Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
JordanDK
Guld medlem
Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
|
Sendt: 05-Juli-2011 kl. 01:15 |
justrace skrev:
TR-DK skrev:
To små spørgsmål :-)
1. Hvilken SW bruger I til at rippe Blu-Ray? 2. I hvilke format? (ønsker den bedste kvalitet)
Tak
|
DVDfab.com og indstilling Bluray copy. Det er så et temperament spørgsmål om man bruger "Full Disc" eller "Main Movie".
|
Makemkv kan også bruges. Den tager kun main movie samt de lydspor/subs du vælger den skal have med. Ved ikke hvor længe det tager i dvdfab, dog virker det som det kører pænt stærkt i dette når jeg brugt det til dvdfilm. Men i makemkv tager det mig ca 30-40 min at rippe en blu-ray hvor den efter fravalg af diverse lydspor og subs fylder ca 21gb.
|
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest.
|
 |
justrace
Guld medlem
Oprettet: 06-August-2009
Sted: Mindanao, Ph
Point: 1490
|
Sendt: 05-Juli-2011 kl. 02:04 |
Mht. tid, så spiller læsehastigheden fra drevet, og skrivehastigheden også ind. Bruger man en laptop, kan det også forøge tiden.
|
|
 |
Sploink
Guld medlem
Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Point: 3215
|
Sendt: 05-Juli-2011 kl. 06:13 |
JordanDK skrev:
justrace skrev:
TR-DK skrev:
1. Hvilken SW bruger I til at rippe Blu-Ray? 2. I hvilke format? (ønsker den bedste kvalitet)
Tak
|
DVDfab.com og indstilling Bluray copy. Det er så et temperament spørgsmål om man bruger "Full Disc" eller "Main Movie".
|
Makemkv kan også bruges. Den tager kun main movie samt de lydspor/subs du vælger den skal have med.
Ved ikke hvor længe det tager i dvdfab, dog virker det som det kører pænt stærkt i dette når jeg brugt det til dvdfilm.
Men i makemkv tager det mig ca 30-40 min at rippe en blu-ray hvor den efter fravalg af diverse lydspor og subs fylder ca 21gb.
|
Tager også ca 30-40 mins her for at rippe en Blu Ray film i DVDFab, med main movie og de tilhørende lydspor/subs
|
 |
TR-DK
Bruger
Oprettet: 13-Maj-2008
Sted: Germany
Point: 138
|
Sendt: 17-Juli-2011 kl. 05:31 |
justrace skrev:
TR-DK skrev:
Tak
|
|
Tak for info  Kan man nøjes med at købe Blu-ray copy 8.1.0.5 ? Eller skal man også købe Blu-ray Ripper 8.1.0.5?
|
|
 |
justrace
Guld medlem
Oprettet: 06-August-2009
Sted: Mindanao, Ph
Point: 1490
|
Sendt: 17-Juli-2011 kl. 06:39 |
Jeps, Ripper er kun hvis du vil lave om til andre formaer som mkv, iso osv.
|
|
 |
TR-DK
Bruger
|
Sendt: 17-Juli-2011 kl. 08:54 |
Har nu prøvet DVD Shrink og må nok erkende at det ikke er tilfredsstillende. Når man laver en copy af en DVD og afspiller den efterfølgende så laver den gentagelser efter gentagelser. Man ser 2-3 sec. hvorefter den afspiller det sidste sec. igen. Så spiller den igen de næste 2-3 sec. og laver igen det sidste sec. som gentagelse
Når jeg afspiller den samme DVD men rippet som .mkv (høj opløsning via Handbreak) så viker det super.
Men det er jo ikke det jeg leder efter: Vil jo gerne af en 1:1 copy
Er der nogen af jer som har oplevet ovenstående?
|
|
 |
kim.t
Guld medlem
Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3850
|
Sendt: 17-Juli-2011 kl. 09:10 |
Har aldrig oplevet problemer med Shrink. Har du sagt at den ikke skal komprimere - altså formatet evt. er sat til DVD9 ?
I hvilket format gemmer du - bruger altid ISO selv for kun at have 1 fil pr. DVD
|
|
 |
hansie
Guld medlem
Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7250
|
Sendt: 17-Juli-2011 kl. 09:39 |
bruger også shrink og output er at til iso format. Har aldrig oplevet problemer.
Filmen bliver 1:1 men fjerner alt andet møj
|
 |
TR-DK
Bruger
|
Sendt: 17-Juli-2011 kl. 11:47 |
Tak for tippet.
Problemet er at TwonkyMedia ikke kan streamme .ISO filer- har jeg hørt.
Hertil kommer at min CAMBRIDGE Azur 751BD Blu-ray afspiller
"kun" understøtter: Blu-ray (3D), DVD, DVD±R/RW*, JPEG, DivX, MKV, MP4, AVCHD
|
|
 |
urup
Guld medlem
Oprettet: 12-December-2009
Sted: Odense, Danmark
Point: 670
|
Sendt: 17-Juli-2011 kl. 12:20 |
Jeg bruger nero recode til at rippe dvd til .vob og AnyDVD til at fjerne kopibeskyttelsen. Nogen gang har jeg bare brugt ImgBrun eller Nero til at lave .iso, filer, men stadig med AnyDVD aktiveret.
|
 |