Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Free
Bruger
Oprettet: 15-December-2004
Sted: Brøndby
Status: Offline
Point: 77
|
Emne: Hvordan opsætter man mediaportal musik? Sendt: 26-Maj-2009 kl. 13:28 |
Min musik ligger i Itunes mappen og mediaportal kan godt finde og afspille musikken.
Problemet er det visuelle. Mediaportal viser mapper alfabetisk. Kan man få den til at vise album i stedet for en masse mapper?
Med venlig hilsen
Free
|
 |
redmm
Bruger
Oprettet: 01-Oktober-2008
Sted: Denmark
Point: 157
|
Sendt: 26-Maj-2009 kl. 15:24 |
Jeg aner ikke hvordan Itunes lægger musikken. Men jeg har en mappe per album, og i denne mappe kan man lægge en billedfil med navnet folder, så vil mappen få dette billed som ikon.
|
Jakob :-)
|
 |
Free
Bruger
|
Sendt: 26-Maj-2009 kl. 20:40 |
Itunes laver en mappe med kunsterens navn, her under laver den en ny mappe med album navnet. Den sidste mappe indeholder musiken
Hos mig ser det sådan ud:

vil gerne have at der ser sådan ud:

|
 |
redmm
Bruger
|
Sendt: 27-Maj-2009 kl. 08:13 |
tryk venstre pil, så der kommer en menu i venstre side frem. Vælg så stor Ikon. Du kan også gøre det i MP config program, under musik folders, så virker det også for alle undermapper på en gang.
|
|
 |
Free
Bruger
|
Sendt: 27-Maj-2009 kl. 11:21 |
hej
Det har jeg prøvet, men der sker ikke noget. Jeg tror det har noget at gøre med fil struktueren at gøre. Jeg håber at det ikke er nødvendigt at lave om på struktueren så jeg ødelægger det for Itunes.
Free
|
 |
redmm
Bruger
|
Sendt: 27-Maj-2009 kl. 11:52 |
Jeg kender ikke til Itunes ( der skal man vist betale for musikken ), og hvordan de lægget filerne, men det lyder ellers som windows media player gør når man ripper CDer.
Har du prøvet at ændre inde i config programmet til MP under musik og igen under folders. Det kan man vælge hvordan der skal vises ( liste, ikoner, store ikoner, og et par muligheder mere )
|
|
 |
Lemond
Junior bruger
Oprettet: 16-September-2008
Point: 26
|
Sendt: 28-Maj-2009 kl. 00:17 |
Hej
Når du står i musikvinduet (det billede du har vist), så gå ind i menuen i venstre side og vælg: view/visning, derefter vælges: shares/filer. Så viser MP filstrukturen for din musik.
Derefter vælges: Layout og vælg: Ikoner eller store ikoner.
Hvis din musik ligger som: Kunstner, Album, Sange, så burde du nu se ikoner for alle de kunstnere du har (der skal ligge et kunstner billede (folder.jpg) i hver kunstner mappe - det ved jeg ikke om Itunes har oprettet).
God fornøjelse med MP!
|
 |
Free
Bruger
|
Sendt: 28-Maj-2009 kl. 17:35 |
Hej