recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvordan klare onkyo 606 stereo musik?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvordan klare onkyo 606 stereo musik?

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Susperia Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-Marts-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 708
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2008 kl. 18:16

Ah havde lige overset indlægget, Men jeg ved ikke helt hvad det er.

Om det er det hvor man tager tone fra, Altså treble og bas?

For så forsvinder det helt, ellers ved jeg ikke hvad direct audio er.

Den indstilling hvor jeg får mest bas nu er Dolby virtual speaker (reference) Men så forsvinder også lidt af klarheden.

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2008 kl. 21:13
Oprindeligt skrevet af Susperia Susperia skrev:

Ah havde lige overset indlægget, Men jeg ved ikke helt hvad det er.

Om det er det hvor man tager tone fra, Altså treble og bas?

For så forsvinder det helt, ellers ved jeg ikke hvad direct audio er.

Den indstilling hvor jeg får mest bas nu er Dolby virtual speaker (reference) Men så forsvinder også lidt af klarheden.

DIREKT AUDIO er som navnet siger en direkte forbindelsesvej gennem forstærkeren uden om unødvendige kredsløb. Skulle give en mere rå/øko lyd

Til top
-C5- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Januar-2007
Sted: Denmark
Point: 1019
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2008 kl. 23:20

Jeg køre med det her sæt http://www.jamo.com/Default.aspx?ID=5922&M=Shop&PID= 17158&ProductID=17850 Og så min dali swa12 til.

Men jo det hjælper ved at køre med large, Og jeg køre også med det L/R+LFE, Men stadig langt fra min gamle H/K.

På den gamle kunne man også stille sub og alt det til hver enkelt kanel, Her er det kun til fælles. Det er det som undre mig, At de ikke har gjort så man kan gøre det til hver enkelt indgang her også.

Men tak for du gad prøve hjælpe, Jeg vil så lige overveje hvad jeg vil gøre.

Edit: Jeg har forresten sat min cd afspiller til via analog phono, Kan man ikke sætte nye cd afspillere til via coaxial eller optisk? Og giver det ikke bedre lyd hvis man kan det?  Min gamle har optisk ud, Men det kan jeg ikke bruge til at høre musik over.

Min Denon kan heller ikke instilles tilhver indgang Men man kan instille den for hver surround mode. Når vi snakker stereo har den 3 surround modes (ja det hedder det åbenbart også når man snakker stereo) og så kan man sætte hver indgang til den surround mode man nu ønsker.

Tv....SONY BRAVIA KD-75XD9005
Reciver...Denon X4500H
NAS.......Synology DS412
Blu-ray...PS4
Front.....DALI SUITE 2.8
Center....DALI SUITE C0.8
Bag.......DALI SUITE R0.8
Sub.......DALI IKON
Til top
ZuluKongen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-Marts-2007
Point: 227
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2008 kl. 10:50

Hej Susperia

Havde lidt af samme problem med min gamle harman 630, at bassen og "fylden" forsvandt ved cd. Dengang brugte jeg bare min dvd afspiller og i displayet på harman'en stod der dsp surround off.

Herefter fandt jeg min gamle cdafspiller frem og tilkoblede den analogt, det bevirkede at ved gentagne tryuk på harman remotens stereo knap kom der 3 valgmulighedder:

#1 dsp surround off

#2 5ch stereo

#3 surround off (den lille dsp lamer slukkede, så faktisk det samme som nummer 2 bare uden dsp)

Er du gal en forskel der blev ved valg af #3 alt fylden og bass kom tilbage . Prøvede herefter at "lege" lidt med det og kom frem til at hvis jeg valgte at bruge reciverens 7.1 extern chanel input og "kun" tilkoble L+R virkede det på samme måde med masse af fylde og bass totalt udenom reciverns dsp programmer.

Det endte faktisk med at jeg brugte 6 coax kabler fra min dvd og over i reciveren og kørte alt via extern input, derefter kunne jeg både opnå 5.1 surround og min ønskede stereo lyd fra min dvd afspiller.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2008 kl. 16:36

Hej.

Jeg kan godt se der står i manual at man kan vælge surround off (stereo) ,suround off (bypass) , dsp surround off.

Men der står ikke hvordan, det står kun i den tabel der er på side 28-29. hvor der også står alle de andre lyd formater

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Point: 15694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2008 kl. 17:03
Hej Susperia

Uden at have haft en i hænderne, vil jeg tro du blot kan trykke på "Stereo" knappen på fjernbetjeningen.

Og tryk på Movie/TV når den skal tilbage i surround.

En anden "listening mode" hedder "Music". Jeg ved ikke lige hvad forskellen er på den, men jeg vil tro det er til at lytte til musik optaget i surround.

/Lars
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2008 kl. 17:33

Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Hej Susperia

Uden at have haft en i hænderne, vil jeg tro du blot kan trykke på "Stereo" knappen på fjernbetjeningen.

Og tryk på Movie/TV når den skal tilbage i surround.

En anden "listening mode" hedder "Music". Jeg ved ikke lige hvad forskellen er på den, men jeg vil tro det er til at lytte til musik optaget i surround.

/Lars

Regner da med det er ligesom med 605, at der via de to pilknapper ved siden af kan skiftes til DIRECT AUDIO. 

Edit: Kan se at det ikke er pilknapper, men der kan skiftes er jeg ret sikker på...

Redigeret af Kampus - 23-Juni-2008 kl. 17:35
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2008 kl. 17:34

Hej lars.

Ja det ser ud til at være nemt på en onkyo, Men det er en harman kardon jeg har.

Men overvejer en onkyo hvis jeg ikke får noget mere bas på den her. men skal bare være sikker på jeg ikke står med 2 som ikke spiller ordentlig stereo.

Men nu er der jo så mange som har onkyo 605-606, Så de må jo spille godt nok siden så mange køber dem.

Men jeg er imponeret over min H/K når det er de nye lydformater jeg spiller på den, Og der er jeg bange for onkyo måske ikke gør det helt så godt, Og hvis den gør må jeg sige det er imponerende.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2008 kl. 17:36

Kampus. det jeg bare ikke forstår er at det skal være så svært at finde ud af på min H/K, Når det ser ud til at være så nemt på en onkyo.

Jeg kan intet finde med det dsp surround off

Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2008 kl. 17:37

Hej lars.

Ja det ser ud til at være nemt på en onkyo, Men det er en harman kardon jeg har.

Men overvejer en onkyo hvis jeg ikke får noget mere bas på den her. men skal bare være sikker på jeg ikke står med 2 som ikke spiller ordentlig stereo.

Men nu er der jo så mange som har onkyo 605-606, Så de må jo spille godt nok siden så mange køber dem.

Men jeg er imponeret over min H/K når det er de nye lydformater jeg spiller på den, Og der er jeg bange for onkyo måske ikke gør det helt så godt, Og hvis den gør må jeg sige det er imponerende.

Tror jeg ikke du skal være bange for. Bliver stærkt imponeret hver gang der sættes en ny film på. Den leverer varen

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2008 kl. 17:56

Ja det er sgu godt nok fristende, Onkyo koster jo noget mindre end min H/K, Så kan jeg jo spare penge også ved at købe den  .

Du bor vel ikke på fyn  , Kunne godt tænke mig at se/høre en 605-606 live.

Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2008 kl. 19:40

Ja det er sgu godt nok fristende, Onkyo koster jo noget mindre end min H/K, Så kan jeg jo spare penge også ved at købe den  .

Du bor vel ikke på fyn  , Kunne godt tænke mig at se/høre en 605-606 live.

Desværre, er jyde

Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu