hvis det bare er til test.

Venlig hilsen
KB
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Point: 1758
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér db89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2012 kl. 19:13
Hej Thorvald, har lige sendt dig en e-mail til den email adresse som står i din profil, den burde nemmest kunne løse dit problem ved bare at få en nyere version af programmet.
Hold jer fra simplyelectronics.net
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2012 kl. 20:22
Oprindeligt skrevet af db89 db89 skrev:

Hej Thorvald, har lige sendt dig en e-mail til den email adresse som står i din profil, den burde nemmest kunne løse dit problem ved bare at få en nyere version af programmet.

Jeg har vist tidligere forsøgt at finde version 3.3 eller måske fundet én, som ikke virkede. Jeg havde i hvert fald en tom mappe, der hedder Winbeam 3.3, under mine programmer. Men denne ser i hvert fald ud til at virke (nogenlunde). Knappen "New" (altså at oprette en ny bjælkeberegning) lader ikke til at virke - men den kan godt åbne eksisterende winbeam filer. Så dem kan jeg jo bare bruge til at lave nye beregninger. I øvrigt ser det ud til at være en demo version, der virker i 30 dage - hvad mon der så skre derefter.

Men, mange tusind tak.  Smile

Thorvald.
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Point: 3802
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2012 kl. 11:20
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Jeg har vist tidligere forsøgt at finde version 3.3 eller måske fundet én, som ikke virkede. Jeg havde i hvert fald en tom mappe, der hedder Winbeam 3.3, under mine programmer. Men denne ser i hvert fald ud til at virke (nogenlunde). Knappen "New" (altså at oprette en ny bjælkeberegning) lader ikke til at virke - men den kan godt åbne eksisterende winbeam filer. Så dem kan jeg jo bare bruge til at lave nye beregninger. I øvrigt ser det ud til at være en demo version, der virker i 30 dage - hvad mon der så skre derefter.

Efter 30 dage kræves der betaling af programmet, hvis en licensnøgle ikke købes, så stopper programmet med at virke.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2012 kl. 13:03
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Efter 30 dage kræves der betaling af programmet, hvis en licensnøgle ikke købes, så stopper programmet med at virke.

Ja - ok. Men det er næppe noget særligt dyrt program. Det er også et meget gammelt program og jeg tror ikke der udvikles mere på det - men jeg er ikke sikker.

Thorvald.
Til top
Juleulven Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 28-Juni-2008
Point: 484
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Juleulven Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2012 kl. 15:37
download Vmware Player, installer dette på din W7 maskine.
Create "new virtual machine".
du ser nu et vindue med "dos opstart".
Isæt din Winxp Installations skive og installer nu WinXP

Du har nu en Windows 7 hvor du skal starte Vmware player. Her i dette vindue kan du "starte og stoppe" din windows xp .... heri installere du så din "Winbeam".
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu