|
|
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | |
NikolajC ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Januar-2006 Status: Offline Point: 614 |
![]() |
Nej, men hvis du lejer et programkort til 199,- halvårligt, får du automatisk dine eksisterende kanaler digitalt. |
|
![]() |
|
Monsterslam ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 556 |
![]() |
Hvordan virker det? Skal det i floppyDTV'et istedet for et Viaccess cam?
Redigeret af Monsterslam - 14-Juni-2009 kl. 15:33 |
|
![]() |
|
Pizzabager ![]() Redaktionen ![]() ![]() Oprettet: 08-Januar-2007 Status: Offline Point: 1964 |
![]() |
Enten vælger du analog, dvs f.eks et hauppauge PVR500.(dual tuner) eller også digital med floppyDTV, digitalt er en del dyrere, men giver et flottere billede, og mulighed for HD kanaler. digitalt skal du bruge 2 stk floppyDTV, 2 stk cam(viacces til yousee, irdeto til stofa) og 2 stk programkort(køber man af yousee til 199 kr pr stk. per halvår) Digitalt er en dyrere løsning, men resultatet er også langt flottere. |
|
![]() |
|
Monsterslam ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 556 |
![]() |
Skal man også have et programkort hvis man får deres boks til digitalt tv?
Er det ikke også noget med at tv2 og dr1 er digitalt helt gratis eller er det kun når man har almindelig antenne og ikke kabel tv? Redigeret af Monsterslam - 14-Juni-2009 kl. 17:20 |
|
![]() |
|
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
Hvis du nu søgte lidt her eller på google, så ville du hjælpe dig selv og andre.. Kunde det tænkes at du kunne lære noget ved at skimme fx disse tråde? Eller skal den partout ind med ske dediceret til dig? Folk her er villige til at hjælpe....Men at sætte folk ind i hvordan man bygger et Medie Center det tror jeg ikke der er nogen der gider helt fra bunden... Redigeret af Patriarken - 14-Juni-2009 kl. 17:46 |
|
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
|
![]() |
|
Pizzabager ![]() Redaktionen ![]() ![]() Oprettet: 08-Januar-2007 Status: Offline Point: 1964 |
![]() |
Ja du skal altid have programkort, når du skal se digital kabel tv.(undtaget dr1, dr2, tv2 osv. must carry kanaler) alle kanaler der er krypteret skal du have et programkort og cam(programkortet læses vha. cam, boksen har indbygget cam) |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg søger skam hele tiden. Har fx lige fundet dette.
http://www.licotronic.com/product.asp?product=2897 Det kan vel bare bruges, så behøver jeg kun et programkort også to floppydtv med cam, korrekt? Hvad er godt af software. Regner med vista, dvbviewer og power dvd. Andet som man skal bruge? Redigeret af Monsterslam - 14-Juni-2009 kl. 18:41 |
|
![]() |
|
![]() |
korrekt, så kan du nøjes med 1 programkort. Vista kan bruges, dog virker HD kanaler ikke fra starten, men skal laves med et fix med tvpack(kan du finde mange tråde om herinde hvis du søger på det) DVBviewer virker fint med HD kanaler. men nogen mener det er lidt bøvlet og sætte op. en ny ting er Windows 7, det er stadig kun i beta version, men det virker. og det skulle udkomme i færdigversion inden jul, muligvis allerede oktober. det er helt klart den bedste løsning hvis du spørger mig, og det mest brugervenlige.. |
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
Jeg tror godt folk gider, men ikke gentagende gange. Og det næste problem er, at der oftest er 117 forskellige løsninger, som har hver deres fordele/ulemper. Og så står spørgeren pludselig i samme situation, hvilke af løsningerne skal man vælge. Dette er til den oprindelige spørger, samt andre med interesse: Ønsker og forventninger kan godt ændre sig løbende, men så er man nødt til at gå tilbage og se, om ens oprindelige udgangspunkt også passer til det. Der er principielt intet som ikke kan lade sig gøre. Men man kan gøre rigtig meget til, at man ender med at sidde med problemer til sokkeholderne, hvis man ikke fra start har gjort sig nogle tanker om, HVAD det er man vil. Desværre er jeg ikke færdig med min artikel serie, (årsagen skal jeg befri jer for), men de første afsnit synes jeg godt stadigvæk kan bruges. Læs de 2 første afsnit her, (og ja, næste afsnit er på vej. Den er efterhånden skrevet om så mange gange pga. ændringer i software, så jeg kunne have fyldt en helaftens film med det). http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articl eid=1417&zoneid=3
|
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
Det var jo derfor jeg i sin tid foreslog at det skulle være en Wiki. Så hænger det ikke på en mand, men et team af proffesionelle amatører
|
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
![]() |
|
![]() |
Hvor skal man sætte programkortet fra yousee i? For i floppydtv'et er der vel det der cam.
Og er der et sted hvor man kan se hvilke kanaler der ligger på de forskellige mux'er? Redigeret af Monsterslam - 20-Juni-2009 kl. 19:01 |
|
![]() |
|
NikolajC ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Januar-2006 Status: Offline Point: 614 |
![]() |
Programkortet sættes ind i CAM'et :)
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |