recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvordan kan man modtage dvb-s?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvordan kan man modtage dvb-s?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
risby Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 86
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvordan kan man modtage dvb-s?
    Sendt: 20-Maj-2008 kl. 14:46

Jeg har en pc Medion MD 8828 der er forsynet med en antenneindgang analog&dvb-t som fungere nogenlunde. Det vil sige at den kun kan modtage de danske programmer på dvb-t, men ikke de svenske selvom mit tv der bruger samme tagantenne ikke har problemer.

Jeg har prøvet at skrue kablet af min parabolreciever og flytte det over på antenneindgang på medions dvb-s afmontere det andet antennekabel dvb-t. Når jeg herefter søger i Vistas MC bliver jeg spurgt om set top box er slået til og tilsluttet pc samt om kabel til den infarøde sender er placeret korrekt?. Er det ikke muligt at modtage noget signal uden denne box?

Jeg har også prøvet at montere kabel fra antenneudgangen på parabolreciever til samme indgang med samme resultat?

Hvad og hvor montere man et infarød kabel/sender?.

Når jeg søger på Medions hjemmeside skriver de at kortet er Medion CTX 944 Quad TV Tuner, Dual DVB-T/-S . Skal jeg havde et andet kort eller hvad gør jeg forkert?

Håber der er hjælp at hente!!!

Redigeret af risby - 20-Maj-2008 kl. 14:48
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2008 kl. 16:28

MCE har ikke support af DVB-S TV-kort, derfor vil den ikke kendes ved...

Der skal anvendes et andet program, som har support af dit TV-kort.

Det er ikke umiddlbart muligt at se kodet kanaler med dette TV-kort...

Ellers kan du muligvis lave en løsning, hvor der tages input fra din sat-reciever via dennes scart-stik til TV-kortet, opsat som anlog tv-kort...

DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu