|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Tstampe ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 660 |
![]() Sendt: 21-August-2005 kl. 16:50 |
Hej... Jeg er en newbie indenfor dette område. Men jeg har læst forskellige steder om muligheden for at benytte sin PC som DVD-optager/afspiller og kan denne opstilling erstatte en DVD-optager og er kvaliteten ligeså flot? Haves: Bærbar PC med DVI og 128 Mb grafikkort. Indkøbes: Jeg har overvejet at anskaffe følgende produkt, som selvfølgelig er eksterne: Hauppauge - WinTV-PVR-USB2.0 (PAL) MPEG2 TV Tuner. Jeg vil høre om der er nogle der har hørt om der snart skulle komme en version med 2 tunere ligesom Hauppauge 500 MCE-kortet. For så venter jeg gerne lidt. Har også set på et Cinergi 400-kort. Men har fået Hauppauge anbefalet. Men hvad skal jeg ellers bruge af software m.m.? Og ikke mindst hvordan gøres det? Håber der er nogle af Jer der kan hjælpe mig og evt. guide mig. Da vi alle er startet fra dette niveau, er guider også velkomne |
|
![]() |
|
Helmø ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 27-August-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 303 |
![]() |
Er lidt tvilvsom om MCE overhovedet kan køre på en bærbar - det er jo kun et meget lille mængde hardware den er kompatibel med. Alt efter hvor hurtig din processor er - er det måske ikke så afgørende om det bliver et Hauppauge kort (mht. hardware komprimering). |
|
![]() |
|
Tstampe ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 660 |
![]() |
Min processor er en Pentium 4 3,2 Ghz. Og grunden til at jeg spørger efter muligheden for at køre på en bærbar, skyldes at, jeg selvfølgelig også har søgt information andre steder. Og der skrev de om bærbare. Men jeg har ikke fundet ret meget om ovenstående spørgsmål fra første indlæg. Men er det ikke en god ide at lade video-tuneren klarer komprimeringen. Mit grafikkort er et ATI Mobility RADEON 9700 og er dette ikke understøttet i MCE? |
|
![]() |
|
Helmø ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 27-August-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 303 |
![]() |
Det er altid en god idé at lade video-tuneren klare komprimeringen men i dit tilfælde er processoren vist hurtig nok så det går vist også fint nok uden... Mht. kopatibilitet så har du ret (ifølge denne link http://www.microsoft.com/windowsxp/mediacenter/partners/dfw/ partnerlisting.mspx at dit grafik kort er understøttet. Efter hvad jeg ved kan en pc + hauppauge kort sagtens erstatte en DVD-optager. Der skulle ikke være forskel på kvalitet da det er samme komprimnering MPEG2 de bruger (tror jeg nok). |
|
![]() |
|
![]() |
Jamen - så ser det jo godt ud. Nogen gode råd mht. til opsætning af en sådan maskine, så er de meget velkomne, evt. links. Jeg har fået lidt blod på tanden. Kunne bare godt tænke mig et TV-tuner med to tunere i og julen står jo snart for døren, så mon ikke der kommer noget godt. Måske en HDTV-ting, da det også skal kobles direkte op til dig. Parabol. |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg har ingen DTPC
![]() |
|
![]() |
|
HTPC ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 629 |
![]() |
Hvad er en DTPC? |
|
![]() |
|
![]() |
Min fejl - der skulle have stået HTPC
![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |