recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Navigation og CarFi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvordan kan jeg få det til at virke i bilen
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvordan kan jeg få det til at virke i bilen

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
aalestrup Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 19
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aalestrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvordan kan jeg få det til at virke i bilen
    Sendt: 02-Marts-2013 kl. 11:48
http://www.rollei-bullet.com/typo3/index.php?id=bullet-5s-outdoor-edition0&L=3#/0

Dette kamera optager super flotte billeder, MEN den gør det kun i 40-60 minutter ad gangen, så skal det oplades i ca.- 2 timer.

Opladningen i bilen foregår via et UBS stik i cigartænderen. Men når jeg vil lade stikket (miniUSSB) sidde i kameraet så det får konstant power og derfor burde kunne optage uendelig uden at løbe tør, tja så tror kameraet at jeg har tilkoblet det til PCén og vil nu synk. med PCén. Og selvfølgelig vil kameraet ikke optage under den operation. 

Med til kameraet følger en oplader til 240V. Denne oplader sættes i miniUSB porten på kameraet. Når denne 240V oplader lader kameraet, så kan kameraet fint foretage optagelser og kameraet opfatter ikke dette minuUSB stik som en computer.

Kan jeg på nogen måde snyde kameraet, så det tror at det er denne 240V oplader som sidder i stikket og ikke en PC, så jeg kan bruge kameraet i bilen også mens det oplader.

Jeg ved ikke om det er for rodet en forklaring, spørg ind jeg håber virkelig at der sidder en derud med en løsning. 

PS jeg har prøvet at klippe de ledninger over i USB kablet som har med Data at gøre i håbet om at kameraet så troede at det var en ren opladning, men nej det lader sig ikke snyde?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2013 kl. 11:52
 
 Det kan jo gøres med en Inverter, så det får ladestrøm derfra. DC/AC Inverter (150 W) 12V / 230V
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
aalestrup Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 19
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aalestrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2013 kl. 00:39
Ja det svar kunne jeg godt give mig selv, sådan en fylder den halve bil, og så skal jeg konstant flytte den 240v oplader, Så nej det jeg leder efter det er en løsning hvor jeg snyder kameraet til at tro at det er den 240v oplader men i virkeligheden er det min USB lader? Måske skal USB ministikket monteret på en bestemt måde eller måske skal en modstand loddes på. Jeg ved det ikke men det må kunne lade sig gøre at føde et kamera der kun kræver 5 V via sin 12v Cigartænder (USB stik).

Undskyld men jeg sider og griner ved at forestille mig at jeg skal side med den der på skødet og den flyver rundt i bilen hver gang jeg drejer eller bremser :)  Men tak for ideen, hvis du kender monterings hemmeligehenend, så vil jeg hellere høre om den :) 
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2013 kl. 07:26
Prøv at se om du har mulighed for at måle det mini-usb ud? det kunne være noget med at det kune er nogle af benene der er aktive og ikke alle.

Her er et diagram over lederne i USB kabelet:
http://en.wikipedia.org/wiki/Universal_Serial_Bus#Physical_appearance

Hvis der er ground på ben nummer 4 så er det "host connected" hvis der ikke er noget, så er det "slave".

Måske er der jord på dit usb-stik til bilen, i givet fald skal du have det fjernet.

ps.: Jeg har ikke lavet denne operation før og ved ikke om det vil virke, men det var min umidelbare tanke at der jo må være noget der adskiller de to stik.

/ask


Redigeret af jacobask - 03-Marts-2013 kl. 07:31
Til top
aalestrup Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 19
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aalestrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2013 kl. 15:54
Ja det er også min plan, men jeg skal først lige anskaffe et stik som passer til mini USB stikket 

240V oplader--------miniUSB  miniUSB---------------------------// Klipper kablet og måler 
              HUN      HAN
                              Mangler denne del, så jeg kan foretage en måling. Stikket er for lille til at måle direkte på, så derfor et op skåret kabel. 

Jeg forsøgte med denne løsning dog uden held :)

Fra USB på PC -----------//------------//-----------------------miniUSB  Kamera
                Her klippede jeg en ledning ad gangen, men uden held. Ben 2 og 3. Jeg klippede også skærmen på kablet. Intet syntes at kunne snyde det kamera. 

Kan det tænkes at der ligger noget andet bag? Et signal fra opladeren ? en modstand imellem ben 2 og 3 ?, Vil måle og så vender jeg tilbage med resultatet. 






Redigeret af aalestrup - 04-Marts-2013 kl. 15:56
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2013 kl. 16:48
Jeg ville starte med at klippe ben 2, 3 og 4 som Jacob skriver.
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?

En musikelsker har et anlæg for at hører på sin musik.
En audiofil har musik for at hører på sit anlæg.
Til top
aalestrup Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 19
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aalestrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2013 kl. 20:12
Det hjælper ikke det har jeg prøvet, løsningen ligger et andet sted? Kun skærm og rød (1) er tilbage.
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2013 kl. 20:34
Har du målt at der ikke er forbindelse mellem skærm og ben 4. Måske skal der en pull up modstand mellem ben 1 og ben 4.
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?

En musikelsker har et anlæg for at hører på sin musik.
En audiofil har musik for at hører på sit anlæg.
Til top
Lars_M Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 03-November-2011
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 177
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars_M Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2013 kl. 20:44
Hvis den lader op via usb- hvordan reagerer den så på at blive sat til en mobiloplader (android/iphone)?
Til top
aalestrup Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 19
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aalestrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2013 kl. 23:34
Når jeg sætter den til ude i bilen via min usb mobil oplader, så tror den det er min PC og vil starte filoverførseles muligheden. Hvilke betyder at jeg ikke kan optage med kameraet.

Med hensyn til at måle, så mangler jeg at måle det som komme ud af den med leveret 240V oplader hvorpå der er fast monteret et miniUsb som stikkes ind i kameraet. Når jeg anvender denne oplader så kan kameraet godt optage mens det oplader. 
Til top
aalestrup Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 19
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aalestrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2013 kl. 17:02
>Har du målt at der ikke er forbindelse mellem skærm og ben 4. Måske skal der en pull up modstand mellem ben 1 og ben 4.

Der er forbindelse imellem skærm og den sorte ledning ben 4. Skal der ikke være forbindelse?

Kan du ikke forklar hvad det her går ud på og hvad er en pull uo modstand ?

Til top
aalestrup Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 19
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aalestrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2013 kl. 14:34
Her er svaret fra producenten vedr. ladning under drift:

"As far as the charging is concerned, the camera will definitely only charge and operate with the original mains adapter and will switch directly into usb mode if you use any other ac mains charger or 12V car adapter. This cannot be changed and therefore you would only be able to use the camera stationary with the supplied charging unit."

Dette svar bringer jo ikke en løsning ?


Redigeret af aalestrup - 08-Marts-2013 kl. 14:34
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu