recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvordan modtager jeg DR kanaler på DVB-T?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvordan modtager jeg DR kanaler på DVB-T?

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19208
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2021 kl. 13:59
En antenne som den virker hver gang og kræver ikke strøm

30 meter antennekabel er intet problem.


Klaus


Redigeret af KlausDM - 15-Juni-2021 kl. 14:00
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2021 kl. 16:46
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

DR sender IKKE fodboldkampen mellem Danmark og Belgien på torsdag.


Alt det bøvl til ingen nytteOuch

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Doo Wop Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 181
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Doo Wop Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2021 kl. 20:07
Ud over ZDF sendes kampen også på TV3 og svensk TV4 (frit).
Doo Wop
Til top
ij6210 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 132
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ij6210 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2021 kl. 20:32
Tog i Bilka og købte en billig tuner til 199 kr. Nem at tilslutte. Fandt alle kanaler. Kan se DR samt TV2 lorry. Antennen ligger bare på gulvet eller på jorden i boligforeningens gård, men virker alligevel. Tør dog ikke opdatere den
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5205
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2021 kl. 22:12
Oprindeligt skrevet af ij6210 ij6210 skrev:

...
Ja, min antenneforstærker har sin egen strømforsyning, så den bruger ikke en eventuel strømforsyning fra boksen.
Altså, din aktive antenne skal OGSÅ have strøm, og jeg tvivler på din forstærker sender strøm til den aktive antenne. 
Så hvis du ikke har ekstern en strømforsyning koblet til antenne kan jeg godt forstå det ikke virker særlig godt. 
Nærmest som en strikkepind koblet til antenneforstærker. Wink 
Mvh. JørgenT
Til top
ij6210 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 132
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ij6210 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2021 kl. 22:19
Antennen har sin egen eksterne strømforsyning. Beklager hvis jeg ikke skrev det tydeligt nok. Så jeg har 220v til boks og 220v til antenneforstærker. Og antennen virker fint med forstærker. Ser bold netop nu. 
Til top
Jespus Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2015
Sted: Gelsted
Status: Offline
Point: 238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jespus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2021 kl. 22:23
Har selv en tudsegammel aktiv (egen strømforsyning) indendørsantenne, købt i hedengangne KT-radio i Odense og et forholdsvis nyt fjernsyn med indbygget dvb-T2.
En kanalsøgning og alle DR kanaler var tilgængelige + det løse.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2021 kl. 07:51
Oprindeligt skrevet af ij6210 ij6210 skrev:

Tog i Bilka og købte en billig tuner til 199 kr.

Hvad var formålet når kampen ikke sendes på DR?

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2021 kl. 08:17
Oprindeligt skrevet af ij6210 ij6210 skrev:

Tog i Bilka og købte en billig tuner til 199 kr. Nem at tilslutte. Fandt alle kanaler. Kan se DR samt TV2 lorry. Antennen ligger bare på gulvet eller på jorden i boligforeningens gård, men virker alligevel.

Hej.

Når du nu har flyttet antennen ud i boligforeningens gård, kunne det være interessant, om din billige Denver DVB-T2 tuner også kan vise DR?
Hvis den ikke kan, vil jeg foreslå dig at fortælle os typenummeret?

Hilsen Carsten.

Til top
ij6210 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 132
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ij6210 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2021 kl. 08:24
Vi har smækket et telt op i gården, og i princippet viser vi alle EM-kampene. Ca. halvdelen vises på DR.

Vi har adgang til Viaplay og YouSee og selvfølgelig dr.dk, men foretrækker signalet via antenne da vi så undgår forsinkelse, og desuden ikke er afhængig af enkeltpersoners mobiltelefoner/WiFi hotspots.

Til VM i 2018 havde jeg endda købt et Boxer abonnement med TV2, og der så vi alle kampene via antenne og DVT-T2 boks.

Har lige checket den gamle Denver. Den hedder model 120, og den har DVB-T2 og H.264, så selve boksens specifikationer burde ikke fejle noget. Jeg tænker, at jeg bare har brug for at køre en kanalsøgning, men det kan man kun hvis man har en fjernbetjening, og den er gået død.

Hvis der bare var en måde at undgå forsinkelser på når man streamer. Det er voldsomt irriterende til sportsbegivenheder, hvis en nabo jubler eller hvis man bruger livescore/betting og så ser at der er scoret før man kan se det på TV.

Mit Samsung TV i stuen kan også sende billedet til min mobil via Samsung SmartThings app'en, og der er næsten ingen forsinkelse på. Udfordringen ville så være, at få det fra min telefon og over til HDMI. Det kan min telefon ikke. Jeg har ellers i 2019 set en kollegas Huawei P30 pro der kunne - vi satte bare hans P30 pro til en USB-C dock med HDMI, og så til et TV. Smart og enkelt. Men det virkede bare ikke når jeg gjorde det på Samsung'en - den sender åbenbart ikke TV-signal ud via dens USB-C stik.
Det vil nok også kræve at jeg er på samme WiFi som mit TV, og så langt rækker mit signal ikke.

(nu går jeg lidt off-topic).
Jeg har faktisk også en gammel Slingbox liggende. Den brugte jeg en enkelt gang i 2018, og med Slingbox var der kun ganske få sekunders forsinkelse, og det var ikke et problem. Slingboxen får så sit signal fra min YouSee boks (fra Scart-stikket), og sender det så via Internettet ud til min PC der så er tilsluttet TV eller projektor.






Til top
j8544 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Januar-2016
Status: Offline
Point: 172
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér j8544 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2021 kl. 08:52
En ny fjernbetjening til 120'eren koster 13,75 €.
Til top
ij6210 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 132
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ij6210 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2021 kl. 09:07
Ja, det kan jo ikke betale sig, slet ikke når jeg ikke 100% sikkert ved, om det er fjernbetjeningen der er problemet.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu