recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvordan laver man et mediecenter?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvordan laver man et mediecenter?

Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
Monsterslam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 556
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2009 kl. 00:05
HvilketOS er egentlig bedst (får mindst problemer med)?
vista 32 bit
vista 64 bit
windows 7 32
windows 7 64
Til top
SSvenSSon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Marts-2008
Point: 388
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2009 kl. 14:45
Har lige installeret win 7 64 bit (havde vista 32 bit før) og det spiller bare 100% i MC. Både SD og HD kanaler er perfekte
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2009 kl. 12:19

Jeg bruger windows 7 32bit. Windows 7 har givet langt færre problemer end tidligere Vista, MCE2005(XP) versioner, som jeg også har kørt med.

Tiden jeg har brugt på at få windows 7 til at spille har været ekstremt kortere end tid brugt på de andre systemer. Hvor jeg ved de andre systemer måske har brugt omkring 14 dage alt i alt, så har jeg max brugt det der svare til een dag på windows 7.

Det eneste problem jeg har haft på windows 7, det var at få windows 7 til at acceptere Dolby Digital og DTS via HDMI og mit ATI grafikkort. Men det problem er delvist løst i seneste driver. Nu virker lyden, men Windows ved det bare ikke  Det tog mig forholdsvis få timer at finde ud af dette.

Jeg vil klart anbefale Windows 7. Som Media Center er det det som efter min overbevisning er klart det bedste som findes nu. Ingen andre systemer jeg kender har virket tilnærmelsesvis out of the box så nemt. Og jeg synes faktisk Microsoft har fortjent en enorm ros for deres arbejde. Stort set alt er rette op i forhold til tidligere systemer og deres mangler/fejl. Bruger interfacet har fået et gevaldigt facelift, så det efter min mening er strøget forbi alt og alle. Selv deres styring af foldere har de fået til at spille præcis som det skulle have været fra start.

Den eneste anke jeg har imod Windows 7, det er deres forbanede brugerstyring, som de opfandt i Vista. Den kan drive enhver til vanvid, fordi Administrator ikke nødvendigvis altid har administrator rettigheder. Det kan give nogle gevaldige problemer med installering af forskellige programmer på en Vista/Windows7 maskine.  Jeg installerede Windows 7 på min workstation her i weekenden. Det tog sin tid fordi jeg røg ind i administrator problematikken. Det resulterede blandt andet i netbank og driver/software til printeren ikke blev installeret korrekt, på trods af at jeg er eneste bruger på maskinen og administrator.

Nu er brugerstyring slået helt fra, præcis som jeg måtte gøre på min Vista, og så er der ingen problemer.
Sådan bør det ikke være. Microsoft har de rette intentioner, de kan bare ikke udføre dem, tilsyneladende!

Til top
Monsterslam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Juni-2009
Point: 556
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2009 kl. 18:39
Kender godt til problemet med uac, og det er også det første der ryger af når jeg har installeret det.
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2009 kl. 02:13
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Jeg bruger windows 7 32bit. Windows 7 har givet langt færre problemer end tidligere Vista, MCE2005(XP) versioner, som jeg også har kørt med.

Tiden jeg har brugt på at få windows 7 til at spille har været ekstremt kortere end tid brugt på de andre systemer. Hvor jeg ved de andre systemer måske har brugt omkring 14 dage alt i alt, så har jeg max brugt det der svare til een dag på windows 7.

Det eneste problem jeg har haft på windows 7, det var at få windows 7 til at acceptere Dolby Digital og DTS via HDMI og mit ATI grafikkort. Men det problem er delvist løst i seneste driver. Nu virker lyden, men Windows ved det bare ikke  Det tog mig forholdsvis få timer at finde ud af dette.

Jeg vil klart anbefale Windows 7. Som Media Center er det det som efter min overbevisning er klart det bedste som findes nu. Ingen andre systemer jeg kender har virket tilnærmelsesvis out of the box så nemt. Og jeg synes faktisk Microsoft har fortjent en enorm ros for deres arbejde. Stort set alt er rette op i forhold til tidligere systemer og deres mangler/fejl. Bruger interfacet har fået et gevaldigt facelift, så det efter min mening er strøget forbi alt og alle. Selv deres styring af foldere har de fået til at spille præcis som det skulle have været fra start.

Den eneste anke jeg har imod Windows 7, det er deres forbanede brugerstyring, som de opfandt i Vista. Den kan drive enhver til vanvid, fordi Administrator ikke nødvendigvis altid har administrator rettigheder. Det kan give nogle gevaldige problemer med installering af forskellige programmer på en Vista/Windows7 maskine.  Jeg installerede Windows 7 på min workstation her i weekenden. Det tog sin tid fordi jeg røg ind i administrator problematikken. Det resulterede blandt andet i netbank og driver/software til printeren ikke blev installeret korrekt, på trods af at jeg er eneste bruger på maskinen og administrator.

Nu er brugerstyring slået helt fra, præcis som jeg måtte gøre på min Vista, og så er der ingen problemer.
Sådan bør det ikke være. Microsoft har de rette intentioner, de kan bare ikke udføre dem, tilsyneladende!

Det er efter min mening helt ude i hampen at skyde Microsoft for det her!

I mange år klandrede man Microsoft for at se stort på sikkerheden i deres styresystemer. Så gjorde de noget ved det. De indførte UAC. De informerede alle der var interesserede i hvordan man skulle skrive installationsprogrammer der kunne fungere med UAC, men mange har bare kørt videre med den gamle metode. Det betyder at man for at få disse programmer installeret skal bruge Kør som administrator, for at installere dem, dette på trods af at man er "Administrator". Årsagen til at MS har indført en Administrator med begrænsede muligheder er at de fleste af dem som i tidligere operativsystemer installerede maskinen altid var administratorer, med fulde rettigheder til at gøre ALT på maskinen, men de glemte bare at beskytte deres account, så dem der fik adgang til maskinen kunne gøre ALT.

Problemet med mange af de programmer der installeres, er at de ønsker den totale "magt" over maskinen, helt unødvendigt. Det fremgår tydeligt af alle de programmer der helt uden problemer kan installeres uden at have den totale "magt". Jeg kan f.eks. installere AVG Antivirus og FireWall med en standard Administrator konto, men skal jeg installere en printerdriver fra Brother, skal jeg være Super Administrator. Det er sgu ikke Microsofts skyld at Brother ikke kan finde ud af at lave et installtionsprogram 

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2009 kl. 15:23
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Det er efter min mening helt ude i hampen at skyde Microsoft for det her!

I mange år klandrede man Microsoft for at se stort på sikkerheden i deres styresystemer. Så gjorde de noget ved det. De indførte UAC. De informerede alle der var interesserede i hvordan man skulle skrive installationsprogrammer der kunne fungere med UAC, men mange har bare kørt videre med den gamle metode. Det betyder at man for at få disse programmer installeret skal bruge Kør som administrator, for at installere dem, dette på trods af at man er "Administrator".

Det ændre ikke på, at det som de har fået lavet nu, (nemlig en Administrator som ikke har fuld administrator rettigheder), det er forkert. Enten er man Administrator med administrator rettigheder, eller så er man noget andet. Det er DET som giver problemer. Havde Microsoft bare kaldt det alt muligt andet og lavet nogle andre rettigheder, så kunne jeg forstå det. Men det er ikke tilfældet. Derimod fortsætter de samme Vista stil, som de een gang har fået en gevaldig en over næsen for. Administrator piller man ikke ved!!

Årsagen til at MS har indført en Administrator med begrænsede muligheder er at de fleste af dem som i tidligere operativsystemer installerede maskinen altid var administratorer, med fulde rettigheder til at gøre ALT på maskinen, men de glemte bare at beskytte deres account, så dem der fik adgang til maskinen kunne gøre ALT.

Microsoft skal ikke forsøge at beskytte "dumme" eller mindre begavet brugere, som oftest ikke engang gider sætte sig ind i, hvad det er de har med at gøre, ved at gøre livet surt og irreterende, for dem som GODT ved hvad det drejer sig om. Og skulle de endelig gøre det, så kunne de installer en rå Windows som superbruger istedet for at bruge Administrator.

Det er sgu ikke Microsofts skyld at Brother ikke kan finde ud af at lave et installtionsprogram 

Nope det er det ikke. Men Microsoft tager del i problematikken og forvirringen, når de har en Administrator profil, som ikke har administrator rettigheder. Det kan umuligt blive rigtigt, uanset hvad det er for nogle programmer man vil installer eller hvad bruger niveau de kræver.

Til top

Besvar Besvar Side  <1 234

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu