recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvordan oploader man et billede ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvordan oploader man et billede ?

 Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2020 kl. 19:22
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Billedet skal først komprimeres - haves der en Facebook-konto, så kan du oprette et opslag, kun du kan se. Upload så billedet dertil, og slå opslaget op. Download billedet fra Facebook igen. Billedet er nu komprimeret til nogle KB.

Klik på Indsæt billede-ikonet i forum-editoren
Klik på Vælg fil
Find billedet i Overførsler-mappen, hvis du brugte Facebook-finten til komprimeringen - billedet har så fået en navneændring til en masse tal og bogstaver...

Klik på Upload
Lad beskeden om, at det er ved at blive uploadet til serveren stå en tid inden der klikkes på OK...
Klik så på OK, nederst i billedeegenskaber- vinduet


Det lyder simpelt...

Hvad blev der af Kopier billede - Sæt ind?



Som du kan se i M.E.'s første indlæg, så er det prøvet.

Det er det jeg mener. Hvorfor skal man igennem så lang en smøre for at uploade et billede. 
Til top
bulk_ Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 23-September-2017
Status: Offline
Point: 37
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bulk_ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2020 kl. 20:28
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Billedet skal først komprimeres - haves der en Facebook-konto, så kan du oprette et opslag, kun du kan se. Upload så billedet dertil, og slå opslaget op. Download billedet fra Facebook igen. Billedet er nu komprimeret til nogle KB.

Klik på Indsæt billede-ikonet i forum-editoren
Klik på Vælg fil
Find billedet i Overførsler-mappen, hvis du brugte Facebook-finten til komprimeringen - billedet har så fået en navneændring til en masse tal og bogstaver...

Klik på Upload
Lad beskeden om, at det er ved at blive uploadet til serveren stå en tid inden der klikkes på OK...
Klik så på OK, nederst i billedeegenskaber- vinduet


Jeg får ikke noget frem hvor der står vælg fil.   Jeg kan kun se der står sti:/uploads/public  og så den billedets webadresse http://      der er ingen steder der står vælg fil.
det billede jeg har fylder ikke over 200kb .. men kan ikk se den vælg fil.

ved ikke om det kan være noget med cookies, kan se der er en lås og så står der "forum.recordere.dk/RTE_popup_adv_image.asp 




Redigeret af bulk_ - 12-Juli-2020 kl. 20:29
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1938
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2020 kl. 20:38
Oprindeligt skrevet af bulk_ bulk_ skrev:

Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Billedet skal først komprimeres - haves der en Facebook-konto, så kan du oprette et opslag, kun du kan se. Upload så billedet dertil, og slå opslaget op. Download billedet fra Facebook igen. Billedet er nu komprimeret til nogle KB.

Klik på Indsæt billede-ikonet i forum-editoren
Klik på Vælg fil
Find billedet i Overførsler-mappen, hvis du brugte Facebook-finten til komprimeringen - billedet har så fået en navneændring til en masse tal og bogstaver...

Klik på Upload
Lad beskeden om, at det er ved at blive uploadet til serveren stå en tid inden der klikkes på OK...
Klik så på OK, nederst i billedeegenskaber- vinduet


Jeg får ikke noget frem hvor der står vælg fil.   Jeg kan kun se der står sti:/uploads/public  og så den billedets webadresse http://      der er ingen steder der står vælg fil.
det billede jeg har fylder ikke over 200kb .. men kan ikk se den vælg fil.

ved ikke om det kan være noget med cookies, kan se der er en lås og så står der "forum.recordere.dk/RTE_popup_adv_image.asp 



Jeg bruger computer m. Windows 10 på, og Google Chrome.
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1938
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2020 kl. 20:42
Hængelåsen betyder bare, at siden er sikker, og at Billedeegenskaber er et popup-vindue
Til top
bulk_ Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 23-September-2017
Status: Offline
Point: 37
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bulk_ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2020 kl. 20:50
ja det fandt jeg lige ud af ... checkede de cookies igen.  

fedt du lige tog et screenshot, nu kan jeg se hvad i mener (når jeg ser dit billede). 
jeg kører osse windows 10 og google chrome , det vindue der popper op når jeg trykker på det
grønne træ..... det ligner næsten dit ... jeg får bare ikke det frem du har på dit.
jeg mangler det i venstre side hvor der står upload billede og typen og os vælg fil og upload det 
er der heller ikke .. så der hvor der står DSC02928.jpeg inde i den hvide ramme så er min helt blank udenfor rammen og ned i venstre side...   forstår du hva jeg mener ?.

jeg har os prøvet med microsoft edge .. det er samme problem.


Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1938
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2020 kl. 20:59
Lyder underligt... Har du mulighed for at prøve fra en anden computer? Har du seneste Google Chrome?

Prøv også om du kan uploade fra Internet Explorer og Edge


At opdatere Google Chrome eller kontrollere hvilken version, det er:
Klik på de 3 lodrette prikker under lukke-X'et
Gå ned til Hjælp
Klik på Om Google Chrome
Hvis du IKKE har seneste version, så vil den gå igang med at opdatere med det samme. Lad den gøre det... Når den er færdig, vil du blive bedt om at klikke på Genstart - og der kommer en knap til syne, når den er færdig, hvor du så skal klikke. Den vil skrive "Næsten færdig! Genstart Google Chrome", eller noget i den stil.

Seneste version er: Version 83.0.4103.116 (Officiel version) (64-bit) 



Redigeret af mnielsen - 12-Juli-2020 kl. 21:01
Til top
bulk_ Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 23-September-2017
Status: Offline
Point: 37
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bulk_ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2020 kl. 21:08
Har lige checket google chrome det er den nyeste (Version 83.0.4103.116 (Officiel version) (64-bit))

Har prøvet microsoft edge ... og lige nu prøvet jeg på den bærbare med google chrome og der mangler det os. prøvet firefox os og det er samme problem... 
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1938
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2020 kl. 21:08
I andre kloge hoveder her i forummet.....
KOM HID!!
Jeg aner vist ikke en skid!


Redigeret af mnielsen - 12-Juli-2020 kl. 21:09
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1938
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2020 kl. 21:15
Oprindeligt skrevet af bulk_ bulk_ skrev:

Har lige checket google chrome det er den nyeste (Version 83.0.4103.116 (Officiel version) (64-bit))

Har prøvet microsoft edge ... og lige nu prøvet jeg på den bærbare med google chrome og der mangler det os. prøvet firefox os og det er samme problem... 

Har du noget blokeringshalløjs på? Hvis ja, så prøv at deaktivere den, og husk at refresh browseren.

Internet Explorer?


Redigeret af mnielsen - 12-Juli-2020 kl. 21:16
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1938
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2020 kl. 21:17
Lav et "skærmskud", og upload det hertil: https://imgur.com/ Så er der måske nogle andre, som kan hjælpe...
Til top
bulk_ Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 23-September-2017
Status: Offline
Point: 37
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bulk_ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2020 kl. 21:31
har intet der bloker... kører pt kun med windows defender


har lagt et billede af det her som popper up


Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1938
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2020 kl. 21:43
Prøv så lige igen, at klikke på billede-ikonet. Kan du trække i det nederste af rammen? Hvis musemarkøren ændrer sig til op/ned-pile? For at se, om der kommer noget mere til syne...

Prøv også at klikke på et af billederne, du HAR uploadet. Hvad sker der så?
Hvis der ændres i det højre felt, hvor der står en masse tekst, så prøv at klikke på OK, som bør komme til syne.

Ellers, ser det da noget mystisk ud...


Redigeret af mnielsen - 12-Juli-2020 kl. 21:47
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu