recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvordan - MCE-opbygning mm
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvordan - MCE-opbygning mm

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Tstampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 660
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvordan - MCE-opbygning mm
    Sendt: 21-August-2005 kl. 16:50

Hej...

Jeg er en newbie indenfor dette område. Men jeg har læst forskellige steder om muligheden for at benytte sin PC som DVD-optager/afspiller og kan denne opstilling erstatte en DVD-optager og er kvaliteten ligeså flot?

Haves: Bærbar PC med DVI og 128 Mb grafikkort.

Indkøbes: Jeg har overvejet at anskaffe følgende produkt, som selvfølgelig er eksterne:  Hauppauge - WinTV-PVR-USB2.0 (PAL) MPEG2 TV Tuner. Jeg vil høre om der er nogle der har hørt om der snart skulle komme en version med 2 tunere ligesom Hauppauge 500 MCE-kortet. For så venter jeg gerne lidt. Har også set på et Cinergi 400-kort. Men har fået Hauppauge anbefalet.

Men hvad skal jeg ellers bruge af software m.m.?

Og ikke mindst hvordan gøres det?

Håber der er nogle af Jer der kan hjælpe mig og evt. guide mig. Da vi alle er startet fra dette niveau, er guider også velkomne . Der er jo ingen grund til at opfinde den dybe tallerken to gange .

Til top
Helmø Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-August-2004
Point: 303
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2005 kl. 08:46

Er lidt tvilvsom om MCE overhovedet kan køre på en bærbar - det er jo kun et meget lille mængde hardware den er kompatibel med.

Alt efter hvor hurtig din processor er - er det måske ikke så afgørende om det bliver et Hauppauge kort (mht. hardware komprimering).

Til top
Tstampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2005 kl. 09:41
Oprindeligt skrevet af Helmø Helmø skrev:

Er lidt tvilvsom om MCE overhovedet kan køre på en bærbar - det er jo kun et meget lille mængde hardware den er kompatibel med.

Alt efter hvor hurtig din processor er - er det måske ikke så afgørende om det bliver et Hauppauge kort (mht. hardware komprimering).

Min processor er en Pentium 4 3,2 Ghz. Og grunden til at jeg spørger efter muligheden for at køre på en bærbar, skyldes at, jeg selvfølgelig også har søgt information andre steder. Og der skrev de om bærbare. Men jeg har ikke fundet ret meget om ovenstående spørgsmål fra første indlæg.

Men er det ikke en god ide at lade video-tuneren klarer komprimeringen.

Mit grafikkort er et ATI Mobility RADEON 9700 og er dette ikke understøttet i MCE?

Til top
Helmø Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2005 kl. 13:26

Det er altid en god idé at lade video-tuneren klare komprimeringen men i dit tilfælde er processoren vist hurtig nok så det går vist også fint nok uden...

Mht. kopatibilitet så har du ret (ifølge denne link http://www.microsoft.com/windowsxp/mediacenter/partners/dfw/ partnerlisting.mspx at dit grafik kort er understøttet.

Efter hvad jeg ved kan en pc + hauppauge kort sagtens erstatte en DVD-optager. Der skulle ikke være forskel på kvalitet da det er samme komprimnering MPEG2 de bruger (tror jeg nok).

Til top
Tstampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2005 kl. 10:49

Det er altid en god idé at lade video-tuneren klare komprimeringen men i dit tilfælde er processoren vist hurtig nok så det går vist også fint nok uden...

Mht. kopatibilitet så har du ret (ifølge denne link http://www.microsoft.com/windowsxp/mediacenter/partners/dfw/ partnerlisting.mspx at dit grafik kort er understøttet.

Efter hvad jeg ved kan en pc + hauppauge kort sagtens erstatte en DVD-optager. Der skulle ikke være forskel på kvalitet da det er samme komprimnering MPEG2 de bruger (tror jeg nok).

Jamen - så ser det jo godt ud. . Har du selv en MCE-maskine oppe og køre?

Nogen gode råd mht. til opsætning af en sådan maskine, så er de meget velkomne, evt. links. Jeg har fået lidt blod på tanden.

Kunne bare godt tænke mig et TV-tuner med to tunere i og julen står jo snart for døren, så mon ikke der kommer noget godt. Måske en HDTV-ting, da det også skal kobles direkte op til dig. Parabol.

Til top
Helmø Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2005 kl. 23:19
Jeg har ingen DTPC  men leder løbende efter en "optimal" opsætning. Har kigget en del efter kabinetter på det sidste - men det kan være en dyr sag!!!
Til top
HTPC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-August-2005
Point: 629
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2005 kl. 08:07

Jeg har ingen DTPC  men leder løbende efter en "optimal" opsætning. Har kigget en del efter kabinetter på det sidste - men det kan være en dyr sag!!!

Hvad er en DTPC?

Til top
Helmø Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2005 kl. 10:08
Min fejl - der skulle have stået HTPC
Til top