recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvordan laver man et mediecenter?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvordan laver man et mediecenter?

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
JørgenR Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 369
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2009 kl. 17:10
Jabu, du kan da lave klikbare links der virker. Tak.
/ Jørgen
Til top
NikolajC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Januar-2006
Point: 614
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2009 kl. 20:13
Du skal bruge et floppydtv tunerkort.
Til top
Monsterslam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Juni-2009
Point: 556
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2009 kl. 22:21
Oprindeligt skrevet af JørgenR JørgenR skrev:

Jabu, du kan da lave klikbare links der virker. Tak.

hvordan gør man?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2009 kl. 22:45
Oprindeligt skrevet af NikolajC NikolajC skrev:

Hvis jeg har tdc kabel tv og kun kan tage tv2 dr1 tv3 3+ kanal5 osv. Og jeg ikke betaler for at få hdtv er det så stadig nødvendigt med et floppydtv tunerkort? Jeg læste lidt og synes at det var kun hvis man havde digital tv at det kunne betale sig. Læste også at hvis man havde kabel tv skulle man bruge et cam modul. Du kunne vel ikke beskrive det lidt nærmere?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2009 kl. 22:51
så er linksne fixet
Er dette bedst til mig?
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=445609&am p;am p;searchArea=&Soegeord=

Redigeret af Monsterslam - 13-Juni-2009 kl. 22:57
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2009 kl. 00:29

Oprindeligt skrevet af Monsterslam Monsterslam skrev:

Hvis jeg har tdc kabel tv og kun kan tage tv2 dr1 tv3 3+ kanal5 osv. Og jeg ikke betaler for at få hdtv er det så stadig nødvendigt med et floppydtv tunerkort? Jeg læste lidt og synes at det var kun hvis man havde digital tv at det kunne betale sig. Læste også at hvis man havde kabel tv skulle man bruge et cam modul. Du kunne vel ikke beskrive det lidt nærmere?

Det har du ganske ret i. Hvis du ikke har digital abonnement, så er der ingen ide i at investere i et FloppyDTV. Så skal du bare have et analogt kort, f.eks Hauppauge PVR 500, kan købes billigt brugt

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2009 kl. 00:41
Nice og når jeg engang får digitalt så er det vel bare at smide et eller to af de der floppyDTV i.
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2009 kl. 00:43

Nice og når jeg engang får digitalt så er det vel bare at smide et eller to af de der floppyDTV i.

Korrekt

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
NikolajC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Januar-2006
Point: 614
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2009 kl. 08:21

Hvis jeg har tdc kabel tv og kun kan tage tv2 dr1 tv3 3+ kanal5 osv. Og jeg ikke betaler for at f� hdtv er det s� stadig n�dvendigt med et floppydtv tunerkort? Jeg l�ste lidt og synes at det var kun hvis man havde digital tv at det kunne betale sig. L�ste ogs� at hvis man havde kabel tv skulle man bruge et cam modul. Du kunne vel ikke beskrive det lidt n�rmere?

Ja jeg vil mene det stadig er nødvendigt. Kvaliteten på analoge tunere er så hårrejsende elendig at du bør overveje at skifte til digitalt tv med det samme og ikke spilde penge på analoge kort.
Til top
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

Oprettet: 08-Januar-2007
Point: 1964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2009 kl. 09:49
Jeg har brugt analog tuner i vores soveværelse i flere år, synes kan være okay, det er ikke som digitalt, men så værst er det heller ikke..
Til top
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

Oprettet: 08-Januar-2007
Point: 1964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2009 kl. 09:50
skal så lige sige jeg har 2 stk, floppyDTV til salg for 900 kr per stk. incl Viaccess cam(hvis du bruger yousee).
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2009 kl. 10:08
Jeg skal lige undersøge hvad digitalt koster. Og hvis jeg skal have mulighed for at optage to kanaler så skal man bruge 2 floppyDTV ikke? Eller kan man bare installere dvblink, kan se der står noget med at man får fire virtuele tunere?

Nu er jeg kommet frem til dette, da jeg efter at have læst en del synes at folk skriver at amd bruger mindre støm. (håber jeg stopper med at skifte mening)
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?Bedom=true&a mp;a mp;ID=407026 harddisk 391
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=497071&am p;am p;searchArea=&Soegeord= bundkort 595
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=470299&am p;am p;searchArea=products&Soegeord=5050e cpu 456
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=392419&am p;am p;searchArea=&Soegeord= kabinet 782
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=441794&am p;am p;searchArea=&Soegeord= ram 399

ialt 2623
Så mangler jeg bare tv tuner. Kan man bruge et floppyDTV til analog tv også, for så stopper jeg sådan et i med det samme?

Redigeret af Monsterslam - 14-Juni-2009 kl. 14:33
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu