Jeg bruger windows 7 32bit. Windows 7 har givet langt færre problemer end tidligere Vista, MCE2005(XP) versioner, som jeg også har kørt med.
Tiden jeg har brugt på at få windows 7 til at spille har været ekstremt kortere end tid brugt på de andre systemer. Hvor jeg ved de andre systemer måske har brugt omkring 14 dage alt i alt, så har jeg max brugt det der svare til een dag på windows 7.
Det eneste problem jeg har haft på windows 7, det var at få windows 7 til at acceptere Dolby Digital og DTS via HDMI og mit ATI grafikkort. Men det problem er delvist løst i seneste driver. Nu virker lyden, men Windows ved det bare ikke
Det tog mig forholdsvis få timer at finde ud af dette.
Jeg vil klart anbefale Windows 7. Som Media Center er det det som efter min overbevisning er klart det bedste som findes nu. Ingen andre systemer jeg kender har virket tilnærmelsesvis out of the box så nemt. Og jeg synes faktisk Microsoft har fortjent en enorm ros for deres arbejde. Stort set alt er rette op i forhold til tidligere systemer og deres mangler/fejl. Bruger interfacet har fået et gevaldigt facelift, så det efter min mening er strøget forbi alt og alle. Selv deres styring af foldere har de fået til at spille præcis som det skulle have været fra start.
Den eneste anke jeg har imod Windows 7, det er deres forbanede brugerstyring, som de opfandt i Vista. Den kan drive enhver til vanvid, fordi Administrator ikke nødvendigvis altid har administrator rettigheder. Det kan give nogle gevaldige problemer med installering af forskellige programmer på en Vista/Windows7 maskine. Jeg installerede Windows 7 på min workstation her i weekenden. Det tog sin tid fordi jeg røg ind i administrator problematikken. Det resulterede blandt andet i netbank og driver/software til printeren ikke blev installeret korrekt, på trods af at jeg er eneste bruger på maskinen og administrator.
Nu er brugerstyring slået helt fra, præcis som jeg måtte gøre på min Vista, og så er der ingen problemer.
Sådan bør det ikke være. Microsoft har de rette intentioner, de kan bare ikke udføre dem, tilsyneladende!