recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvordan ripper i BD?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvordan ripper i BD?

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
abacus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 12-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 491
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2010 kl. 09:22
Så kan du jo bruge DVDFab til at lægge filmen som fil på din pc, og så eventuelt lave en iso eller vob-disk med ImgBurn.
Niels
Til top
justrace Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2009
Sted: Mindanao, Ph
Point: 1490
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2010 kl. 13:08
Jeg har brugt DVDfab gennem et par år, og aldrig haft brug for andet. Du kan selv bestemme hvad der skal med af film og lyd, og undertekster er det samme.

Den kan også lave ISO og alle andre formater.
MVH
justrace
"I AM Nikon"
Til top
Aspagilus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-December-2004
Point: 543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2010 kl. 14:21
Oprindeligt skrevet af justrace justrace skrev:

Jeg har brugt DVDfab gennem et par år, og aldrig haft brug for andet. Du kan selv bestemme hvad der skal med af film og lyd, og undertekster er det samme.

Den kan også lave ISO og alle andre formater.

Deres gamle "DVD only" versioner er såmen gode nok, de skal bare få kigget deres version 7 ordentligt efter i sømmene og få smidt DXVA (ati) og CUDA (nvidia) ud som H.264 encoders og gøre det mugligt at benytte andre langt mere stabile alternativer, som andre gratis softwares satser på.

Her er eks. AVCHDCencoder et premium eksempel på hvordan den skæres. Twan Wintjes der har udviklet det program (og stadig bygger videre på den med forbedringer) har satset på Avisynth, Haali Media Splitter og ffdshow til den og det med stor success.
Han har skruet et program sammen til både at kunne lave AVCHD, BD25 og BD50 med super godt billed og lyd resultat.
Til top
tobiasl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Oktober-2005
Point: 820
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2010 kl. 05:45
Oprindeligt skrevet af tobiasl tobiasl skrev:

kan DVD fab også fjenrne enkelt lydsport på iso og alser ikke kun konvetere dem alle syns ikke lige jeg kan fine svar på det ?for det vile da være smart med 1 program kun

der er ikke nogle der gider og svare på spøsmålet her kan den kun fjerne enkelte lyd spor vis man ødeliger sin blu-ray og riper den til video....

Redigeret af tobiasl - 21-Maj-2010 kl. 05:55
Til top
Meier Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-Juli-2007
Point: 195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2010 kl. 08:06
Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Oprindeligt skrevet af Meier Meier skrev:

Hvis man kan rippe via en PS-3 har jeg næsten ikke flere undskyldninger for ikke at købe een...

Det kan man ikke, så ingen PS3 til digWink
Øv altså LOL

Til top
Meier Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2010 kl. 08:07
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Det gøres med PCen på samme måde som man ripper en DVD, selvfølgelig så skal der bruges et BD drev og et BD kompatibelt software.
Hej Niels,
Tak for svaret - det var også hvad jeg regnede med - ville bare lige høre om der var andre muligheder.
Hilsen Thomas
Til top
Meier Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2010 kl. 08:11
Oprindeligt skrevet af abacus abacus skrev:

Prøv at hente DVDFAB, testudgave, så kan du se om det er noget, bruger den selv, Indiana Jones Krystal- 28 GB.
Jeg skulle konvertere lyden (gøres med et hak i menuen) Nemt at bruge og virker.
Niels
Tak - har læst om den - nu må jeg lige afprøve den
Har brugt DBPowerAmp til CD og MyMovies - AnyDVD til DVD
Hilsen Thomas
Til top
Meier Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2010 kl. 08:12
Oprindeligt skrevet af KennethØ KennethØ skrev:

Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Oprindeligt skrevet af Meier Meier skrev:

Hvis man kan rippe via en PS-3 har jeg næsten ikke flere undskyldninger for ikke at købe een...

Det kan man ikke, så ingen PS3 til digWink

Jo, det kan man faktisk godt Smile

Der er et par krav: du skal bruge en gammel fat PS3 og den må ikke have sidste nye firmware, eller sagt på en anden måde, så skal du bruge OtherOS funktionen.
Du installerer så noget der hedder Swiss Army Knife og så er du kørende.

Jeg har selv brugt det. Problemet er bare, at det tager en helv... tid at rippe en BD til en ISO fil over netværk, selv om du bruger trådet gigabit net, men det er klart det letteste i forhold til eksterne diske mv.

Dit output er en BD iso som du kan trække en m2ts fil ud af så let som ingen ting.
Du vil komme ud for, at du er nødt til at remuxe nogle m2ts filer, i hvertfald hvis du streamer dem til din PS3 (brug evt twonky som uden problemer streamer m2ts til PS3) da PS3 ikke kan håndtere lydsporet hvis det er i VC1 format. Men denne øvelse er også meget nem.

Jeg har kun gode erfaringer med rip via PS3, men har fravalgt det til fordel for et BD-drev i min pc da PS3 er vildt lang tid om det og den ikke er helt billig i strøm (60GB release model = højt strømforbrug Unhappy)

Mvh Kenneth
OK - det var det jeg ledte lidt efter - men det bliver vist for bøvlet....tak for info Clap
Til top
Micky_dk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 188
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2010 kl. 02:37
Jeg kan huske at der på DVD-film kunne være koder mod kopiering, som man skulle fjerne først.

Er der også det på Blu-rau film?
/Micky_dk
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2005
Point: 2369
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2010 kl. 05:54
Det klarer DVDFab også.